کریس دیرینگ (Chris Deering)، رئیس سابق پلی استیشن اروپا و مدیر سابق شرکت کدمسترز (Codemasters)، میگوید توسعهدهندگانی که تحت تأثیر اخراجها در صنعت بازی قرار گرفتهاند، باید به مدت یک سال به استراحت بپردازند و منتظر باشند تا این صنعت مشکلات گستردهاش را حل کند.
آقای درینگ که مابین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ به عنوان رئیس پلی استیشن اروپا و در سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ به عنوان رئیس کدمسترز فعالیت میکرد، در جدیدترین قسمت از پادکست Simon Parkin از وی پیرامون مسئله اخراج گسترده توسعهدهندگان در صنعت بازی سوال شد. او در پاسخ گفت که اخراجها تنها بخشی از کسب و کار هستند و منصفانه نیست که گفته شود تعدیل نیرو به خاطر حرص و طمع انجام میشود.
کریس درینگ در این باره میگوید:
فکر نمیکنم این عادلانه باشد که بگوییم اخراجهای ناشی از حرص و طمع بوده است. من همیشه سعی میکردم سرعت اضافه کردن کارکنان را به حداقل برسانم، چراکه همیشه میدانستم که چرخهای وجود خواهد داشت و نمیخواستم همان مشکلاتی را داشته باشم که سونی انجام داد و اخیراً در استودیوهای سونی و در لندن تعدیل بزرگی صورت گرفت. از سوی دیگر معتقدم اگر پول از سوی مصرفکنندگان وارد صنعت نشود، توجیه خرج کردن آن برای بازی بعدی دشوار خواهد بود.
این مدیر اجرایی که اکنون به عنوان مشاوره در هیئت مدیره شرکتهای مختلف فعالیت میکند، در ادامه اشاره کرد توسعهدهندگانی که از کار بیکار میشوند میتوانند به این تجارت بازگردند، اما آنها باید برای مدتی در حاشیه بنشینند.
وی در ادامه افزود:
من فکر میکنم اخراج کارکنان احتمالاً برای مدیران بسیار دردناک است، اما گمان نمیکنم داشتن مهارت در این زمینه (توسعه بازی) یک عمر فقر یا محدودیت را برای توسعهدهندگان به همراه داشته باشد. توسعهدهندگانی که از کار بیکار شدهاند، باید از این مسئله به خوبی عبور کنند. آنها میتوانند یک مکان ارزان برای زندگی پیدا کنند و یا برای مدت یک سال به ساحل بروند.
با این حال من به آینده صنعت بازی و به ویژه افرادی که اخیراً از کار بیکار شدهاند، خوشبین هستم. این مشکلات گاهی خیلی سریعتر از آنچه فکر میکنید، حل میشوند. اتفاقات اخیری که در صنعت بازی رخ میدهد بسیار غمانگیز است، اما این مشکلات دائمی نخواهد بود و از آن عبور خواهیم کرد.
صنعت بازی همچنان شاهد اخراجهای گسترده بوده است که این روند در سال ۲۰۲۳ آغاز شد و در طول سال ۲۰۲۴ نیز بدون هیچ نشانهای از توقف ادامه دارد.
source