بهترین لپ تاپ های ایسوس کدام مدل‌ها هستند؟ انتخاب از میان بهترین مدل لپ تاپ ایسوس کار آسانی نیست؛ زیرا آن‌ها تعداد قابل توجهی لپ‌تاپ در مدل‌ها و بازه‌های قیمتی مختلف معرفی و وارد بازار می‌کنند. به همین خاطر هم ما در این مطلب، بهترین لپتاپ های ایسوس را گردآوری کرده‌ایم تا به‌شما در انتخاب لپ‌تاپ بعدی که می‌خواهید خریداری کنید، کمک کرده باشیم.

حتما شما هم می‌دانید که ایسوس از جمله تولید کنندگانی است که محصولات خوبی در کارنامه کاری‌اش دارد و محصولاتش در ایران طرفداران زیادی نیز دارند. این شرکت همچنین جزو معتبرترین برندهای سازنده لپ‌تاپ در جهان به‌شمار می‌آید. شما می‌توانید انواعی از لپ تاپ‌ها، از پروسسورهای قدرتمند گرفته تا گرافیک‌ بالا، و از لپ تاپ‌های معمولی گرفته تا لپ تاپ‌های عالی گیمینگ را در میان بهترین لپ تاپ های ایسوس پیدا کنید. در ادامه با معرفی لپتاپ های Asus همراه پلازا باشید.

در ویدیو پایین می‌توانید چند مدل از برترین لپتاپهای ایسوس را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشاهده کنید.

فهرست مطالب

معرفی سری لپ‌تاپ‌های ایسوس

پیش از انکه به معرفی و بررسی لپ تاپ های ایسوس بپردازیم، لازم است درباره نحوه نام گذاری مدل‌های مختلف لپ تاپ های ایسوس توضیح بدهیم. نام مدل بیشتر لپ‌تاپ‌های ایسوس ترکیبی از حروف و اعداد است که ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. اما این اعداد و حروف به صورت رندوم مورد استفاده قرار نگرفته و هرکدام معنی مشخصی دارند. به طور کلی، ایسوس محصولات خود را در ۶ سری مختلف وارد بازار می‌کند که هرکدام کاربری مخصوص به خود را دارند. در ادامه با هرکدام از این سری لپ‌تاپ‌ها آشنا می‌شویم.

سری Creator

این سری یکی از جدیدترین سری لپ‌تاپ‌های ایسوس به حساب می‌آید. هدف ایسوس از معرفی این سری، عرضه لپ‌تاپ‌هایی مناسب تولیدکنندگان محتوا در یک بازه قیمتی اقتصادی است. لپ‌تاپ‌های سری Creator دارای طراحی مینیمال هستند و وزن زیادی ندارند. ایسوس از پردازنده‌های قدرتمند اینتل و پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در این سری استفاده می‌کند تا دستگاه توان کافی برای کاربری‌های مختلف مانند برنامه‌نویسی، آهنگسازی، تدوین و طراحی را داشته باشد.

سری ExpertBook

بهترین مدل لپ تاپ ایسوس

محصولات عرضه شده در سری ExpertBook بیشتر از همه مناسب کاربرانی هستند که امنیت و کیفیت ساخت لپ‌تاپ برایشان در اولویت است. این مدل‌ها گذشته از اینکه طراحی سبک و ظریفی دارند، دارای امکانات امنیتی مانند حسگر اثر انگشت و پشتیبانی از TPM هستند و بدنه آن‌ها نیز مقاومت بالایی در برابر ضربه و شوک دارد؛ به همین دلیل، این سری بیشتر از همه مناسب محیط‌های صنعتی است.

همچنین بخوانید :

سری ProArt

لپ‌تاپ‌های سری ProArt به لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار ایسوس برای طراحان گرافیک و تدوینگران است. برخلاف سری Creator، لپ‌تاپ‌های ProArt از قیمت بالایی برخوردار هستند و جزو لپ‌تاپ‌های رده‌بالا و گران‌قیمت بازار به حساب می‌آیند. ایسوس در این سری از پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی قدرتمند اینتل و AMD استفاده می‌کند تا شما بتوانید بهترین عملکرد ممکن را از لپ‌تاپ دریافت کنید. همچنین این سری معمولا از درگاه‌های متنوعی پشتیبانی کرده و با نمایشگرهای باکیفیت از جمله پنل‌های Mini-LED وارد بازار می‌شود.

