تولید محتوا
پروژه Astra گوگل
Google هر زمان که مشتری از من می‌پرسد که هوش مصنوعی چگونه بر کسب‌وکارش تأثیر می‌گذارد، من همیشه همین کار را انجام می‌دهم: او را به این ویدیو نشان دهم. فقط سه ماه است و فقط دو دقیقه است. اما اگر یک رهبر تجاری هستید و می خواهید بدانید چه چیزی در راه است، باید تماشا کنید.
این ویدئو یک توسعه دهنده Google Project Astra را نشان می دهد که گوشی هوشمند خود را به سمت اشیاء مختلف نشانه می رود و “عامل” – یک برنامه هوش مصنوعی گوگل – توضیح می دهد که چه چیزی می بیند. بسیار (و ترسناک) دقیق. هنگامی که از او پرسیده می شود، به بلندگوی اشاره می کند که صدا می دهد، با نگاه کردن به گروهی از خودکارهای رنگی یک آلتراسیون ایجاد می کند، بلافاصله کد را از روی صفحه می خواند و توضیح می دهد که کد چه کاری انجام می دهد، مکان خارج از پنجره دفتر خود را به عنوان Kings شناسایی می کند. کراس، لندن و حتی به یاد می‌آورد که عینکش را کجا گذاشته است.
همه چیز را می بیند حافظه دارد. اطرافش را درک می کند. فرق بین قلم و بلندگو را می داند.
به گفته گوگل، “عامل یک جریان ثابت ورودی صوتی و تصویری را دریافت می کند. این می تواند در مورد محیط خود در زمان واقعی استدلال کند و در گفتگو در مورد آنچه که می بیند با آزمایش کننده تعامل داشته باشد. ”
این چیز واقعی است. این در سال 2024 وجود دارد. تصور کنید تلفنی را که او در دست دارد گرفته و آن را در یک ربات متحرک یا ماشین یا هواپیما قرار دهید. یا موشک. یا پهپاد این چیزی است که می آید. نه، متاسفم، اینجاست.
برخی از این فناوری هوش مصنوعی در حال حاضر وارد جریان اصلی شده است. برای مصرف‌کنندگان، Google Maps می‌تواند فوراً مکان شما را با دوربین شناسایی کند و شما را در مسیر درست برای راه رفتن راهنمایی کند و Google Lens می‌تواند بلافاصله با گرفتن عکس درباره اشیا به شما بگوید. آخرین آیفون اپل نیز می تواند چیزها را ببیند و توصیف کند. ChatGPT 4o به کودکان مشاوره و آموزش مد می دهد. شگفت انگیز است و هنوز روزهای اولیه است. به خصوص برای مشاغل.
بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده سال 2024ByKevin PayneContributorبهترین حساب‌های پس‌انداز سود 5% در سال 2024 توسط ByCassidy Horton Contributor اما فقط شما صبر کنید. دستگاهی را تصور کنید – هر وسیله ای – که بتواند از دوربین برای دیدن استفاده کند و سپس بفهمد که چه چیزی می بیند. و تصور کنید که این دستگاه‌ها به سیستم‌های حسابداری داخلی، فایل‌ها، اسناد و سایر داده‌های شرکت شما، و همچنین اینترنت و هر سرویس داده خارجی که در آن اشتراک دارید، دسترسی دارند (برای آن نیز بودجه‌بندی را شروع کنید).
تصور کنید که دستگاهتان را در اطراف انبارتان نشان می‌دهد و به شما می‌گوید چه موجودی در انبار دارید، چه زمانی خریداری شده است، چه مشتریانی از آن استفاده می‌کنند، در چه وضعیتی است و آیا فکر می‌کند باید بر اساس سطوح قبلی بیشتر سفارش دهید. یا دستگاهی که به مشکلات احتمالی ایمنی یا نقض OSHA اشاره می کند. یا اینکه کدام کارمندان روی چه ماشین‌هایی کار می‌کنند و آیا مجموعه مهارت‌های آنها برای این کار مناسب است یا خیر.
ماموران لیفتراک‌های خودران و حامل‌های مواد و ربات‌ها را نیرو می‌دهند تا وسایل را روی اسکیت‌ها بالا و پایین کنند. مثل این است که باهوش ترین و آگاه ترین کارگر انبار در محل شما قدم بزند و مطمئن شود که همه چیز شبیه کشتی است.
