لینکدین 💼 یک بستر مجازی خوب برای کسب و کارها می باشد.
در این پلتفرم کسب کارها می توانند در رابطه با برند و نوع فعالیت خود اطلاعاتی در دسترس سایر افراد قرار دهند و با سایر افراد و کسب و کارها ارتباط برقرار کنند. اما موفقیت در این برنامه نیازمند این است که بازدید پیج شما بالا باشد و تعداد فالوور بالا و فعالی داشته باشد. در این مطلب از انزل وب به آموزش اینکه چگونه در لینکدین فالوور جمع کنیم می پردازیم.
آموزش شبکه سازی در لینکدین و جذب فالوور
How to Increase Followers on Linkedin Profile
به طور خلاصه برای شبکه سازی در لینکدین و جذب فالور می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:
- شرکت در رویداد شرکت ها
- منشن کردن برند و پیج های مطرح
- درست کردن نمونه های آماری از سرویس ها و منشن کردن برند برای مشاهده آمار و معرفی نکات مثبت و منفی آنها
- درست کردن پست های آموزشی اسلایدی
- ایجاد چالش و پرسش ها از فالورها و بحث در مورد ترند روز
- اشتراک نظر خود به صورت تخصصی و کاملا شخصی سازی شده و مرتبط با پست
- فالو کردن افراد مطرح در زمینه تخصص و اشتراک ایده های آنها با نظر شخصی خود
- درست کردن فرمت و قالب محتوا مختص خود و ساخت ویدیوهای آموزشی در زمینه خاص
- اشتراک نظر خود در زمینه سرویس دهی سرویس های بزرگ
- ایجاد پیج شرکتی و فعالیت در آن
- هشتگ گذاری درست در زیر پست ها
- انتشار مداوم محتوا بر اساس تقویم و ساعات پر بازدید
- تاپ ویس شدن و گرفتن بج های مخصوص لینکدین
- تولید ویدیو و محتوا به صورت حرفه ای
- انتشار سخنان افراد مطرح حوزه کسب و کار خود
- پاسخگویی مستمر به نظرات دنبال کنندگان صفحه خود
- رصد عملکرد پیج با ابزار های آنالیز کننده
- کارکنان خود را به تگ کردن و معرفی پیج به دیگران تشویق کنید
- از مشتریان و دنبال کننده های پیج خود برای معرفی پیج به دیگر افراد کمک بگیرید
- همکاری با اینفلوئنسرها
- از قابلیت تبلیغات لینکدین (Ad Campaign) استفاده کنید
- صفحات ویترین را برای پیج خود تنظیم کنید
- صفحه رقبای خود را آنالیز کنید
در ادامه این مطلب به جزئیات بیشتری از ترفند های برنامه ی لینکدین برای شبکه سازی و افزایش بازدید و کانکشن صفحات تجاری در این پلتفرم برای کاربران فارسی زبان می پردازیم.
۱- با تکمیل اطلاعات صفحه خود می توانیم در لینکدین فالوور جمع کنیم
پیش از هر چیزی برای اینکه در لینکدین فالوور جمع کنیم می بایست صفحه لینکدین را به درستی تکمیل کنیم. این کار باید در جهت این باشد که بتواند توجه باقی کاربران برنامه لینکدین را به خود جلب کند.
به طور کلی تکمیل اطلاعات شما در صفحه تجاری خود ۳۰ درصد بازدید را افزایش می دهد. اگر همراه با این تکمیل اطلاعات محتوای کاربردی هم در اختیار مخاطبان پیج خود ارائه دهید منجر به نتایج بسیار مثبتی در زمینه افزایش مشارکت و جذب فالوور پیج شما می شود.
۲- صفحه خود را به نوعی طراحی کنید که به افزایش بازدید پیجتان کمک کند
به طور کلی برای ایجاد کانکشن در لینکدین طراحی پیج شما باید به گونه ای باشد که توجه مخاطبین را به خود جلب کند. این طراحی می تواند در قالب ساخت ویدئوهای آموزشی در پست های اسلایدی و یا هدفمند برای جذب فالوور در زمینه خاص باشد. همچنین برای افراد خارج از این برنامه بهتر است لینکی از صفحه تجاری خود در برنامه لینکدین را در داخل وب سایت شرکت خود قرار دهید تا کاربران از آن طریق امکان دسترسی به پیج شما را داشته باشند.
