شخصیتهای اصلی که بیش از حد صحبت و راهنمایی میکنند، اخیراً در بازیهای ویدیویی مدرن زیاد دیده میشوند. از میان بزرگترین آنها میتوان Horizon: Forbidden West و God of War Ragnarok را مثال زد که در اولی باید صحبتهای پروتاگونیست حول پیدا کردن مسیر صحیح و در دومی دیالوگهای همراهان کریتوس در حل پازلها را میبایست تحمل کنید.
به نظر میرسد که تیم سازندۀ Indiana Jones and the Great Circle راه حلی پیدا کرده و آن هم «دوربین عکسبرداری» ایندیانا است. جرک گوستافسون، کارگردان بازی، در گفتوگویی با مجلۀ Edge، حول این موضوع گفت:
به لطف آن [دوربین]، توانستیم بدون ترس، پازلهایی با درجۀ سختی «متوسط» تا «سخت» را در بازی قرار دهیم، که یکی از ویژگیهای مورد علاقۀ من در بازی است. ما این ترس را نداشتیم که مخاطبین در پازلها سردرگم شوند و نتوانند پیش بروند، نیاز نبود پازلها را سادهسازی کنیم.
رویکرد Machine Games اجازه میدهد که هر زمان پلیر نیاز به راهنمایی داشت، از آن استفاده کند. البته، دوربین ایندیانا فراتر از یک سیستم راهنما است و در عین حال، پلیر را به اکتشاف و جستوجو در محیط ترغیب میکند. جنس اندرسن، کارگردان بخش طراحی بازی، در این باره توضیح داد:
با ثبت تصاویر، امتیاز «ماجراجویی» به دست میآورید که اجازه میدهد کاراکتر خود را آپگرید کنید. شما دفترچه یادداشت خود را با اطلاعات مختلف پُر میکنید. به همین دلیل، این یک روش معنادارِ اکتشاف به حساب میآید. من عاشق این ایده هستم، زیرا شما به جای نگاه کردن به «نشانگرها»، به دنیای اثر نگاه میکنید.
دوربین ایندیانا، یک ابزار بر محور آزادی عمل پلیر است. بازیبازان تصمیم میگیرند که چه زمانی آن را بیرون بیاورند، عکسبرداری کرده و در مورد دنیای اطراف خود اطلاعات کسب کنند. اندرسن در ادامه گفت:
این رویکرد کمک میکند تا چشمانداز ایندیانا به پلیر انتقال پیدا کند. هر بار که تصویری را ثبت میکنید، ایندیانا در مورد آن نظر میدهد. این روشی برای تزریق شخصیت و هویت به بازی و خلق یک لحن منحصر به فرد برای آن است.
بازی Indiana Jones and the Great Circle در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۲۴ (۱۹ آذر ۱۴۰۳) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. این عنوان از روز عرضه روی سرویس گیم پس در دسترس قرار میگیرد و در بهار ۲۰۲۵ برای پلی استیشن ۵ نیز منتشر میشود.
source