سری ROG

بهترین سری لپ تاپ ایسوس

لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای گیمینگ ایسوس در سری ROG عرضه می‌شوند. این لپ‌تاپ‌ها دارای سیستم‌خنک‌کننده پیشرفته، نورپردازی RGB، کیبورد باکیفیت و پردازنده‌های قدرتمند با توان عملکردی بالا هستند و می‌توانند بهترین تجربه را از اجرای بازی‌های مختلف در اختیار شما قرار دهند. البته خود سری ROG نیز دارای دو زیرشاخه است که در ادامه هرکدام از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • لپ‌تاپ‌های ROG Flow: این مدل از لپ‌تاپ‌های ایسوس با هدف داشتن قدرت پردازشی بالا برای گیمینگ و در عین حال حمل و نقل آسان طراحی شده‌اند و بیشتر قابل مقایسه با تبلت‌ها هستند. لپ‌تاپ‌های راگ Flow از پردازنده‌های رده‌بالا بهره می‌برند و همزمان وزن و ضخامت کمتری نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارند.
  • لپ‌تاپ‌های ROG Strix: بهترین مدل لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس در سری Strix قرار دارند. این سری با بهترین پردازنده‌های موجود در بازار از جمله اینتل Core i9-14900HX و حتی گرافیک RTX 4090 وارد بازار می‌شوند و هر آنچه از یک لپ‌تاپ گیمینگ انتظار داشته باشید را در اختیار شما قرار می‌دهند. این سری همچنین دارای نورپردازی RGB برای هر کلید کیبورد به صورت جداگانه، کیبوردهای شفاف و نمایشگرهای Mini-LED برخوردار هستند.
  • لپ‌تاپ‌های ROG Zephyrus: مدل‌هایی که تحت عنوان Zephyrus عرضه می‌شوند، از کیفیت ساخت بالا و پردازنده‌های قدرتمندی برخوردار هستند اما نسبت به سری Strix، بدنه نازک‌تر و وزن کمتری دارند؛ از همین رو، این لپ‌تاپ‌ها برای کاربرانی که به دنبال یک لپ‌تاپ قابل حمل با قدرت پردازشی بالا هستند، گزینه ایده‌آلی به حساب می‌آیند.

سری TUF

سری TUF لپ‌تاپ‌های ایسوس، مانند سری ROG، به لپ‌تاپ‌های گیمینگ این برند اختصاص دارد. با این تفاوت که این تمرکز این سری به مدل‌های اقتصادی و میان‌رده معطوف است. لپ‌تاپ‌های سری TUF از کیفیت ساخت کمتر و امکانات پایین‌تری نسبت به سری ROG برخوردار هستند و معمولا ایسوس از پردازنده‌های میان‌رده در آن‌ها استفاده می‌کند. همچنین نمایشگرهای استفاده شده در این سری هم بسته به مدل و قیمت، کیفیت پایین‌تری از نمایشگرهای لپ‌تاپ‌های ROG دارند.

همچنین بخوانید :

سری ZenBook

بهترین مدل لپ تاپ ایسوس

لپ‌تاپ‌های زنبوک ایسوس، به نوت‌بوک‌های رده‌بالای این برند اختصاص دارد. این مدل‌ها دارای کیفیت ساخت بالا، وزن و ضخامت کم و نمایشگرهای اولد هستند. در بیشتر مواقع این مدل‌ها فاقد پردازنده گرافیکی مجزا هستند ولی در عوض ایسوس از پردازنده‌های مرکزی قدرتمند برای آن‌ها استفاده می‌کند؛ از همین رو، سری زنبوک مناسب گیمینگ و کارهای گرافیکی سنگین نیست و در عوض برای استفاده‌های سبک‌تر و اجرای برنامه‌های CPU محور، مناسب است.

سری VivoBook

اگر به دنبال لپ‌تاپ ایسوس با قیمت مناسب هستید، سری ویووبوک برای شما است. این سری را می‌توانیم پرفروش‌ترین سری لپ‌تاپ‌های ایسوس به حساب بیاوریم. لپ‌تاپ‌های عرضه شده در این سری تقریبا تمامی بازه‌های قیمتی را پوشش می‌دهند و می‌توانند برای طیف وسیعی از کاربران، گزینه مناسبی به حساب بیایند. مدل‌های ارزان‌قیمت ویووبوک، دارای پردازنده‌های کم‌مصرف و نمایشگرهای معمولی هستند و برای استفاده سبک و روزمره عملکرد خوبی دارند. مدل‌های رده‌بالا مانند لپ‌تاپ‌های ویووبوک پرو، کیفیت ساخت بالاتر، نمایشگرهای بهتر و پردازنده‌های قدرتمندتری دارند و حتی برای گیمینگ و تدوین نیز می‌توانند شما را همراهی کنند.

فهرست بهترین لپ تاپ های ایسوس

اینکه چه لپ تاپی بهترین لپ تاپ ایسوس است بستگی به نیاز شما دارد. چرا که ایسوس تنوع گسترده‌ای از لپ تاپ‌ها را ارائه می‌دهد. در ادامه مطلب می‌توانید لیست برترین لپتاپهای ایسوس و مشخصات و قیمت هر یک را مشاهده کنید تا تصمیم گیری برای انتخاب مناسبترین لپ تاپ برای شما آسان شود. بیایید ببینیم تفاوت میان مدل‌های مختلف لپ تاپ های برتر برند ایسوس کدام است؟

همچنین بخوانید :

سری زن‌بوک

سری زنبوک از بهترین مدل های لپ تاپ ایسوس است و اکثر مدل‌های آن محصولاتی رده‌بالا هستند که با طراحی زیبا و در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شوند. همنچین این سری از بهترین پردازنده‌ها و نمایشگرهای ایسوس برخوردار است و از همین رو؛ بهترین لپ تاپ های زنبوک ایسوس معمولا رقبای سرسختی برای مک‌بوک پرو اپل و سری XPS دل و سایر لپ‌تاپ‌های رده‌بالای بازار به شمار می‌آیند. بنابراین لیست برترین مدل های لپ تاپ ASUS بدون این سری از لپ تاپ‌ها کامل نخواهد بود.

