پیدا کردن سایز انگشتر برای انگشت شما می تواند یک چالش به نظر برسد، به خصوص اگر در زمینه جواهرات متخصص نباشید. با این حال، دانستن شماره حلقه برای اطمینان از یک خرید عالی ضروری است، چه هدیه ای برای خودتان باشد و چه برای یکی از عزیزان. در این مطلب بخش تازه ها در مجموعه ترفندهای زندگی مجله خبری چشمک، چند روش ساده و کاربردی برای یافتن سایز مناسب بدون استرس آورده شده است.

چرا لازم است سایز دقیق انگشتر خود را بدانیم؟

بر اساس گزارش آزمایشگاه گوهرشناسی کشور سوئیس، اندازه‌ی حلقه زنان به طور میانگین بین ۵ تا ۷ است. اندازه حلقه‌ی مردان بزرگسال نیز به طور متوسط بین ۹ تا ۱۱ است. این اعداد بر اساس باور برخی از متخصصان طلا و جواهر تعیین شده که می‌گویند می‌توان از روی قد و وزن افراد، سایز انگشت آنها را حدس زد. مثلا در کشورهایی همچون آمریکا و ایران، زنان به طور میانگین  یک متر و ۶۰ سانتی‌متر قد دارند و متوسط قد مردان هم ۱۸۰ سانتی‌متر است. بنابراین سایز حلقه‌ی آنها عموما همان اعدادی است که در بالا اشاره کردیم.

البته باید توجه داشته باشید اندازه میانگین و عمومی برای همه کاربرد ندارد. افرادی که قد بلندتری دارند یا لاغرتر هستند، بدون شک انگشتری با حلقه کوچک‌تر نیاز دارند. این در حالیست که افراد چاق با قد کوتاه‌تر از اندازه متوسط باید انگشترهای بزرگ‌تر خریداری کنند.

بنابراین، برای خرید انگشتر طلا، شما باید سایز دقیق انگشتر خود را بدانید. مخصوصا وقتی قصد خرید از فروشگاه آنلاین را دارید، باید اندازه انگشتر دلخواه خود را در سایت وارد کنید تا بر اساس آن انگشتر برایتان ساخته و ارسال شود. پس لازم است اندازه‌ی درست انگشت خود را بدانید.

راهکارهای پیدا کردن سایز انگشتر

دقیق‌ترین روش برای تعیین سایز انگشتر مراجعه به مغازه طلا و جواهرفروشی نزدیک محل زندگی‌تان است. به این خاطر که آنها ابزار مخصوص این کار را دارند. اما از آنجا که ممکن است مشغله‌ی زیادی داشته باشید و وقت کافی برای  بیرون رفتن نداشته باشید، می‌توانید خودتان در خانه هم سایز انگشترتان را پیدا کنید. چگونه؟

اما برای اینکه خودتان بتوانید در خانه و بدون ابزار تخصصی اندازه‌ی انگشتر خود را پیدا کنید، ما در زیر چندین روش تعیین سایز را برایتان نوشته‌ایم:

از متر نواری استفاده کنید

یک راه سریع و آسان برای اندازه گیری دور انگشت استفاده از مترو سارتا است. متر را دور پهن ترین قسمت انگشت خود بپیچید، معمولا نزدیک بند انگشت. مطمئن شوید که متر نواری نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد. به اندازه گیری در میلی متر توجه کنید: این اندازه گیری مرجع شما برای انتخاب حلقه خواهد بود.

تعیین سایز انگشتر از روی نمودارهای چاپی

در اینترنت می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده، نمودار تعیین سایز انگشتر را پیدا کنید. سپس اندازه انگشت خود را در این نمودار بیابید و سایزی که در مقابل آن عدد نوشته شده را پیدا کنید. به طور مثال اگر اندازه انگشت شما ۶۰ میلی‌متر است، باید انگشتر سایز ۹ خریداری کنید.

یا انگشتری که اندازه‌ همان انگشت موردنظرتان است را بردارید، روی دایره‌های این نمودار (که روی کاغذ چاپ کرده‌اید) بگذارید تا سایز دقیق آن را پیدا کنید.

اگر خودتان انگشتری ندارید که مناسب انگشت موردنظرتان باشد، می‌توانید یک رشته سیم باریک را دور انگشت خود بپیچید و دایره‌ی به دست آمده را روی دایره‌های نمودار قرار دهید تا به سایز درست آن برسید.

استفاده از نخ

اگر متر  یا حلقه سنج دستی ندارید، می توانید از یک تکه نخ ساده استفاده کنید. نخ را دور انگشت خود بپیچید و با خودکار محل روی هم قرار گرفتن رشته را علامت بزنید. طول رشته را با یک خط کش اندازه بگیرید و آن را با نمودار اندازه حلقه که به صورت آنلاین موجود است مقایسه کنید.

جداول تبدیل بین المللی

مهم است بدانید که اندازه انگشتر ممکن است بسته به کشور متفاوت باشد. از جداول تبدیل بین المللی برای تبدیل اندازه گیری خود به واحدهای استاندارد مانند ایتالیایی، آمریکایی یا اروپایی استفاده کنید. این برای شما مفید خواهد بود به خصوص اگر انگشتر را از وب سایت های خارجی خریداری کنید.

پیدا کردن سایز انگشتر برای انگشت

ابزارهای آنلاین را امتحان کنید

چندین فروشگاه طلا و جواهر ابزارهای آنلاین رایگان را برای کمک به شما در یافتن اندازه خود ارائه می دهند. می‌توانید برگه‌ای از دایره‌هایی با اندازه‌های مختلف چاپ کنید و آن را با حلقه‌ای که قبلاً دارید مقایسه کنید، یا از برنامه‌های موبایلی استفاده کنید که از دوربین تلفن هوشمند شما برای اندازه‌گیری سریع و کارآمد استفاده می‌کنند.

از یک متخصص کمک بخواهید

اگر ترجیح می دهید 100% مطمئن باشید، به جواهر فروشی بروید تا انگشت خود را توسط متخصص اندازه گیری کنید. جواهر فروشان دقیق ترین ابزار را دارند و همچنین می توانند در مورد بهترین نوع انگشتر به شما توصیه کنند.

امیدواریم این نکات برای شما مفید بوده باشد! ما از شما دعوت می کنیم این مقاله را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا به سایر افراد کمک کنید تا به راحتی سایز انگشتر خود را پیدا کنند.

source

توسط funkhabari.ir