یا بگویید در حال اجرای یک پروژه ساختمانی هستید. شما یک مدیر پروژه خبره در داخل یک دستگاه خواهید داشت – به عنوان مثال یک پهپاد – که پیشرفت پروژه را 24 ساعته در تمام شرایط و در مقایسه با برآوردها و جدول زمانی بررسی می کند. و بررسی تحویل محصولات و تشخیص اینکه مواد دریافتی درست به نظر می رسند. همین دستگاه به شناسایی مسائل ایمنی، شمارش موجودی در محل و بازرسی بصری کیفیت ساختارهای جدید کمک خواهد کرد.
مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی و رستوران‌ها می‌توانند همین کار را با کارکنان آشپزخانه، موجودی انبار و ظرفیت مدیریت تنها با نگه‌داشتن تلفن‌هایشان انجام دهند. خدمه پرواز می توانند در راهروی هواپیما راه بروند و مامور می تواند همه مسافران را همراه با وضعیت و نگرانی های سلامتی احتمالی آنها شناسایی کند.
این عامل بخشی از پهپادهایی خواهد بود که به طور مستقل در اطراف املاک پرواز می کنند، وسایل نقلیه ای که مواد را بین یک انبار حمل می کنند، ربات هایی که جعبه ها را از قفسه برمی دارند و روی پالت قرار می دهند، دوربین های امنیتی که در مورد رخنه های احتمالی اقدام می کنند و تجهیزاتی که رطوبت بالا را حس می کنند. ، تکان دادن یا سایر مسائل نگهداری. آنها از سخت افزار جدید تقویت شده با هوش مصنوعی برای پردازش آنچه می بینند و تصمیم گیری سریع استفاده می کنند.
از زمانی که OpenAI ChatGPT را در سال 2022 منتشر کرد، کارشناسان بی‌شماری درباره «آینده هوش مصنوعی» پیش‌بینی می‌کردند و برای مشتریان من هیچ‌کدام از اینها زندگی واقعی نیست. مثل این است که یک قسمت از Star Trek را تماشا کنیم و اذعان کنیم که بله، روزی می‌توانیم خود را از طریق تلویزیون به مکان‌های مختلف منتقل کنیم. اما آن روز هنوز نزدیک نیست.
اما این نزدیک است خیلی نزدیک کافی است به ویدیوی Project Astra نگاهی بیندازید. این آینده نیست این زمان حال است. این الان است. این تکنولوژی وجود دارد.
گوگل، اپل و سایر فناوری های بزرگ همه این راه حل ها را توسعه نخواهند داد. آنها سیستم های خود را به سایر شرکت های فناوری که این کار را انجام می دهند، مجوز می دهند. اگر کسب‌وکاری دارید، این‌ها شرکت‌هایی هستند که پلتفرم‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار فعلی، ماشین‌آلات و تجهیزات، سیستم‌های ارتباطی و امنیتی شما را می‌فروشند و پشتیبانی می‌کنند. آنها کسانی هستند که از این چیزها استفاده خواهند کرد. با آنها صحبت کنید. اگر آنها از این فناوری موجود استفاده نمی کنند – یا برنامه هایی برای آن دارند – باید شرکای فنی را پیدا کنید. قبل از اینکه رقبای شما انجام دهند.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Gene MarksFollowing من یک حسابدار رسمی رسمی هستم و یک شرکت مشاوره فناوری و مدیریت مالی 10 نفره را اداره می کنم. من بیش از 50 بار در سال با گروه های تجاری در مورد فناوری، اقتصاد، سیاست های عمومی و موضوعات محل کار صحبت می کنم و نویسنده شش کتاب در زمینه مدیریت کسب و کار هستم. ستون نویس سابق نیویورک تایمز و واشنگتن پست، اکنون مرتباً برای The Guardian، The Hill، The Philly Inquirer، Entrepreneur و دیگر پلتفرم های ملی می نویسم. من اغلب در فاکس بیزینس و MSNBC و همچنین کانال تجاری وارتون در Sirius/XM و نمایش جان بچلور در رادیو CBS ظاهر می‌شوم. من همچنین میزبان دو پادکست تجاری هفتگی برای Paychex و The Hartford هستم.”>

توسط funkhabari