بازی Hi-Fi RUSH در اوایل سال ۲۰۲۳ که عرضه شد توانست یکی از موفقیتهای ایکس باکس در این سال باشد. اما حتی درخشش این بازی هم نتوانست به بقای استودیو Tango Gameworks در مایکروسافت کمک کند.
با وجود این که تیم توسعه Tango در نهایت توسط شرکت کرهای Krafton جذب شد، اما بنیانگذار اصلی تیم تصور میکرد که امنیت شغلی آنها در ایکس باکس تضمین شده است.
موسس افسانهای Tango، آقای شینجی میکامی (Shinji Mikami) در مصاحبه اخیر با IGN درباره این استودیو و همچنین Hi-Fi RUSH صحبت کرد. او گفت:
فکر میکردم استودیو تا زمانی که به ساخت بازیهایی مثل Hi-Fi Rush ادامه دهد در امان باشد. این یکی از دلایلی بود که من Tango Gameworks را ترک کردم. بنابراین وقتی استودیو تعطیل شد، تعجب کردم.
حالا Krafton این تیم را به دست گرفته، بنابراین احساس میکنم که در نهایت اوضاع به خوبی پیش رفت. به من یادآوری شد که اگر بازی خوبی بسازید، همیشه کسی خواهد بود که آن را تصاحب کند. تلاشهای سخت تیم توسعه Hi-Fi Rush به شروع فصل جدیدی برای شرکت منجر شد. فکر میکنم برای بقای یک استودیوی بازیسازی، ساخت یک بازی خوب بیشتر از ساخت یک بازی محبوب موثر است.
نظرات مختلفی پیرامون این ادعای میکامی که موفقیت بازی از نظر منتقدین برای بقای یک استودیو از موفقیتهای تجاری مهمتر است، وجود دارد. اما به هر حال خوشحالیم که استودیوی Tango و آیپی Hi-Fi RUSH همچنان به حیات خود ادامه میدهند.
پیش از آنکه تیم Tango ایکس باکس را ترک کند، آخرین بهروزرسانی خود برای این بازی محبوب را عرضه کرد. انتظار میرود که Tango به همراه ناشر جدید، یعنی Krafton، در سالهای آینده نسخه بعدی این بازی را توسعه دهند.
source