چند هفته اخیر برای پلی استیشن و سونی با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است. بازی Concord، لایو سرویس بزرگ و پرهزینه این شرکت با استقبال ضعیفی مواجه و تنها دو هفته پس از عرضه به‌طور کامل از دسترس خارج شد. با این حال، بازی Astro Bot از استودیوی Team ASOBI موفقیتی چشمگیر داشته و تحسین گیمرها و منتقدین را به عناوین سونی بازگرداند. تا جایی که اکثریت بر روی نامزدی بهترین بازی سال Astro Bot اتفاق نظر دارند.

به مناسبت این موفقیت، هرمن هالست (Hermen Hulst) مدیرعامل پلی استیشن، بر اهمیت سرگرمی‌های خانوادگی و تنوع ژانرهای مختلف در اکوسیستم پلی استیشن تاکید کرده است.

تنوع برای موفقیت هر شرکت بازی‌سازی ضروری است و پلی استیشن در سال‌های اخیر به دلیل تمرکز بیش از حد روی چند ژانر خاص دچار چالش‌هایی شده است. از این رو، اذعان مدیرعامل به این موضوع، گامی مهم محسوب می‌شود.

هالست اخیراً در پادکستی درباره Astro Bot صحبت کرد و گفت که نتیجه تلاش‌های Team ASOBI لبخند بر لبانش آورده است. او همچنین اظهار داشت که بازی‌های خانوادگی بسیار مهم هستند و پلی استیشن از این پس بیشتر بر آن‌ها تمرکز خواهد کرد.

پلی استیشن به دنبال موفقیت Astro Bot قصد دارد در ژانرهای بیشتری بازی عرضه کند - گیمفا

هالست در این مصاحبه بر اهمیت توسعه بازی‌ها در ژانرهای مختلف تاکید کرد و گفت که Astro اکنون برای برند پلی استیشن بسیار مهم شده، به‌ویژه به دلیل عرضه اولیه آن به عنوان یک بازی از پیش نصب‌شده روی پلی استیشن ۵.

به گفته مدیرعامل پلی استیشن، شخصیت Astro اکنون مترادف با پلی استیشن شده و طرفداران نیز آن را پذیرفته‌اند. در طول مصاحبه، هالست از تیم Asobi تقدیر کرد و گفت که این تیم کوچک توانسته یک عنوان ماجراجویی بزرگ بسازد که تاریخچه عناوین پلی استیشن را جشن می‌گیرد و در عین حال به میراث بازی‌های بزرگ این شرکت افزوده است.

تا کنون، بازی Astro Bot با تحسین فراوان از سراسر دنیا مواجه شده و امتیاز متاکریتیک این بازی به یکی از بالاترین امتیازهای ثبت شده در سال‌های اخیر تبدیل شده است. امیدواریم عملکرد تجاری این عنوان پلتفرمر دوست داشتنی نیز به همین خوبی باشد تا در آینده عناوین بیشتری از Astro ببینیم.

source

توسط funkhabari.ir