تعطیلی Game Informer، یکی از با سابقه‌ترین مجله‌های بازی‌های ویدیویی، شاید ناراحت‌کننده‌ترین خبر امسال در حوزه صنعت بازی بود.

برای بیش از سه دهه، گیم‌اینفورمر منبعی قابل اعتماد برای اخبار بازی‌های ویدیویی بود؛ رسانه‌ای که در ادامه به یک پیشگام در رسانه‌های گیمینگ تبدیل شد. این مجله بازی‌های ویدیویی با حمایت مالی گیم‌استاپ، زمانی که هنوز یک خرده‌فروشی مهم بود، فعالیت می‌کرد.

در طول فعالیت خود، گیم‌اینفورمر با پوشش اختصاصی عناوین مورد انتظار مانند Dragon Age: The Veilguard، Hades 2 و بسیاری از بازی‌های محبوب دیگر، به عنوان راهی برای معرفی آثار جدید عمل می‌کرد؛ عناوینی که لیست کردن همه آن‌ها غیرممکن به نظر می‌رسد. اما پس از ۳۳ سال، این نشریه دیگر وجود ندارد. تعطیلی گیم‌اینفورمر به گونه‌ای انجام شد که انگار برای شرکت مادر اهمیتی نداشت. تمام کارکنان اخراج شدند و سایتی با هزاران مقاله در عرض چند دقیقه از صفحه اینترنت محو شد.

این خبر باعث خشم و ناراحتی عده زیادی شد. به نظر می‌رسد گیم‌استاپ فقط این مجله را به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغ کسب‌وکار خود و جذب مشتری می‌دید، به جای اینکه آن را به عنوان گروهی از خبرنگاران و منتقدان با شوق و ذوق نگاه کنید. چگونه می‌توان به رسانه‌ای مثل گیم‌اینفورمر نگاه کرد و بدون تردید تصمیم به تعطیلی آن گرفت، ۱۳ نفر را بیکار کرد و صنعت بازی را بدون در نظر گرفتن عواقب آن، تحت تاثیر قرار داد؟ غم‌انگیز این است که به نظر می‌رسد آن‌ها به این موضوع اهمیتی نداده‌اند.

‌Game Informer سزاوار سرنوشت بهتری بود

تعطیلی Game Informer ضایعه‌ای بزرگ برای دنیای بازی‌های ویدیویی است

طبق گزارش‌ها، کارکنان مجله با رسیدن به محل کار متوجه اخراج خود و تعطیلی گیم‌اینفورمر برای همیشه شده‌اند. کل معیشت‌ آن‌ها در یک لحظه به هم ریخت. هیچ‌کس فرصتی برای پیدا کردن شغل جدید یا سوگواری برای از دست دادن شغلش نداشت. وب‌سایت و تمام لینک‌های مرتبط به آن اکنون به یک صفحه با یک متن خداحافظی سرد و رسمی هدایت می‌شوند که به سادگی تصور می‌کند ۳۳ سال فعالیت را می‌توان در چند پاراگراف خلاصه کرد.

تعطیلی ناگهانی GameInformer بسیار تعجب‌آور است، زیرا کارگردان بخش محتوای مجله گفته بود که در زمان تعطیلی، آن‌ها حداقل ۷۰ درصد کار روی شماره بعدی را انجام داده بودند.

آنچه باعث ناراحتی بیشتر می‌شود این است که وقتی یکی از کارکنان سابق برای توییت کردن یک خداحافظی واقعی و صمیمانه، از حساب کاربری رسمی گیم‌اینفورمر استفاده کرد، گیم‌استاپ تصمیم گرفت کل حساب را به طور کامل حذف کند. به نظر می‌رسد برای گیم‌استاپ مهم نبود که به کارکنان سابق خود حتی اجازه بدهد صدایشان را به گوش مردم برسانند.

این تعطیلی بدون هیچ دوراندیشی، احترام یا عاطفه‌ای انجام شد و نشان می‌دهد که گیم‌استاپ درک درستی از اهمیت گیم‌اینفورمر برای صنعت بازی نداشت. این اتفاق، جای خالی‌ای به جا گذاشته که هرگز پر نخواهد شد.

حتی زمانی که اینترنت به آرامی چهره روزنامه‌نگاری را به سمت پادکست‌ها، ویدیوها و انواع محتویات جدید تغییر داد و همه نمی‌توانستند آن را در آغوش بگیرند، مجله موفق شد این کار را انجام دهد. GameInformer این کار را انجام داد و به ساخت تورهای استودیویی عالی، مصاحبه‌ها و ویدیوهای متمایز بی‌شماری پرداخت که نمی‌توانید آن‌ها را در جای دیگری پیدا کنید.

این مجله برای چندین دهه یک بازیگر کلیدی در گیمینگ باقی ماند و حتی هفته‌ها قبل از تعطیلی، با پوشش انحصاری Dragon Age: Veilguard که شامل چندین مصاحبه عمیق و بررسی شخصیت‌ها، داستان و همچنین مکانیک‌هایی بود که هیچ رسانه دیگری نمی‌توانست ادعای آن را داشته باشد، برخی از بهترین کارهای خود را منتشر کرد.

حالا، قبل از اینکه جدیدترین RPG استودیوی BioWare حتی عرضه شود، تمام این مقالات از فضای مجازی پاک شده‌اند و هیچ راهی برای بازیابی‌شان وجود ندارد. این یک مدرک واضح است که تصمیم به تعطیلی GameInformer هیچ معنایی ندارد و برای نجات مدیران اجرایی حریص شرکت که اهمیتی به طرفداران نمی‌دهند، در عرض چند روز اتخاذ شده است.

اما با وجود تعطیلی، میراث گیم‌اینفورمر همچنان زنده است

تعطیلی Game Informer ضایعه‌ای بزرگ برای دنیای بازی‌های ویدیویی است

حمایت گسترده از GameInformer پس از تعطیلی آن، بسیار دلگرم‌کننده بود. نویسندگان، توسعه‌دهندگان و کارمندان سابق از سراسر صنعت برای همدردی گرد هم آمدند. مردم درباره خاطرات مورد علاقه خود از این نشریه و قطعاتی که برای همیشه گرامی خواهند داشت، صحبت کردند.

خوشبختانه، افرادی که این مجله را بسیار درخشان کردند، هنوز در این صنعت مشغول کار خواهند بود. دیدن اینکه افراد اخراج‌شده علی‌رغم چنین شرایط سختی پیشنهادهای کاری و حمایت مداوم آنلاین دریافت می‌کنند، شگفت‌انگیز بوده است.

امیدواریم که این کار، به کارمندان Gameinformer عدالتی را که شایسته آن هستند، بدهد. بستن یک رسانه که نه تنها صدای مثبتی در صنعت است، بلکه آگاه و دقیق نیز هست، تصمیمی کوته‌نظرانه در وحشیانه‌ترین شکل خود بود.

GameInformer سزاوار سرنوشت بهتری بود. اما اکنون بخش زیادی از آن برای همیشه از بین رفته است و کاری نمی‌توان برای نجات آن انجام داد.

source

توسط funkhabari.ir