برترین گوشی های شارژ سریع (فست شارژ) امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار شده اند. اگر در انتخاب گوشی، زمان مورد نیاز برای شارژ برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است، این مقاله را بخوانید تا بهترین گوشی های با قابلیت شارژ سریع را بشناسید.

مدتی است که قابلیت شارژ سریع در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، اما با استقبال گسترده از این فناوری و به کارگیری آن در گوشی‌های رده بالای هر برند، شاهد پیشرفت سریع این تکنولوژی هستیم؛ به طوری که در حال حاضر گوشی‌هایی با قابلیت شارژ بی سیم وجود دارند که زمان شارژشان کمتر از گوشی‌هایی است که با استفاده از کابل شارژ می‌شوند. البته این امر به معنای عدم بهره‌مندی گوشی‌های فاقد شارژ بی سیم از این قابلیت نیست. در این مقاله پلازا، فهرستی از بهترین گوشی های هوشمند با شارژ سریع تهیه کرده‌ایم که می‌توانید در خرید گوشی جدید خود از آن استفاده کنید.

فهرست مطالب:

بهترین گوشی‌های هوشمند برای شارژ سریع

اگر از گوشی بسیار استفاده می‌کنید یا همیشه دیر به یاد شارژ گوشی خود می‌افتید، بهترین گوشی های با قابلیت شارژ سریع می‌توانند برایتان بسیار مفید باشند. بهترین گوشی فست شارژ می‌تواند تنها با ۳۰ دقیقه شارژ ساعت‌ها استفاده را تضمین کند. در این مقاله چند مدل از گوشی های با قابلیت شارژ سریع را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. ریلمی GT5 240W

سریع ترین گوشی در شارژ شدن

Realme GT5 240W
ظرفیت باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حداکثر سرعت شارژ ۲۴۰ وات
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۱۲ دقیقه

در حال حاضر ریلمی در زمینه سرعت شارژ حرف اول و آخر را در بازار موبایل می‌زند. این شرکت به تازگی از فناوری شارژ سریع ۳۲۰ واتی خود رونمایی کرده است که می‌تواند یک گوشی را در کمتر از ۵ دقیقه شارژ کند. ریلمی فعلا گوشی با این سرعت شارژ وارد بازار نکرده است اما این شرکت ۳ گوشی در بازار دارد که از شارژ ۲۴۰ وات پشتیبانی می‌کنند و سریع ترین گوشی در شارژ شدن هستند. گوشی‌های ریلمی GT نئو ۵، ریلمی GT5 240W و ریلمی GT3 از شارژ ۲۴۰ وات پشتیبانی می‌کنند و سریع‌تر از هر موبایل دیگری می‌توانند باتری را به شارژ کامل برسانند؛ هر سه گوشی دارای باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپری هستند که شما می‌توانید در مدت زمان فقط ۱۲ دقیقه، باتری آن‌ها را شارژ کنید. بهره‌مندی از نمایشگرهای اولد و تراشه‌های قدرتمند، از دیگر ویژگی‌های این ۳ موبایل ساخت ریلمی به حساب می‌آیند.

همچنین بخوانید :

۲. گوشی ویوو iQOO 11S

گوشی با سرعت شارژ بالا

vivo iQOO 11S
ظرفیت باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حداکثر سرعت شارژ ۲۰۰ وات
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۱۳ دقیقه

موبایل ویوو iQOO 11S یک گوشی پرچم‌دار به حساب می‌آید که متاسفانه تنها در بازار چین عرضه شده است. این گوشی از یک نمایشگر LTPO4 امولد با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۴۴ بهره‌مند است. ویوو برای تراشه نیز از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کرده است. اما مهمترین ویژگی این محصول، پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰۰ واتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن را در کمتر از ۱۵ دقیقه به شارژ کامل برسانید.

۳. گوشی نوبیا رد مجیک 9S پرو پلاس

گوشی با شارژ سریع

+ZTE nubia Red Magic 9S Pro
ظرفیت باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حداکثر سرعت شارژ ۱۶۵ وات
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۱۶ دقیقه

گوشی‌های گیمینگ همواره رقابت نزدیکی در زمینه ارائه بالاترین سرعت شارژ داشته‌اند و فعلا می‌توان گفت برنده این رقابت، شرکت ZTE با موبایل‌های رد مجیک خود است. یکی از جدیدترین گوشی‌های گیمینگ این برند، رد مجیک 9S پرو پلاس است که مانند رد مجیک ۹ پرو پلاس و رد مجیک 8S پرو پلاس، از شارژ ۱۶۵ وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند باتری بزرگ ۵۵۰۰ میلی‌آمپری خود را ظرف مدت تنها ۱۶ دقیقه به شارژ کامل برساند. این محصول، قابلیت‌های دیگری مانند فن داخلی و نوار RGB برای نورپردازی دارد و از طراحی متفاوت و گیمینگ بهره می‌برد. همچنین، رد مجیک 9S پرو پلاس از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و یک نمایشگر بزرگ ۶.۸ اینچی اولد بهره می‌برد و می‌تواند تجربه منحصر به فردی از گیمینگ در اختیار کاربران قرار دهد.

