اخیرا اعلام شده که استراتژی کمپانی اسکوئر انیکس در انتشار بازی‌هایش، تغییر خواهد کرد. سابقا برخی از عناوین تراز اول و AAA این کمپانی، مثلی سری فاینال فانتزی، در انحصار کنسول پلی‌استیشن بودند. اما بعد از ناکامی اغلب این عناوین در سودآوری، حالا این شرکت می‌خواهد بازی‌ های جدیدش را به صورت مولتی پلتفرم منتشر نماید.

در سال‌های اخیر، کمپانی اسکوئر انیکس همواره علاقه داشته تا بازی‌های بزرگش را به صورت انحصاری منتشر کند. عناوینی که اغلب هم در انحصار کنسول‌های سونی بوده‌اند. بازی‌هایی مثل Final Fantasy 7 Remake، Final Fantasy 7 Rebirth و Final Fantasy 16، همگی در آغاز انحصاری پلی‌استیشن بودند. با این حال، ظاهرا این تصمیمات از لحاظ مالی نتیجه بخش نبوده است و سود چندانی را عاید سازندگان نکرده. به همین علت است که این شرکت قصد تغییر رویه خود را دارد.

سران این کمپانی در ماه مه سال جاری، یک جلسه توجیهی داشتند که محتویات آن به تازگی به رسانه‌ها راه پیدا کرده است. در این جلسه، باز هم تکرار شد که دو بازی Final Fantasy 7 Rebirth و Final Fantasy 16 در برآورده کردن انتظارات مالی این شرکت، ناکام بوده‌اند. سپس، اسکوئر انیکس تایید می‌کند که در حال چرخش به مدل چند پلتفرمی است. مدلی که در آن، بازی‌های قدیمی و جدید کمپانی برای سایر پلتفرم‌ها هم منتشر خواهد شد.

بازی اسکوئر انیکس

استراتژی جدید اسکوئر انیکس در انتشار بازی‌های تراز اول

این شرکت می‌گوید: «ما استراتژیمان را به انتشار روی چند پلتفرم تغییر خواهیم داد. در مورد عناونین HD، ما یک محیط جهانی ایجاد خواهیم کرد که مشتریانی از سراسر دنیا را شامل خواهد شد. ما به افراد بیشتری اجازه می‌دهیم تا مجموعه‌های اصلی و عناوین AAA ما را تجربه کنند و از آن لذت ببرند.»

این بدان معناست که علاوه بر پلی‌استیشن، در آینده‌ای نزدیک تمام بازی‌های این کمپانی را روی دیگر پلتفرم‌ها هم خواهیم دید. البته همین الان هم برخی از بازی‌های پیشین اسکوئر انیکس، برای پلتفرم PCمنتشر شده‌اند. مثل بازی Final Fantasy 16 که اخیرا به این پلتفرم آمد. طبق شایعات و نظرات خود توسعه دهندگان، احتمالا این بازی برای ایکس باکس سری ایکس/اس هم منتشر شود. همچنین بازیکنان ایکس باکس بدون شک علاقه‌مندند تا دو قسمت بازسازی Final Fantasy 7 را هم تجربه کنند. اتفاقی که بعید نیست به زودی رخ دهد.

به مناسبت انتشار قسمت 16 این سری روی PC بود که تهیه کننده آن، حرف جالبی زد. او از ماد سازها درخواست کرد که از ساختن مادهای عجیب و توهین آمیز برای این بازی، خودداری کنند. این خواسته در حالی مطرح می‌شود که توسعه و انتشار مادهای عجیب برای عناوین بزرگ، تبدیل به سنت پی‌سی گیمینگ شده است! با این حال، این جلوی انتشار بازی‌های اسکوئر برای PC را نخواهد گرفت؛ چرا که ظاهرا این توسعه دهنده ژاپنی عزم خود را برای سود بیشتر، جزم کرده است.

منبع: Gamingbolt

source

توسط funkhabari.ir