در حال حاضر بهترین سری لپ تاپ ایسوس زنبوک، مدل‌های زیر هستند:

۱. ایسوس Zenbook 14 OLED Q415MA

لپ تاپ ایسوس سری ZenBook

ASUS Zenbook 14 OLED Q415MA
پردازنده اینتل Core Ultra 5 125H
پردازنده گرافیکی اینتل Arc
نمایشگر ۱۴ اینچی لمسی اولد با رزولوشن FHD
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت حدود ۴۵ میلیون تومان

نقاط قوت: پردازنده نسل جدید با توان بالا، پردازنده گرافیکی نسبتا قدرتمند، نمایشگر اولد، وزن کم، اندازه جمع‌وجور

نقاط ضعف: رم قابل ارتقا نیست و ظرفیت پایینی دارد

لپ‌تاپ ایسوس زنبوک اولد Q415MA یکی از جدیدترین لپ‌تاپ‌های این برند در بازار به حساب می‌آید. این محصول با پردازنده نسل چهاردم اینتل Core Ultra 5 125H همراه شده است که نسبت به نسل قبلی قدرت پردازشی بالاتری دارد و از گرافیک مجمع به مراتب قدرتمندتری هم برخوردار است. از سمت دیگر، زنبوک Q415MA با یک نمایشگر ۱۴ اینچی اولد همراه شده که لمسی است و می‌تواند ۱۰۰ درصد طیف رنگ DCI-P3 را پوشش دهد؛ از همین رو، این لپ‌تاپ می‌تواند برای کارهای گرافیکی گزینه ایده‌آلی به حساب بیاید. البته مانند دیگر لپ‌تاپ‌های ایسوس سری ZenBook، رم این دستگاه قابلیت ارتقا ندارد و با توجه به اینکه تنها کانفیگ ۸ گیگابایتی آن وارد بازار شده است، اگر استفاده سنگینی از آن داشته باشید، ممکن است با لگ و کندی مواجه شوید. در این صورت می‌توانید به سراغ پیکربندی گران‌تر آن با پردازنده Core Ultra 7 155H بروید که دارای ۱۶ گیگابایت رم است و حدود ۱۰ میلیون تومان قیمت بیشتری دارد.

۲. لپ‌تاپ ایسوس Zenbook Duo UX8406MA

بهترین سری لپ تاپ ایسوس

ASUS Zenbook Duo UX8406MA
پردازنده اینتل Core Ultra 7 155H
پردازنده گرافیکی اینتل Arc
نمایشگر ۱۴ اینچی لمسی اولد با رزولوشن 3K
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت حدود ۱۰۵ میلیون تومان

نقاط قوت: دارای دو نامیشگر است، امکان استفاده از لپ‌تاپ در حالت‌های مختلف، کیبورد قابل جداشدن، پشتیبانی از قلم استایلوس

نقاط ضعف: قیمت بالا نسبت به مشخصات

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کاربرانی که نیاز به استفاده همزمان از دو نمایشگر دارند، ایسوس Zenbook Duo UX8406MA است. این محصول دارای ۲ نمایشگر اولد لمسی با رزولوشن 3K است و می‌تواند تجربه متفاوت و منحصر به‌فردی از کار با ویندوز در اختیار شما قرار دهد. کیبورد لپ‌تاپ یک کیبورد قابل جداسازی است که می‌تواند همراه با دو نمایشگر مورد استفاده قرار بگیرد یا اینکه روی نمایشگر دوم قرار گرفته و امکان استفاده از این دستگاه مانند لپ‌تاپ‌های عادی را برایتان فراهم کند. البته این محصول نسبت به مشخصات سخت‌افزاری و به خصوص پردازنده‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد، قیمت بالایی دارد؛ چراکه شما با این قیمت می‌توانید لپ‌تاپ‌های به مراتب قدرتمندتری هم خریداری کنید. اما کمتر لپ‌تاپی در بازار وجود دارد که با چنین فرم فاکتوری همراه شده و دو نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی اولد را همزمان در اختیارتان قرار دهد.

همچنین بخوانید :

۳. ایسوس Zenbook 14 OLED UM3406HA

بهترین لپ تاپ ایسوس

ASUS Zenbook 14 OLED UM3406HA
پردازنده AMD Ryzen 7 8840HS
پردازنده گرافیکی Radeon 780M
نمایشگر ۱۴ اینچی لمسی اولد با رزولوشن +FHD
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان

نقاط قوت: وزن کم، ابعاد جمع‌وجور، نمایشگر اولد، شارژدهی خوب

نقاط ضعف: از نهایت توان گرافیک مجمع استفاده نمی‌کند

لپ‌تاپ UM3406HA یکی از بهترین گزینه‌های میان‌رده با وزن و اندازه کم است که می‌توانید برای خرید در نظر داشته باشید. این محصول از یک نمایشگر اولد 14 اینچی استفاده می‌کند که کیفیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند رنگ‌ها را با عمق زیادی در اختیار شما قرار دهد. از سمت دیگر، پردازنده Ryzen 7 8840HS نیز یک پردازنده قدرتمند است که توان کافی برای انجام کارهای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. مهمتر از همه باید به گرافیک مجمع Radeon 780M اشاره کنیم که قدرت قابل توجهی دارد و می‌تواند بسیاری از پردازش‌های گرافیکی را برایتان انجام دهد؛ هرچند در این مدل ایسوس از تمام توان آن استفاده نکرده است. در مجموع لپ تاپ  زنبوک UM3406HA یک انتخاب مناسب به حساب می‌آید که با توجه به قیمتی که دارد، می‌تواند عملکرد رضایت بخشی در اختیار شما قرار دهد.

