با وجود افزایش نگرانی‌ها در مورد استراتژی‌های آینده سونی، مدیرعامل پلی استیشن ادعای جالبی را مطرح کرده است. او ادعا می‌کند که کنسول‌های بازی، مزایای مختلفی نسبت به رایانه‌های شخصی دارند. در ادامه، هیداکی نیشینو می‌گوید که کنسول‌ها از موبایل‌ها هم برای بازی کردن بهتر هستند.

مدت‌هاست که پلی‌ استیشن، بخش مهمی از صنعت بازی‌های ویدیویی بوده است. با نزدیک شدن به سالگرد 30 سالگی این برند، آینده برای آن‌ها جالب به نظر می‌رسد؛ مخصوصا که آن‌ها حالا نگاهی جدی‌تر به بازار پی‌سی گیمینگ دارند. با انتشار بازی برخی عناوین انحصاری این کنسول برای رایانه‌های شخصی، سونی نشان داده که تمرکز ویژه‌ای روی این پلتفرم دارد.

این تمرکز، منجر به نگرانی طرفداران این غول ژاپنی شده است. برخی از آن‌ها، احتمال می‌دهند که شاید در آینده، سونی بازار کنسول‌ها را ترک کند و تمام تمرکزش را روی PC بگذارد. پلتفرمی که انتشار بازی‌ها روی آن، ظاهرا سودآوری خیلی خوبی برای این شرکت داشته است. در پاسخ به این نگرانی‌ها، مدیرعامل پلی استیشن سخنان جالبی گفته است.

پلی استیشن بعد از بازنشستگی جیم رایان افسانه‌ای، هرمن هالست و هیداکی نیشینو را جانشین او کرد. این دو، هم اکنون مدیران عامل این برند و تصمیم گیران ارشد آن هستند. نیشینو اخیرا مصاحبه‌ای با رسانه Nikkei داشته و  در مورد جنبه‌های مختلف این شرکت صحبت کرد؛ جنبه‌هایی از قبیل افزایش قیمت PS5 در روزهای اخیر و تمرکز آنان بر پورت کردن بازی‌هایشان برای PC.

پلی استیشن کامپیوتر پی‌سی

مدیرعامل پلی‌ استیشن به مزیت‌های این کنسول اشاره می‌کند

در ادامه، از نیشینو درباره استراتژی پلی‌ استیشن در قبال دو پلتفرم کنسول و PC سوال شد. مدیرعامل پلی‌ استیشن اظهار کرد که به نظرش کنسول‌ها می‌توانند جایگزین‌های مناسبی برای پی‌سی باشند. از نظر او، کنسول‌های بازی مزایای زیادی دارند که رایانه‌های شخصی از آن‌ها بی بهره‌اند. او در ادامه می‌گوید که بازی کردن روی کنسول‌ها، به مراتب بهتر از موبایل‌ها است. نیشینو گفت: «من فکر می‌کنم که بازی‌های موبایل دارای تبلیغات بسیار زیاد و آزاردهنده هستند. جمع کردن یک ستاپ PC هم می‌تواند کار زمان‌بر و چالش‌برانگیزی باشد. این در حالیست که کنسول‌ها هیچکدام از این مشکلات را ندارند.»

او توضیح می‌دهد که استفاده از کنسول‌ها بسیار آسان است. کاربر دستگاه خود را روشن می‌کند و به محض به کار افتادن کنسول، می‌تواند هر بازی که می‌خواهد را تجربه کند. رئیس پلی‌ استیشن همچنین معتقد است که خریدن بازی در این پلتفرم، «شهودی‌تر» است. به این معنی که مخاطب با دیدن بازی‌های درون فروشگاه و نحوه چینش بهینه آن‌ها، راحت‌تر تصمیم می‌گیرد که کدام عنوان را بخرد. دلیل این امر، چینش سازمان یافته بازی‌های مختلف در فروشگاه پلی استیشن است.

هیداکی نیشینو در ادامه سخنانش تایید می‌کند که پلی‌استیشن 5، همچنان تمرکز اصلی آن‌ها خواهد ماند. این در حالیست که آن‌ها همچنان به پورت بازی‌هایشان برای PC ادامه خواهند داد. جالب اینجاست که این اولین بار نیست که یکی از مدیران پلی‌ استیشن درباره برتری کنسول‌ها نسبت به PC صحبت می‌کند. قبلا، مارک سرنی هم اظهار داشت که پلتفرم PC، نمی‌تواند تهدیدی برای موفقیت PS5 ایجاد کند.

منبع: Tech4Gamers

source

توسط funkhabari.ir