همچنین می توانید در پیج خود پست هایی در ارتباط با موضوعات مختلف و از صفحات دیگر قرار دهید و سپس نظر خود را به صورت تخصصی و کاملا شخصی سازی شده و مرتبط با پست بیان کنید. این نوع تولید محتوا نیاز افراد علاقه مند به این دست از موضوعات و تحلیل ها را برآورده می کند.
۳- با یک امضا و استایل شخصی در تولید محتوا می توانیم در لینکدین فالوور جمع کنیم
درست کردن فرمت و قالب محتوا مختص خود و بحث در مورد ترند روز می تواند منجر به افزایش کانکشن در برنامه لینکدین شود. با تبدیل نام تجاری خود به عنوان یک برند و رنگ لوگو و یا طریقه صحبت کردن خود باعث می شوید توجه مخاطبین به پیج شما جلب شود و محتواهای شما در جاهای دیگر تشخیص دهند. این نوع تولید محتوا در نهایت باعث افزایش فالوور شما در برنامه لینکدین می شود.
۴- انتشار مداوم محتوا بر اساس تقویم و ساعات پر بازدید
برای اینکه در لینکدین فالوور جمع کنیم نیاز به انتشار مداوم محتوا بر اساس تقویم و ساعات پربازدید داریم. در کل صفحاتی که در لینکدین به صورت هفتگی پست می گذارند میزان فعالیت و مشارکت در پیج آنها و میزان بازدید از صفحه آنها در این برنامه دو برابر خواهد شد.
همچنین هشتگ گذاری درست در زیر پست ها باعث افزایش بازدید پیج شما خواهد شد. استفاده از این هشتگ ها دسترسی افراد به پیج شما را بیشتر می کند و همچنین شما را بیشتر در معرض جذب فالوورهای جدید قرار می دهد.
۵- با تولید محتوا و ویدیو حرفه ای می توانیم در لینکدین فالوور جمع کنیم
در تولید محتوا و ویدیوهای خود به گونه ای عمل کنید که در نظر مخاطبان چشم نواز به نظر بیاید. در واقع تولید محتوا در فرمت و قالب محتوا مختص خود و همچنین ساخت پست های (هم عکس و هم ویدیو) با ویژگی های تصویری خاص و منحصر به فرد در پیج شما باعث بازدید بیشتر از پست های شما می شود.
۵- سخنان افراد مطرح حوزه کسب و کار خود را در صفحه خود منتشر کنید
مدیران اجرایی و تصمیم گیرندگان در تمامی مراحل به دنبال سخنان و تجربیات افراد مطرح در حوزه کسب و کار خود برای الهام گرفتن در مسیر کاری خود هستند. انتشار سخنان و مطالب افراد مطرح حوزه کسب و کار شما و همچنین منشن کردن برند و پیج های مطرح به افزایش کیفیت مطالب پیج شما کمک می کند.
۶- به نظرات دنبال کنندگان صفحه خود پاسخ دهید
اگرچه شاید تمامی کامنت ها ارزش پاسخگویی نداشته باشند اما بهتر است به تمامی نظرات صفحه خود پاسخ دهید. این کار نه تنها باعث افزایش مشارکت در پیج شما می شود بلکه افراد با صفحاتی که فعال هستند و با دنبال کنندگان خود تعامل دارند بیشتر ارتباط برقرار می کنند. همچنین یکی از راهکارهای موثر دیگر در وضعیت صفحه شما و همچنین افزایش کانکشن و ارتباط با دنبال کنندگان صفحه ایجاد چالش و پرسش ها از فالورها می باشد.
