در سال ۲۰۱۹، هیدتاکا میازاکی، رئیس استودیوی From Software و خالق عناوینی مانند Dark Souls و Sekiro، با فومیتو اوئدا، خالق آثاری مثل Shadow of Colossus، صحبت کردند.

هر دوی این کارگردانان ژاپنی در این نشست اعلام کردند که همیشه گیم‌پلی، بالاتر از داستان، برای آن‌ها اولویت دارد و ترجیح می‌دهند گیم‌پلی داستان را شکل دهد، نه بالعکس. اوئدا گفته بود که پیش از تولید، یک طرح روایی کلی با مقیاسی بزرگ در ذهن دارد، اما دیالوگ‌ها و داستان در انتهای پروسۀ تولید شکل می‌گیرند. او باور دارد که خروجی بصری و طراحی‌های هنری، یک بازی را تعریف می‌کنند.

میازاکی نیز صحبت‌های او را تایید کرد و گفت گیم‌پلی روح بازی‌های ویدیویی است و همیشه برای ساخت یک بازی ابتدا مراحل و گیم‌پلی را طراحی می‌کند و زمانی که همه چیز به درستی طرح‌ریزی شد، سپس به سراغ Lore و داستانی متناسب با آن گیم‌پلی می‌رود.

میازاکی در انتها متذکر شد که این تنها راه طراحی یک بازی ویدیویی نیست و او دوست دارد که یک روز بازی روایت‌محور خود را بسازد، اما با طعمی منحصر به فرد و متفاوت؛ او Red Dead Redemption 2 را به عنوان یک بازی روایت محور مثال زد.

source

توسط funkhabari.ir