همچنین بخوانید :

۴. گوشی موتورولا اج ۵۰ پرو

گوشی با سرعت شارژ بالا

Motorola Edge 50 Pro
ظرفیت باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حداکثر سرعت شارژ ۱۲۵ وات
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۲۳ دقیقه

گوشی موتورولا اج ۵۰ پرو به عنوان یکی از پرچم‌داران این برند در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شد و توانست با ارائه دوربین‌های باکیفیت، نمایشگر اولد ۱۴۴ هرتزی که اولین نمایشگر موبایل است که تاییدیه پَنتون را دریافت می‌کند و البته یک رابط کاربری جدید که شباهت زیادی به نسخه خام اندروید دارد، نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند. البته با توجه به قیمت، این موبایل از تراشه ضعیف‌تری نسبت به رقبا بهره‌مند است اما اگر اولویت شما سرعت شارژ باشد، گزینه بهتری از اج ۵۰ پرو را پیدا نخواهید کرد. این گوشی مانند موتورولا اج ۵۰ اولترا، از شارژ ۱۲۵ وات پشتیبانی می‌کند که قادر است باتری را ظرف مدت حدود ۲۰ دقیقه به شارژ کامل برساند.

۵. وان پلاس ۱۲

سریع ترین گوشی در شارژ شدن

OnePlus 12
ظرفیت باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حداکثر سرعت شارژ ۱۰۰ وات
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۲۴ دقیقه

گوشی وان‌پلاس ۱۲ با پشتیبانی از فناوری شارژ SuperVOOC وارد بازار شده است و در صورتی که آن را با یک پریز برق ۲۲۰ ولت شارژ کنید، می‌تواند باتری را با حداکثر توان ۱۰۰ وات شارژ کند. البته برای اینکه گوشی با بالاترین سرعت شارژ شود، باید گزینه Smart rapid charging را در تنظیمات فعال کرده باشید. در این صورت، وان‌پلاس ۱۲ می‌تواند ظرف مدت کمتر از ۲۵ دقیقه، باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپری خود را شارژ کند که بسیار عالی است. در سایر بخش‌ها نیز هرآنچه از یک پرچم‌دار انتظار داشته باشید را می‌توانید در این موبایل پیدا کنید؛ از نمایشگر امولد با حداکثر روشنایی ۴۵۰۰ نیت گرفته تا تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دوربین‌های باکیفیت.

۶. شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

سریع ترین گوشی در شارژ شدن

+Xiaomi Redmi Note 13 Pro
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حداکثر سرعت شارژ ۱۲۰ وات
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۲۵ دقیقه

موبایل ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس مانند مدل قبلی خود، ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس، از شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند و نکته مهم این است که شیائومی شارژر ۱۲۰ واتی را هم درون جعبه در اختیارتان قرار می‌دهد. البته شارژ ۱۲۰ واتی تنها زمانی فعال می‌شود که دستگاه را در حالت Boost Charge شارژ کرده و از آن استفاده کنید؛ در این حالت گوشی قادر است ظرف ۲۵ دقیقه باتری را به شارژ کامل برساند.

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس به غیر از سرعت شارژ بالا، ویژگی‌های دیگری هم دارد که آن را به یکی از گزینه‌های محبوب در بازار تبدیل کرده‌اند؛ از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد، تراشه قدرتمند دیمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا و دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال، اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

۷. شیائومی 13T پرو

گوشی با سرعت شارژ بالا

Xiaomi 13T Pro
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حداکثر سرعت شارژ ۱۲۰ وات
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۲۶ دقیقه

گزینه بعدی که برای خرید گوشی با سرعت شارژ بالا می‌توانید مدنظر داشته باشید، موبایل شیائومی 13T پرو است. یک گوشی قاتل پرچم‌دار از سری T که امکانات و مشخصات قابل توجهی را با توجه به قیمت، در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصول از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز و رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ بهره می‌برد. این پنل از روشنایی حداکثری ۲۶۰۰ نیت پشتیبانی کرده و در حالت عادی نیز ۱۲۰۰ نیت روشنایی دارد. تراشه دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس، ۱۲ تا ۱۶ گیگابایت رم و دوربین‌ تله‌فوتو با زوم ۲ برابر، از دیگر ویژگی‌های شیائومی 13T پرو هستند. از سمت دیگر، در زمینه سرعت شارژ نیز این دستگاه حرف‌های زیادی برای زدن دارد و با توجه به بهره‌مندی از شارژ ۱۲۰ وات، می‌تواند باتری را ظرف مدت ۲۶ دقیقه شارژ کند.