۷- از نوارهای Open to Work یا Hiring استفاده کنید
قبلا در انزل وب به صورت کامل در مورد فعال کردن نوار سبز Open to Work و نوار بنفش Hiring صحبت کردیم. فعال کردن این نوارهای بر روی پروفایل به شما این امکان را میدهد تا کارفرما یا کارجوها راحت تر پروفایل شما را ببینند و بهتره دیده شوید. فقط در نظر داشته باشید که Hiring برای لوکیشین ایران فعلا در دسترس نیست.
حتما زمانی که Open to work شدید از دوستان خود بخواهید پست مربوط به اطلاع رسانی را لایک و اشتراک گذاری کنند یا نظرخود رابنویسند تا در شبکه دوستان آنها نیز دیده شوید.
۸- با آنالیز پیج خود و نکات مثبت و منفی آن می توانیم در لینکدین فالوور جمع کنیم
آنالیر پیج ها در لینکدین می توانند یک سری از داده ها و نمودار ها در زمینه فالوور و بازدیدکنندگان پیج در اختیار صاحبان پیج در این برنامه قرار دهند. با بررسی این اطلاعات امکان بررسی مشکلات نقاط قوت و همچنین انتظارات مخاطبین شما مشخص خواهد شد.
۹- کارکنان را به تگ کردن و معرفی پیج خود به دیگران تشویق کنید
اعضای تیم تجاری شما بهترین گزینه برای ایجاد افزایش تعداد فالوور و کانکشن در لینکدین می باشند. حتما کارکنان خود را تشویق به معرفی صفحه لینکدین شما به باقی افراد کنید. زمانی که صفحه لینکدین شما را در صفحات باقی افراد تگ شود و شما به شبکه ارتباطی آن ها وصل خواهید شد و همین باعث افزایش فالوور پیج تجاری شما می شود.
همچنین از اینکه پیج شما به درستی تگ شده باشد اطمینان حاصل کنید. این معرفی هر بار که کارکنان شما کانکشن جدیدی ایجاد کنند پیج تجاری شما به دیگر افراد به نمایش در خواهد آمد.
۱۰- با کمک مشتریان و دنبال کنندگان پیج می توانیم در لینکدین فالوور جمع کنیم
در صورتی که شما مشتریان و دنبال کننده های فعالی دارید می توانید از آن ها کمک بخواهید تا به افزایش فالوور پیج شما کمک کنند. اگر آن ها تمایل کمک به شما داشته باشند می توانند با پست گذاشتن در رابطه با صفحه شما و یا فرستادن آدرس صفحه و لینک آن به دیده شدن بیشتر صفحه کمک کنند.
۱۱- فالو کردن افراد مطرح در زمینه حوزه تخصصی شما و انتشار ایده های آنها با نظر خودتان
اگر افراد مطرحی در حوزه کاری شما وجود دارند که برای شما قابل احترام هستند. با منشن کردن این افراد و همچنین انتشار نظرات شخصی خود در کنار نام این افراد در پست هایتان شانس بیشتری برای راهیابی به دایره ارتباطی آنها خواهید داشت. همچنین این امکان وجود دارد که آنها پست های شما را در پیج خود دوباره انتشار دهند. اما سعی کنید خیلی این کار را تکرار نکنید زیرا تکرار زیاد این کار می تواند تاثیر منفی بر روی پیج شما داشته باشد.
همچنین این کار در ارتباط یا درست کردن نمونه های آماری از سرویس ها و منشن کردن برند برای مشاهده آمار سرویس خودش و یا اشتراک نظر خود در زمینه سرویس دهی سرویس های بزرگ نیز کاربرد دارد.
۱۲- با همکاری با اینفلوئنسرها می توانیم در لینکدین فالوور جمع کنیم
یکی دیگر از راه هایی که به دیده شدن پیج شما کمک خواهد کرد همکاری با اینفلوئنسرها و آژانس های تبلیغاتی می باشد. با این کار پس از تبلیغ از سوی اینفلوئنسرها پیج شما به افراد بیشتری معرفی خواهد شد.
۱۳- از قابلیت تبلیغات لینکدین استفاده کنید
صفحات تجاری با رزرو کردن تبلیغات در لینکدین و استفاده از سرویس Ad Campaign می توانند از قابلیت های این تبلیغات استفاده کنند و فالوور هایی مرتبط با حوزه کاری خود دریافت کنند.
۱۴- معرفی شدن از سوی برند و افراد مطرح
صدای افراد و برند های مطرح در حوزه کسب و کار شما از شبکه ارتباطی بزرگتری برخوردار هستند. زمانی که این افراد درباره یک کمپانی و یا صفحه تجاری صحبت کنند و همچنین آدرس صفحه آن را لینک کند باعث می شود که افراد بیشتری صفحه شما را مشاهده کرده و فالو کنند.برای اینکه در معرض این امکان قرار بگیرید سعی کنید که خود را به این افراد و برندها نزدیک کنید.
۱۵- صفحات ویترین را برای پیج خود تنظیم کنید
صفحات ویترین افزونه هایی برای صفحات لینکدین می باشد. این صفحات ویترین امکان جداسازی و دسترسی محصولات در صفحات لینکدین را فراهم می کند. با انجام این کار دسترسی به قسمت های مختلف برای دنبال کنندگان صفحه شما آسان تر خواهد شد. البته پیشنهاد می کنیم که برای هر قسمت کوچکی از صفحات ویترین استفاده نکنید و این قابلیت را برای قسمت های کلی تری از صفحه خود به کار ببرید.
۱۶- صفحه رقبای خود را آنالیز کنید
در تمامی مراحل و شاخه های دیجیتال مارکتینگ آنالیز فعالیت های رقبای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. آنالیز پیج رقبای شما نه تنها شما را از عملکرد رقبای خود مطلع می کند بلکه می توانید از نکات مثبت و منفی آن ها نیز استفاده کنید.
۱۷- شرکت در رویداد شرکت ها
شرکت در رویدادهای شرکت ها و حضور در سخنرانی های افراد در حوزه های مختلف همواره دید شما را نسبت به موضوعات مختلف وسعت می دهد و علاوه بر اینکه مطالب جدیدی در رابطه با حوزه کاری خود یاد می گیرید باعث می شود که با افراد جدیدی هم آشنا شوید.
۱۸- با ساخت ویدیوهای آموزشی در زمینه خاص می توانیم در لینکدین فالوور جمع کنیم
یکی دیگر از راه ها برای اینکه فالوور جمع کنیم این است که بسته به تخصص خود ویدیوهای آموزشی در زمینه هایی خاص تولید کنیم. این نوع تولید محتوا نیازهای گروهی از افراد که به این نوع ویدیو های آموزشی نیاز دارند را برآورده کرده و باعث جذب فالوور در این زمینه ها می شوند.
۱۹- دریافت بج تاپ ویس مخصوص لینکدین
لینکدین سه نشان Top Voice و تیک آبی و طلایی دارد (مشابه تیک آبی دیگر برنامه ها) به پیج ها اهدا می کند. یکی از این نشان ها که آبی رنگ است و معمولا این نشان به تشخیص لینکدین برای پیج افراد مشهور در نظر گرفته می شود. دریافت این نشان برای کاربران ایرانی غیر ممکن است.
نشان دومی که می توان از برنامه لینکدین دریافت کردن نشان Top Voice به رنگ زرد می باشد.
برای دریافت این نشان به لینک حوزه تخصصی خود در لینکدین وارد شوید و از لیست کناری حوزه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
سپس یک مقاله انتخاب کنید.
در قسمت Top Experts in This Article بر روی گزینه Start a contribution بزنید. (در صورتی که این قابلیت برای شما فعال نیست و به جای آن گزینه Get Started وجود دارد نیاز است که چند روز مقالهها را لایک کنید و در برنامه لینکدین مشارکت داشته باشید تا بعد از یک ماه این گزینه برای شما فعال خواهد شد.)
بر روی Add Your Perspective بزنید و نظر خود را وارد کنید. (در صورتی که تخصص لازم را ندارید و یا سطح زبانی شما آنچنان خوب نیست می توانید از Chat GPT استفاده کنید.)
