آرین فلین (Arryn Flynn)، مدیر کل سابق استودیوی BioWare، از نحوه اجرای دسترسی زودهنگام بازی Baldur’s Gate 3 تقدیر کرده و توضیح داده که این یکی از دلایلی است که او هرگز به استودیوی سازنده Dragon Age و Mass Effect باز نخواهد گشت.
آرین فلین اکنون به عنوان مدیر اجرایی استودیوی Inflexion و سرپرست بازی سبک بقای Nightingale مشغول به کار است. اما این مسئولیت جدید تنها دلیل او برای عدم بازگشت به استودیوی قبلی نیست. چند ماه پیش، فلین اظهار داشت که قطعاً برنمیگردد و اکنون دلیل آن را توضیح داده.
فلین در مصاحبهای با Gamesradar+ گفت:
فکر میکنم دلیل بسیاری از نارضایتیها، سرعت و شتابی است که صنعت بازیسازی با آن پیش میرود. بازی Nightingale بهروزرسانیهای بسیاری دارد. ما از این که میتوانیم از طریق این فرآیند با بازیکنان ارتباط برقرار کنیم، کاملاً استفاده کردهایم و این کار در BioWare خیلی سختتر بود. ساخت یک بازی داستانمحور یعنی چگونه میتوان داستان را توسعه داد بدون اینکه بخشهایی از داستان آن فاش شود؟ این یک چالش پیچیده است.
او سپس افزود که Baldur’s Gate 3 در ارائه یک داستان رضایتبخش، هم در طول دوره دسترسی زودهنگام و هم در زمان انتشار نهایی بازی، کاری فوقالعاده انجام داد. به اعتقاد او این کار هرگز در BioWare قابل انجام نبود.
این توسعهدهنده باسابقه، تماشای موفقیت سایر تیمها در ایجاد ارتباط عمیق با جوامعشان، یادگیری از آنها و آزمایش ایدهها را هنگامی که در استودیوی BioWare بوده است را ناامیدکننده نامید.
اکنون فلین از این فرآیند در نسخه دسترسی زودهنگام Nightingale لذت میبرد، چرا که اخیراً یک بهروزرسانی عظیم به نام Realms Rebuilt منتشر کردهاند که بهطور مستقیم مشکلاتی را که طرفداران با بازی داشتند را هدف قرار داده است.
source