همچنین بخوانید :

سری ویووبوک

کاربرانی که به دنبال بهترین لپ تاپ های میان رده Asus با قیمت مناسب هستند باید به سراغ سری ویووبوک بروند. این سری معمولا متشکل از دستگاه‌هایی با قدرت پردازشی متوسط و مناسب استفاده عادی و روزانه هستند. در این سری شاهد بهترین لپ تاپ های میان رده ایسوس هستیم که شاید قابل مقایسه با اعضای خانواده سری زنبوک نباشند اما با این حال دارای ویژگی‌های زیادی هستند که برای استفاده روزانه مورد نیاز است.

۱. ویووبوک پرو ۱۶ K6602VV

بهترین لپ تاپ ایسوس

ASUS VivoBook Pro 16 K6602VV
پردازنده اینتل Core i9-13900H
پردازنده گرافیکی RTX 4060
نمایشگر ۱۶ اینچی IPS با رزولوشن WUXGA و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت حدود ۷۸ میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر باکیفیت و ۱۲۰ هرتزی، درگاه‌های زیاد، بهره‌مندی از درایورهای استودیو انویدیا

نقاط ضعف: شارژدهی کم

لپ تاپ ایسوس VivoBook پرو مدل K6602VV یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در این بازه قیمتی می‌توانید در نظر داشته باشید. این محصول می‌تواند یک گزینه مناسب برای تولیدکنندگان محتوا و کاربرانی که به دنبال یک نوت‌بوک قدرتمند هستند، باشد. ایسوس توانسته یک گرافیک نسبتا قدرتمند را همراه با پردازنده Core i9 در یک لپ تاپ با بدنه کوچک و جمع‌وجور جای دهد و توان کافی برای انجام کارهای سنگین در سطح یادگیری ماشین را در اختیار کاربران قرار دهد. البته این مدل یک نقطه ضعف مهم دارد و آن هم شارژدهی نسبتا کم باتری است که آن را به یک گزینه ضعیف‌تر از دیگر رقبا تبدیل می‌کند.

۲. ایسوس ویووبوک K3605ZF

بهترین مدل لپ تاپ ایسوس

ASUS VivoBook X16 K3605ZF
پردازنده اینتل Core i5-12500H
پردازنده گرافیکی RTX 2050
نمایشگر ۱۶ اینچی IPS با رزولوشن WUXGA
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت حدود ۴۵ میلیون تومان

نقاط قوت: ابعاد نسبتا جمع‌وجور، وزن مناسب، عملکرد قابل قبول

نقاط ضعف: نمایشگر کیفیت بالایی ندارد

یکی از گزینه‌های ارزان‌تر که می‌توانید در نظر داشته باشید، لپ تاپ ویووبوک K3605ZF است که از پردازنده نسل ۱۲ اینتل Core i5 در کنار گرافیک RTX 2050 بهره می‌برد. این ترکیب می‌تواند توان کافی برای اجرای بیشتر برنامه‌های گرافیکی و انجام کارهای مختلف را در اختیار شما قرار دهد. البته که نباید انتظار عملکردی در حد مدل‌های رده‌بالا را از آن داشته باشید؛ با این وجود، در این بازه قیمتی و در بین محصولات ایسوس، لپ تاپ K3605ZF یک گزینه مناسب برای انجام کارهای سبک و نیمه‌سنگین به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ همچنین قابلیت ارتقا رم به ۲۴ گیگابایت را دارا است و از یک نمایشگر بزرگ ۱۶ اینچی با حاشیه‌های کم بهره برده است.

همچنین بخوانید :

۳. لپ تاپ ایسوس VivoBook 16 M1605YA

بهترین لپ تاپ ایسوس

ASUS VivoBook 16 M1605YA
پردازنده AMD Ryzen 7 7730U
پردازنده گرافیکی RX Vega 8
نمایشگر ۱۶ اینچی IPS با رزولوشن WUXGA
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر بزرگ، شارژدهی بسیار خوب، پردازنده کارآمد

نقاط ضعف: کیفیت ساخت معمولی، بالا رفتن حرارت پردازنده در استفاده طولانی

لپ‌تاپ M1605YA یک گزینه اقتصادی در سری ویووبوک به حساب می‌آید که بزرگترین نقطه قوت آن، شارژدهی طولانی است. این محصول با یک باتری ۴۲ وات ساعتی همراه شده است و با یک بار شارژ، توان کافی برای وبگردی تا ۱۶ ساعت را دارا است. پردازنده 7730U با وجود اینکه شارژدهی بسیار خوبی دارد، از قدرت نسبتا مناسبی هم برخوردار است و می‌تواند عملکرد روان و بدون کندی برای کارهای اداری و استفاده سبک در اختیار شما قرار دهد. همچنین تعداد درگاه‌ها نیز کافی است و از این نظر هم می‌توان گفت این محصول شرایط قابل قبولی دارد.

لپ تاپ های حرفه‌ای ExpertBook (مستحکم و با دوام)

سری اکسپرت‌بوک از لحاظ ظاهری تعریف چندانی ندارد اما در عوض نقاط قوت آن‌ها استحکام و دوام بسیار بالایشان است. ایسوس این سری را برای افرادی طراحی کرده که در محیط‌های صنعتی مشغول به کار هستند و می‌خواهند لپ‌تاپی که خریداری می‌کنند در برابر ضربات مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین این سری برای افرادی که مدام در حال حرکت و سفر هستند نیز انتخاب مناسبی است و مانند ویووبوک جزو اقتصادی‌های ایسوس است.

۱. ایسوس ExpertBook B3

بهترین لپ تاپ ایسوس

ASUS ExpertBook B3 Flip B3402FBA
پردازنده اینتل Core i7-1255U
پردازنده گرافیکی اینتل آیریس Xe
نمایشگر ۱۴ اینچی IPS با رزولوشن FHD
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۴۳ میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر لمسی با نسبت تصویر کاربردی، کیبورد بسیار خوب، ۲ درگاه تاندربولت ۴

نقاط ضعف: نمایشگر ضد بازتاب نیست

اگر به دنبال خرید لپ تاپ از سری اکسپرت‌بوک هستید، لپ تاپ B3402FBA می‌تواند گزینه مناسبی برای شما به حساب بیاید. این محصول از بدنه تمام فلزی ساخته شده است ولی با این وجود تنها ۱.۶ کیلوگرم وزن دارد. از سمت دیگر، ایسوس آن را با یک لولای ۳۶۰ درجه همراه کرده است که امکان استفاده از نمایشگر در حالت‌های مختلف را به شما می‌دهد. از دیگر نقاط قوت B3402FBA، باید به نمایشگر ۱۴ اینچی آن اشاره کنیم که دارای نسبت استاندارد ۱۶:۹ است و می‌تواند تا ۴۰۰ نیت روشنایی داشته باشد. همچنین این پنل قادر به نمایش ۱۰۰ درصد از طیف رنگ sRGB است و می‌تواند برای ادیت عکس نیز گزینه مناسبی به حساب بیاید.

همچنین بخوانید :

۲. ایسوس اکسپرت‌بوک ExpertBook B1 B1502CBA

بهترین لپ تاپ های ایسوس / بهترین لپ تاپ های ایسوس با قیمت مناسب

ASUS ExpertBook B1 B1502CBA
پردازنده اینتل Core i7-1255U
پردازنده گرافیکی اینتل آیریس Xe
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی TN با رزولوشن FHD
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۳۵ میلیون تومان

نقاط قوت: کیفیت ساخت بالا، درگاه‌های زیاد

نقاط ضعف: کیبورد تعریفی ندارد، بلندگوهای ضعیف، شارژدهی ضعیف، نمایشگر TN

ایسوس اکسپرت‌بوک B1502 مانند تمام مدل‌های این سری، برای کسانی طراحی شده که مدام در حال سفر و از این طرف به آن طرف رفتن، هستند. این لپ‌تاپ یک نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی در اختیار شما قرار می‌دهد و بدنه آن نیز دارای استاندارد نظامی MIL-STD 810H برای مقاومت در برابر ضربات است.

با توجه به اندازه نمایشگر، نباید انتظار یک لپ‌تاپ جمع‌وجور داشته باشید. همچنین با توجه به درگاه‌های زیادی که برای آن درنظر گرفته شده، ضخامت لپ‌تاپ هم خیلی کم نیست، هرچند ایسوس نهایت تلاشش را کرده تا لپ‌تاپ بیش از حد ارتفاع نداشته باشد. نمایشگر این لپ‌تاپ در رزولوشن‌های HD و FHD عرضه می‌شوند و نهایت روشنایی آن‌ها نیز به ۲۵۰ نیت می‌رسد. به همین خاطر، خیلی نمی‌توانید زیرنور آفتاب روی آن حساب باز کنید.

۳. ایسوس اکسپرت‌بوک Expertbook B5 Flip B5402FVA

بهترین لپ تاپ ایسوس / کدام مدل لپ تاپ ایسوس بهتر است

ASUS ExpertBook B5 Flip B5402FVA
پردازنده اینتل Core i7-1360P
پردازنده گرافیکی اینتل آیریس Xe
نمایشگر ۱۴ اینچی IPS با رزولوشن FHD
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۹۰ میلیون تومان

نقاط قوت: درگاه‌های زیاد، همراه با قلم استایلوس عرضه می‌شود

نقاط ضعف: قیمت بالا، نمایشگر اولد نیست

یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس در سری اکسپرت‌بوک است. این مدل با پردازنده‌های قدرتمند سری P نسل 13 اینتل و حداکثر 40 گیگابایت رم DDR5 یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید مدنظر داشته باشید. نمایشگر آن همانطور که از نامش پیداست، به‌صورت 360 درجه است و می‌تواند در زوایای مختلفی قرار بگیرد.

همچنین بخوانید :

شما همچنین به ۲ درگاه تاندربولت ۴، ۲ درگاه USB 3.2، یک درگاه HDMI، یک درگاه هدفون نیز دسترسی خواهید داشت. با این همه، بزرگ‌ترین مشکل این لپ‌تاپ، قیمت بسیار بالای آن است. به‌خصوص از این نظر که می‌توان لپ‌تاپ‌های ۳۶۰ درجه دیگر شرکت‌ها را با قیمت بسیار کمتر در حدود ۱۴۰۰ دلار نیز خریداری کرد. این بهترین مدل لپ تاپ ایسوس است که می‌توانید خریداری کنید.

سری ROG (لپ تاپ های مخصوص گیمینگ)

می‌خواهید بازی‌ها را با نهایت کیفیت بازی کنید؟ پس وقتش رسیده به جمهوری گیمرها پیوندید. قویترین سری لپ تاپ ایسوس، سری ROG هستند که با بهترین کارت‌های گرافیک، پردازنده‌ها و چندین ویژگی مخصوص بازی مثل نورپردازی RGB عرضه می‌شوند؛ این سری از بهترین لپ تاپ ایسوس میزبانی می‌کند.