بعد از ارسال نظر هم خودتان گزینه Insightful را بزنید و همچنین از دوستان خود بخواهید که این گزینه را بزنند و ارزش کامنت خود را بالا ببرید.
این کار را حداقل برای ۳ مقاله دیگر نیز باید انجام دهید تا در نهایت نشان Top Voice را دریافت کنید. (البته این نشان تا ۶۰ روز در پیج شما فعال خواهد بود و در صورتی که فعالیت در مقالات حوزه نشان Top Voice خود نداشته باشید این نشان از صفحه پروفایل شما حذف خواهد شد.)
سوالات متداول
تفاوت فالو و کانکت در لینکدین چیست؟
فالو کردن و یا انتخاب گزینه فالو به این معنی است که با انتخاب این گزینه تنها امکان ارتباط یک طرفه از سوی شخصی که درخواست فالو در لینکدین را داده است وجود دارد. اما گزینه کانکت امکان ارتباط دو طرفه را برای صاحب پیج و دنبال کننده فراهم می کند. در ابتدا در تمامی صفحات گزینه کانکت وجود دارد که صاحب پیج بسته به صلاحدید خود می تواند آن را به فالو تغییر دهد.
از کجا بفهمیم در لینکدین بلاک شدیم؟
در صورتی که در گوگل حساب فرد نمایش داده می شود اما در برنامه لینکدین امکان دسترسی به پیج آن فرد را نداشته باشید و یا در صفحه با پیام This page doesn’t exist مواجه شوید احتمالا آن شخص شما را بلاک کرده است.
چگونه در لینکدین فعالیت کنیم؟
برای شروع فعالیت در لینکدین پس از افتتاح حساب ابتدا تصویری برای پروفایل خود در نظر بگیرید. سپس محل زندگی خود و معرفی شغلی خود به صورت مختصر بپردازید. پس از این کار با سایر افراد در این پلتفرم ارتباط بگیرید و به تولید محتوا بپردازید.
چگونه در لینکدین شغل پیدا کنیم؟
حتما در صورتی که در لینکدین به دنبال کار میگردید Status خود را به گونه ای تنظیم کنید که به دنبال کار هستید همچنین در بخش Jobs به استخدام کنندگان اطلاع دهید که به دنبال شغلی هستید. همچنین بهتر است که به درستی رزومه شغلی خود و مهارت ها و تجاربتان را در بخش About بنویسید.
چگونه در لینکدین مشتری پیدا کنیم؟
پس از ساخت پروفایل حرفه ای می توانند با عضو شدن در گروه های مختلف و تولید محتوای هدفمند و از بخش جستجو برای یافتن مشتریان استفاده کنید.
چگونه در لینکدین فالو کنیم؟
پس از ورود به صفحه اشخاص می توانید با زدن بر روی گزینه More و یا انتخاب گزینه فالو صفحات را دنیال کنید. ممکن است در برخی از صفحات به جای فالو گزینه کانکشن وجود داشته باشد.
جمع بندی
فالوورها در برنامه لینکدین کلید اصلی رشد پیج شما و پیشرفت شما با شبکه سازی بزرگ تر می باشند. هر چه بیشتر فالوور داشته باشید تعامل در پیج شما هم افزایش می یابد و در نتیجه صفحه شما در معرض جذب فالوورهای بیشتر قرار خواهد گرفت. این جذب فالوور از طریق ارتباط با افراد دیگر و تبلیغات و همچنین تولید محتوای مناسب و حرفه ای بر اساس ترندهای روز و مطالب شخصی سازی شده امکان پذیر می باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر اهمیت جذب فالوور در لینکدین حفظ این دنبال کنندگان هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه حتما سعی کنید که کیفیت صفحه خود را همواره در وضعیتی مطلوب نگه دارید.
نظرات و پیشنهادات شما؟
در این مطلب به آموزش اینکه چگونه در لینکدین فالوور جمع کنیم پرداختیم. در صورتی که تجربه استفاده از این برنامه را داشته اید و نکات کمک کننده ای در زمینه جذب مشارکت و فالوور برنامه لینکدین مد نظر شما می باشد حتما نظرات خود را با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.
source