به نظر میرسد که شرکت سونی راهی برای ایجاد نوآوری در افکتهای صوتی بازیها پیدا کرده است.
سونی یکی از شرکتهای پیشرو در جهان است که برای نوآوری در صنعت بازی تلاش میکند. بسیاری از ایدههای این کمپانی ابتدا در ثبت اختراعات ظاهر میشوند و سپس پا به دنیای واقعی میگذارند. البته، بسیاری از آنها نیز رنگ واقعیت به خود نمیگیرند.
یک اختراع جدید توسط سونی ثبت شده که در مورد ایجاد خودکار صداهای درون بازی و احتمالاً حتی موسیقی با استفاده از فناوریهایی مانند هوش مصنوعی است. این سیستم از دادههای صوتی موجود درون بازی برای اعمال تغییرات، آن هم بدون هیچ دخالت انسانیای استفاده خواهد کرد و انبوهی از جلوههای صوتی را در بازیها اضافه میکند که به غوطهوری در آن میافزاید.
بازیهای ویدیویی برای حفظ علاقه و تعامل بازیکنان، انواع مختلفی از صداها را تولید میکنند. به عنوان مثال، یک صدای شوکه کننده ناگهانی در یک بازی ویدیویی ترسناک یا موسیقی هیجانی در یک تعقیب و گریز.
سونی اختراعی با نام «سیستمها و روشها برای تولید و اعمال توابع مبتنی بر صدا» را ثبت کرده که یک تولید کنندهی صوتی پیشرفته است و از اجزاء و روشهایی خاص برای تولید محتوای صوتی جدید از فایلهای صوتی موجود استفاده میکند.
سونی در بخش توضیحات استدلال کرده که بازیکنان ممکن است به دلیل عدم تنوع در صداها، به آرامی از انجام برخی آثار خسته شوند. به عنوان مثال، یک کاربر ممکن است پس از ساعتها قدم زدن در نقشه، از تکرار یک صدای ثابت قدم زدن خسته شود. با این حال، ثبت اختراع جدید، این مشکل را با ایجاد تغییرات صوتی متعدد برای افزایش غوطهوری و واقعگرایی حل خواهد کرد.
این ثبت اختراع از سوی سونی تأثیر چشمگیری بر صنعت بازی خواهد داشت، زیرا کاملاً نحوه برخورد توسعهدهندگان با افکتهای صوتی را تغییر خواهد داد اما بهتر است فعلا این ایده را جدی نگیرید زیرا بسیاری از ایدهها در حد همان طرح اولیه باقی میمانند و به بهرهبرداری نمیرسند.
source