۱. ایسوس ROG Strix G18 (2023) G814

بهترین لپ تاپ ایسوس

Asus ROG Strix Scar 18 2023
پردازنده اینتل Core i9-13980HX
پردازنده گرافیکی RTX 4090
نمایشگر ۱۸ اینچی IPS با رزولوشن WUXGA و رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتز
رم و حافظه ۶۴ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت حدود ۲۷۰ میلیون تومان

نقاط قوت: پردازنده قدرتمند با گرافیک RTX 40، نمایشگر بزرگ ۱۸ اینچی، طراحی زیبا با نورپردازی RGB

نقاط ضعف: قیمت بالا، وب‌کم 720p، وزن و ضخامت زیاد

به جرات می‌توان ایسوس راگ G18 را بهترین لپ تاپ ایسوس ۲۰۲۳ به‌حساب آورد. لپ‌تاپی که قلب تپنده آن هیولایی به‌نام Core i9-13980HX با ۲۴ هسته و ۳۲ رشته است! در کنار آن شما در بالاترین پیکربندی می‌توانید به گرافیک RTX 4090 نیز دسترسی پیدا کنید.

همچنین بخوانید :

با توجه به این دو پردازنده، می‌توانید با این لپ تاپ هر بازی یا برنامه‌ای را مثل آب خوردن اجرا کنید. یکی از نقاط قوت این مدل، بهره‌مندی از پنل ۱۸ اینچی با رزولوشن WUXGA و رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتز است. این پنل کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و با توجه به دقت رنگ بسیار عالی که دارد، حتی برای ویرایش ویدیو و عکس نیز انتخاب خوبی است. با این حال ایسوس همچنان در این مدل نیز از وب‌کم 720p استفاده کرده که تعریفی ندارد.

۲. لپ تاپ ROG Zephyrus G16 GU603VV

بهترین سری لپ تاپ ایسوس

Asus ROG Zephyrus G16 GU603VV
پردازنده اینتل Core i7-13620H
پردازنده گرافیکی RTX 4060
نمایشگر ۱۶ اینچی IPS با رزولوشن +FHD و رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتز
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت حدود ۷۷ میلیون تومان

نقاط قوت: گرافیک نسل جدید، کیفیت ساخت بسیار خوب، ابعاد مناسب، درگاه‌های فراوان

نقاط ضعف:

لپ‌تاپ Zephyrus G16 یکی دیگر از گزینه‌های شاخصی است که در سری ROG می‌توانید مدنظر داشته باشید. این محصول از بدنه تمام آلومینیومی ساخته شده و کیفیت ساخت مثال‌زدنی دارد. همچنین با وجود بهره‌مندی از نمایشگر 16 اینچی، ابعاد و وزن آن در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های گیمینگ بالا نیست و همین موضوع آن را به یک گزینه ایده‌آل برای گیمرها تبدیل می‌کند. ایسوس از یک پردازنده Core i7-13620H در کنار گرافیک RTX 4060 برای این لپ‌تاپ استفاده کرده است. لپ‌تاپ ایسوس GU603VV به لطف این پردازنده‌ها و همچنین سیستم خنک‌کننده پیشرفته با دو فن، می‌تواند عملکرد قابل قبولی را در اکثر بازی‌ها در اختیار شما قرار دهد.

۳. ایسوس ROG Strix Scar 16 G634JZR

بهترین مدل لپ تاپ ایسوس

ASUS ROG Strix Scar 16 G634JZR
پردازنده اینتل Core i9-14900HX
پردازنده گرافیکی RTX 4080
نمایشگر ۱۶ اینچی IPS با رزولوشن WQXGA و رفرش‌ریت ۲۴۰ هرتز
رم و حافظه ۳۲ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت حدود ۱۹۰ میلیون تومان

نقاط قوت: کیفیت ساخت خوب، نمایشگر باکیفیت، عملکرد بسیار عالی

نقاط ضعف: وبکم 720p، شارژدهی معمولی، سر و صدای زیاد فن‌ها

لپ‌تاپ گیمینگ ROG Strix Scar 16 یکی از لپ‌تاپ‌هایی است که می‌تواند انتخاب اول بیشتر گیمرها باشد. از نظر عملکرد، این لپ‌تاپ به راحتی می‌تواند پا به پای رقبا پیش بیاید. ایسوس تا جای ممکن تلاش کرده سیستم خنک کننده این محصول را بهبود ببخشد اما از آنجایی که این لپ تاپ مجموعا ۱۸۰ وات توان به پردازنده و پردازنده گرافیکی ارائه می‌کند، در برخی مواقع ممکن است سر و صدای فن‌ها شما را آزار دهد یا این که بدنه دستگاه بیش از اندازه داغ شود.

سری لپ‌تاپ‌های TUF

همانطور که پیش‌تر گفته شد، سری لپ‌تاپ‌های TUF ایسوس به گزینه‌های میان‌رده و اقتصادی گیمینگ اختصاص دارد. این محصولات معمولا کیفیت ساخت پایین‌تری از لپ‌تاپ‌های ROG دارند و نمایشگرهای آن‌ها نیز به خوبی مدل‌های گران‌تر نیست. در عوض، لپ‌تاپ‌های TUF نسبت به مشخصاتی که ارائه می‌کنند، از ارزش خرید قابل توجهی برخوردار هستند و می‌توانند برای بسیاری از گیمرها، یک گزینه ایده‌آل باشند.

۱. لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZI4

بهترین لپ تاپ ایسوس

ASUS TUF Gaming F15 FX507ZI4
پردازنده اینتل Core i7-12700H
پردازنده گرافیکی RTX 4070
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن FHD و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت حدود ۷۴ میلیون تومان

نقاط قوت: ارزش خرید بالا نسبت به مشخصات، صفحه نمایش باکیفیت

نقاط ضعف: وزن و ضخامت بالا

یکی از گزینه‌های شاخص در بین لپ‌تاپ‌های سری TUF، مدل FX507ZI4 است. این محصول در سال ۲۰۲۳ عرضه شده اما ایسوس برای پایین نگه داشتن قیمت، از پردازنده نسل ۱۲ اینتل در آن استفاده کرده است. در عوض شما به گرافیک نسل جدید RTX 4070 دسترسی دارید و می‌توانید تمامی بازی‌های مدرن را با فریم ریت خوب در رزولوشن FHD اجرا کنید. نمایشگر علاوه بر بهره‌مندی از رزولوشن FHD، دارای رفرش‌ریت بالا است و می‌تواند بازی‌ها را به شکل کاملا روان برایتان به نمایش بگذارد. این پنل همچنین از ۱۰۰ درصد طیف رنگ sRGB نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین بخوانید :

۲. لپ تاپ ایسوس TUF FX507ZC4

بهترین سری لپ تاپ ایسوس

ASUS TUF Gaming F15 FX507ZC4
پردازنده اینتل Core i5-12500H
پردازنده گرافیکی RTX 3050
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن FHD و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۴۴ میلیون تومان

نقاط قوت: عملکرد قابل قبول، قیمت مناسب

نقاط ضعف: کیفیت ساخت معمولی، نمایشگر دقت رنگ بالایی ندارد

در بازه قیمتی حدود ۴۰ میلیون تومان، لپ‌تاپ FX507ZC4 از سری TUF ایسوس، یکی از گزینه‌های قابل توجهی است که می‌تواند نظر شما را به خود جلب نماید. این محصول با پردازنده 12500H و گرافیک RTX 3050 با توان ۹۵ وات همراه شده است و می‌تواند عملکرد قابل قبولی در اجرای بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی معقول داشته باشد. همچنین، لپ تاپ ایسوس FX507ZC4 از سوئیچ ماکس نیز پشتیبانی کرده و در کنار آن، یک نمایشگر ۱۵ اینچی با روشنایی ۳۰۰ را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته دقت رنگ این نمایشگر چندان زیاد نیست که این مورد در بسیاری از لپ‌تاپ‌هایی که در این بازه قرار دارند، مشترک است.

۳. لپ تاپ ایسوس TUF Gaming A15 FA507NV

بهترین مدل لپ تاپ ایسوس

ASUS TUF Gaming A15 FA507NV
پردازنده AMD Ryzen 7 7735HS
پردازنده گرافیکی RTX 4060
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن FHD و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۶۴ میلیون تومان

نقاط قوت: بدنه با کیفیت ساخت مناسب، شارژدهی خوب، عملکرد عالی، نمایشگر باکیفیت

نقاط ضعف:

لپ‌تاپ TUF Gaming A15 FA507NV برخلاف مدل‌های قبلی، با پردازنده Ryzen 7 7735HS وارد بازار شده است و با توجه به مصرف بهینه پردازنده‌های AMD، می‌تواند شارژدهی بهتری در اختیار شما قرار دهد. از سمت دیگر، ایسوس از گرافیک نسل جدید RTX 4060 با توان حداکثری ۱۴۰ وات برای این محصول استفاده کرده است تا شما بتوانید جدیدترین بازی‌ها را با کیفیت مناسب در رزولوشن 1080p این لپ تاپ تجربه کنید. همچنین، باید به این نکته اشاره کنیم که نمایشگر این لپ‌تاپ، ۱۰۰ درصد طیف رنگ sRGB را پوشش می‌دهد. رم دو کاناله قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت، باتری ۹۰ وات ساعتی و اسپیکرهای دالبی اتموس، از دیگر ویژگی‌های لپتاپ FA507NV به حساب می‌آیند.

سری ProArt StudioBook

این سری محصول تولیدکنندگان محتوا و کاربران حرفه‌ای است. سری پروآرت استودیوبوک از بهترین لپ تاپ های ASUS و جزو محصولات گران‌قیمت این کمپانی است اما در عوض قدرت پردازشی بسیار بالا و نمایشگرهایی با کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد و به همین دلیل بهترین لپ تاپ های ایسوس برای برنامه نویسی و کاربری حرفه‌ای نیز اکثرا در این سری هستند.

۱. ایسوس ProArt StudioBook 16 OLED (H7604)

بهترین مدل لپ تاپ ایسوس

ProArt Studiobook 16 OLED (H7604)
پردازنده اینتل Core i9-13980HX
پردازنده گرافیکی RTX 4070
نمایشگر ۱۶ اینچی اولد با رزولوشن 3K و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت ۱۷۹۹ دلار

نقاط قوت: پردازنده ۲۴ هسته‌ای با گرافیک سری RTX 40، نمایشگر اولد با پوشش ۱۰۰ درصدی DCI-P3، درگاه‌های زیاد

نقاط ضعف: قیمت بسیار بالا

اگر به‌دنبال بهترین لپتاپ های ایسوس هستید اما تمایلی ندارید یک محصول گیمینگ خریداری کنید، لپ تاپ ProArt StudioBook 16 OLED مدل ۲۰۲۳ بهترین انتخاب برای شما است. این محصول با پردازنده Core i9-13980HX با ۲۴ هسته و ۳۲ رشته عرضه شده و عملکرد فوق‌العاده‌ای برای کارهای گرافیکی دارد به خصوص از آنجایی که شما در کنار این پردازنده به گرافیک RTX 4070 نیز دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین بخوانید :

نمایشگر اما یکی دیگر از نقاط قوت آن است. یک پنل ۱۶ اینچی با رزولوشن 3.2K. این نمایشگر یک پنل اولد است و از لحاظ کیفیت جزو برترین‌هاست. مهمتر از همه ۱۰۰ درصد DCI-P3 را نیز پوشش می‌دهد و توانسته گواهی شرکت Pantone را نیز کسب کند؛ به همین خاطر خیالتان از بابت دقت رنگ‌ها و هرآنچه که از یک پنل برای کارهای گرافیکی انتظار دارید، راحت خواهد بود.

۲. ایسوس ProArt Studiobook Pro 16 OLED W7600؛ معرفی بهترین لپتاپ های ایسوس

بهترین لپ تاپ های ایسوس / بهترین لپ تاپ ایسوس

ProArt Studiobook Pro 16 OLED W7600
پردازنده اینتل Core i9-12900H/Core i7-12700H
پردازنده گرافیکی انویدیا RTX A3000
نمایشگر ۱۶ اینچی با رزولوشن 4K
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت ۱۹۹۹ دلار

نقاط قوت: عملکرد بسیار عالی در ویرایش ویدیو و عکس، کیفیت ساخت بالا، درگاه‌های زیاد، رم و حافظه قابل ارتقا

نقاط ضعف: قیمت بسیار بالا

ایسوس این مدل را منحصرا برای کسانی با ویرایش ویدیو و عکس و دیگر کارهای گرافیکی سر و کار دارند، طراحی کرده است. از نظر مشخصات، همانطور که می‌بینید، آن‌ها کم نگذاشتند. البته رقبای دیگری هم هستند که می‌توانند در همین بازه قیمتی، عملکرد مشابهی در بحث ویرایش ویدیو داشته باشند، اما سری پروآرت تلاش کرده با کیفیت ساخت بالا و همچنین نمایشگر با کیفیت و رم و حافظه قابل ارتقا در کنار درگاه‌های زیاد و کیبورد با کیفیت، توجه کسانی که به‌دنبال یک لپ‌تاپ قدرتمند برای کارهای گرافیکی خود هستند را جلب کند.

این مدل نیز در تمامی زمینه‌ها، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. از پردازنده‌های قدرتمند نسل 12 گرفته تا گرافیک A3000 انویدیا و رم DDR5 قابل ارتقا تا 64 گیگابایت و البته نمایشگر بی‌نظیر 4K که رویای هر تولیدکننده محتوایی است.

سوالات متداول

1. بهترین مدل لپ تاپ ایسوس کدام است؟

ایسوس بهترین لپتاپ های خود را در سری‌های متنوعی معرفی می‌کند و هرکدام از اعضای این سری‌ها نیز برای کاربران مختلفی مناسب هستند. برای مثال سری زنبوک معمولا لپ‌تاپ‌های رده‌بالای این شرکت هستند، سری ویووبوک و اکسپرت‌بوک اقتصادی‌ها و سری پروآرت استودیوبوک و ROG نیز لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت با مشخصات سخت‌افزاری رده‌بالا را در اختیار شما قرار می‌دهند.

2. آیا لپ‌تاپ‌های ایسوس ارزش خرید دارند؟

ایسوس یکی از برندهای معتبر و شناخته شده در دنیای فناوری است و لپ‌تاپ‌های این شرکت نیز جزو پرفروش‌ترین محصولات آن هستند. ایسوس به لطف نوآوری‌هایی که در ساخت لپ‌تاپ‌های خود دارد یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در جهان است.

3. لپ تاپ‌های ایسوس تا چند سال دوام می‌آورند؟

بهترین لپتاپ های ایسوس همگی از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند و با مراقبت و نگه‌داری درست ممکن است تا یک دهه نیز شما را همراهی کنند. به خصوص سری اکسپرت‌بوک که مقاومت و دوام بالایی دارند. ایسوس به طور کلی انتظار دارد لپ‌تاپ‌هایش 4 یا 5 سال با مراقبت درست دوام بیاورند.

4. کدام مدل لپ تاپ ایسوس بهتر است؟

لپ تاپ های برتر ASUS همانطور که توضیح دادیم در سری‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. هرکدام از این سری های لپتاپ Asus نیز مشخصات و ویژگی‌های مختص به خود را دارند و برای استفاده‌های مختلفی طراحی شدند؛ به همین دلیل نمی‌توان گفت یک مدل بخصوص برای همه کاربران معرفی کرد. برای انتخاب لپ‌تاپ اول از همه باید نیازها و استفاده خود را مشخص کنید.

سخن پایانی

با توجه به فهرست بهترین لپ تاپ های ایسوس که در این مقاله معرفی کردیم، می‌توانید متناسب با نیاز خود یکی از این محصولات را در صورت تمایل با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، انتخاب کنید. اگر هم می‌خواهید نکات کلی خرید در مورد لپتاپ را بدانید، پیشنهاد می‌دهیم به مطلب راهنمای خرید لپتاپ پلازا نیز سری بزنید. آیا تاکنون از محصولات ایسوس استفاده کرده‌اید؟ می‌توانید نظر خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir