نینتندو و شرکت پوکمون شکایتی را برای نقض حق ثبت اختراع علیه استودیو Pocketpair توسعه دهنده‌ی بازی Palworld تنظیم کرده‌اند. این شکایت که در دادگاهی در شهر توکیو تنظیم شده است، به دنبال صدور حکمی علیه نقض و جبران خسارت به این دلیل که Palworld، یک بازی توسعه یافته و منتشر شده توسط متهم، حقوق چند اختراع را نقض کرده است.

در بیانیه‌ای آمده است: نینتندو به اقدامات لازم در برابر هرگونه نقض حقوق مالکیت معنوی خود، از جمله خود برند نینتندو، برای محافظت از دارایی‌های معنوی که طی سال‌ها برای ایجاد آن سخت تلاش کرده است، ادامه خواهد داد.

به گفته Pocketpair، بازی شگفت‌انگیز Palworld که در ماه ژانویه از طریق Steam Early Access و Xbox Game Preview منتشر شد، خیلی زود موفق شد و تنها در ماه اول 25 میلیون بازیکن را جذب کرد. با این حال، موفقیت عظیم این بازی، بحث‌هایی را در مورد شباهت‌هایی بین طراحی شخصیت‌های آن و سری بازی‌های پوکمون برانگیخت. اگرچه گیم پلی بازی Palworld بسیار متفاوت از سری بازی‌های نینتندو است، اما بحث در مورد تأثیری که طراحی شخصیت‌های آن از پوکمون گرفته است و اینکه آیا می‌توان آن را به عنوان سرقت معنوی تعبیر کرد یا خیر بالا گرفت. برخی اتهامات وجود داشت مبنی بر اینکه مدل‌های سه بعدی Palworld تقریباً مشابه مدل‌های موجود در بازی‌های پوکمون هستند.

با این حال، از آنجایی که شکایتی که امروز ارائه شده است یک شکایت حق ثبت اختراع است، و نه یک شکایت کپی رایت، نشان می‌دهد که شکایت شرکت نینتندو و The Pokémon در مورد شباهت‌های بین طراحی شخصیت‌های بازی نیست و احتمالاً شکایت بر روی نحوه‌ی گیم پلی Palworld متمرکز است.

David Hansel، وکیل مالکیت معنوی و رسانه‌های دیجیتال، گفت که نینتندو برای موفقیت در هر پرونده کپی رایت به (یک اسلحه) نیاز دارد. او گفت: این وظیفه نینتندو است که کاملاً کپی کردن را اثبات کند، نه صرفاً تأثیرگذاری. باید کپی برداری واضح باشد. شما به یک عکس نگاه می‌کنید و در کنار آن به دیگری نگاه می‌کنید. اگر به شما اجازه الهام گرفتن داده نمی‌شد، سال‌ها پیش این صنعت به پایان می‌رسید. شما نمی‌توانید روی سبک خاصی از آثار هنری انحصار داشته باشید. به معنای واقعی کلمه باید کپی شود.

مدت کوتاهی پس از انتشار Palworld، شرکت Pokémon سکوت خود را مبنی بر اینکه در حال بررسی این است که آیا Palworld، حقوق IP این شرکت را نقض کرده است، شکست.

Shuntaro Furukawa، رئیس نینتندو، بعداً در جلسه‌ای در مورد این موضوع اظهار نظر کرد. در حالی که Furukawa به طور خاص در مورد بازی Palworld حرفی نزد، گزارش شده است که پاسخ داده است: ما اقدامات لازم را علیه کسانی که حقوق مالکیت معنوی ما را نقض می‌کنند انجام خواهیم داد.

قبل از بیانیه شرکت Pokémon، مدیر Palworld (و مدیرعامل توسعه دهنده Pocketpair) Takuro Mizobe به اتهامات وارد شده به بازی پاسخ داد. در صحبت با سایت ژاپنی Automaton، او ادعا کرد که Palworld بررسی‌های قانونی را طی کرده است.

source

توسط funkhabari.ir