۸. شیائومی پوکو F6 پرو

گوشی با سرعت شارژ بالا

Poco F6 Pro
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حداکثر سرعت شارژ ۱۲۰ وات
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۲۷ دقیقه

گزینه بعدی در فهرست گوشی‌های با شارژ سریع، پوکو F6 پرو است که در تابستان سال ۲۰۲۴ روانه بازارهای جهانی شد. این موبایل بسیاری از قابلیت‌های گوشی‌های پرچم‌دار را با قیمت کمتر در اختیار شما قرار می‌دهد و در حقیقت یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های بازار با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. به لطف این تراشه، پوکو F6 پرو می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و تمامی بازی‌های روز را بدون مشکل برایتان اجرا کند. نکته قابل توجه بعدی، نمایشگر اولد آن است که در حالت HDR می‌تواند تا ۴۰۰۰ نیت، برخی از نقاط صفحه را نوردهی کند. این گوشی نیز مانند اکثر محصولات شیائومی، با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ وات همراه شده است و یکی از گوشی‌های با شارژ سریع به حساب می‌آید.

۹. وان پلاس نورد ۴

گوشی با سرعت شارژ بالا

OnePlus Nord 4
ظرفیت باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حداکثر سرعت شارژ ۱۰۰ وات
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۲۸ دقیقه

موبایل وان‌پلاس نورد ۴ یک محصول جدید به حساب می‌آید که با طراحی متفاوت، شارژدهی طولانی و سرعت شارژ بالای خود، می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای اکثر کاربران به حساب بیاید. این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ همراه شده است و قدرت پردازشی قابل توجهی دارد. از سمت دیگر، این گوشی از سرعت شارژ ۱۰۰ وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند باتری را ظرف مدت ۲۸ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ درصد برساند. البته با توجه به قیمتی که در بازار دارد، اگر سرعت شارژ را فاکتور بگیریم، رقبای زیادی هستند که می‌توانند جایگزین این موبایل باشند.

همچنین بخوانید :

۱۰. شیائومی ۱۴ اولترا

گوشی با سرعت شارژ بالا

Xiaomi 14 Ultra
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حداکثر سرعت شارژ ۹۰ وات
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۳۴ دقیقه

پرچم‌دار سال ۲۰۲۴ شیائومی با تغییرات محدودی مانند دوربین تله‌فوتو با قابلیت عکاسی از فاصله ۱۰ سانتی‌متری، نمایشگر با روشنایی بیشتر و تراشه قدرتمندتر همراه شده است و از خیلی از جهات تفاوت زیادی با مدل قبلی خود ندارد. در حقیقت سرعت شارژ شیائومی ۱۴ اولترا مانند قبل، روی ۹۰ وات تنظیم شده است و این گوشی می‌تواند باتری خود را در مدت کمی بیشتر از ۳۰ دقیقه به شارژ کامل برساند که شاید در مقایسه با دیگر گوشی‌های این فهرست، چندان جالب توجه نباشد؛ با این حال، اگر سرعت شارژ رقبای کره‌ای و آمریکایی این گوشی را در نظر داشته باشید، شیائومی ۱۴ اولترا در این زمینه درخشان ظاهر می‌شود.

لیست گوشی‌های فست شارژ سامسونگ

سامسونگ در زمینه سرعت شارژ، به اندازه قابل توجهی عقب‌تر از رقبای چینی خود است. در حال حاضر سریع‌ترین سرعت شارژی که این برند برای گوشی‌های خود ارائه می‌کند، شارژ ۴۵ واتی است که در گوشی‌های اولترا و پلاس قابل دسترسی است. در جدول زیر می‌توانید فهرستی از چند گوشی عرضه شده در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ توسط سامسونگ که بیشترین سرعت شارژ را دارند، مشاهده کنید:

مدل گوشی ظرفیت باتری حداکثر سرعت شارژ زمان مورد نیاز برای شارژ کامل
گلکسی S24 پلاس ۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۴۵ وات ۵۸ دقیقه
گلکسی S23 اولترا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۵۹ دقیقه
گلکسی A55 ۲۵ وات ۱ ساعت و ۳ دقیقه
گلکسی S24 اولترا ۴۵ وات ۱ ساعت و ۵ دقیقه
گلکسی S23 پلاس ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۱ ساعت و ۶ دقیقه
گلکسی S23 FE ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۲۵ وات ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
گلکسی S24 ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه

سوالات متداول

بهترین گوشی شارژ سریع برند سامسونگ کدام است؟

در حال حاضر گوشی گلکسی S24 پلاس، می‌تواند در کمترین زمان، باتری را به شارژ کامل برساند. پس از آن گوشی‌های گلکسی S23 اولترا و گلکسی A55 در رتبه‌های بعدی هستند.

بهترین گوشی شارژ سریع شیائومی کدام مدل است؟

شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس، بیشترین سرعت شارژ را در میان محصولات شیائومی دارند و می‌توانند در مدت ۲۵ دقیقه باتری را به شارژ کامل برسانند.

جمع بندی

در این مقاله با فهرست برترین گوشی های شارژ سریع آشنا شدید و زمان شارژ و مشخصات هر یک را به طور خلاصه نیز بررسی کردیم. به نظر شما داشتن قابلیت شارژ سریع چقدر در انتخاب گوشی موثر است؟ شما کدام یک از برترین گوشی های شارژ سریع (فست شارژ) را می‌پسندید و کدام یک را به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir