ابزار Atmos در بازی Assassin’s Creed Shadows برای یوبیسافت اهمیت زیادی دارد، چرا که این فناوری جدید آب و هوای شبیه‌سازی شده‌ای ایجاد می‌کند که بر گیمپلی تاثیر می‌گذارد.

تیری دانسرو (Thierry Dansereau)، مدیر هنری این بازی در گفت‌وگو با VG247 توضیح داده که تمرکز زیادی روی آسمان بازی وجود دارد. زیرا یک عنصر بصری کلیدی است که به کیفیت و عمق تجربه بازی کمک زیادی می‌کند. دانسرو در ادامه مصاحبه توضیح داد که شبیه‌سازی ابرهای واقعی، به یوبی‌سافت این امکان را می‌دهد تا جهانی پویا و در حال تغییر را به تصویر بکشد.

آب و هوا در گیم‌پلی Assassin’s Creed Shadows تاثیر دارد - گیمفا

اما تفاوت اصلی در طراحی آسمان‌های Assassin’s Creed Shadows نسبت به نسخه‌های قبلی این سری چیست؟ طبق گفته سرپرست فنی بازی، مکسیم بودوین (Maxime Beaudoin)، این تفاوت به ابزار Atmos باز می‌گردد. بودوین اینگونه توضیح داد:

در AC Shadows، کل سیستم آب و هوا شبیه‌سازی شده است؛ یعنی ابرها پویا هستند و با گذشت زمان تغییر می‌کنند. این ابزار نه تنها ابرها را کنترل می‌کند، بلکه کل سیستم آب و هوا شامل بارش‌ها، باد، رطوبت جمع‌شده روی زمین، رعد و برق و غیره را هم پوشش می‌دهد.

بودوین همچنین اشاره کرد که این تغییرات آب و هوایی تنها جنبه ظاهری ندارند، بلکه به طور واقع‌گرایانه‌ای بر گیمپلی تاثیر می‌گذارند. به‌عنوان مثال، در هنگام رعد و برق، به دلیل سر و صدای زیاد و کاهش دید، NPCها بازیکن را سخت‌تر شناسایی خواهند کرد.

این ابزار همچنین فرآیند خلق جلوه‌های طبیعی و ابرها را برای هنرمندان بازی آسان‌تر کرده است. آن‌ها فقط باید چند پارامتر را تغییر دهند تا منظره‌ای طبیعی از ابرها به‌طور خودکار ایجاد شود. در نتیجه، نیازی نیست مانند بازی‌های قبلی شکل دقیق ابرها را طراحی کنند؛ در عوض، تیم هنری روی ترکیب کلی تمرکز می‌کنند و ابزار شبیه‌سازی، جزئیات را تکمیل می‌کند.

Alireza GamerBatman Arkham knight

source

توسط funkhabari.ir