دکلمه بازگشایی مدرسه و متن روز اول سال تحصیلی با کلیپ و عکس استوری را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

مردم در بعضی جاها مدرسه را بدیهی می دانند.  مدرسه در دسترس و ارزشمند است. حتی ممکن است بچه ها از اینکه مجبور به رفتن شده اند، آزرده یا ناامید شوند. با این حال، در بسیاری از کشورها، مدرسه یک امتیاز است.  مدارس مهارت های اجتماعی را آموزش می دهند.

دانلود کلیپ

برای اکثر بچه ها، مدرسه اولین محیطی است که در آن یاد می گیرند با دیگران خارج از خانواده خود معاشرت کنند. آنها یاد می گیرند که دوست پیدا کنند، به معلمان گوش دهند و مشکلات را حل کنند.

یادگیری زودهنگام این مهارت های اجتماعی به کودکان پایه مهمی برای تعاملات آنها در جامعه می دهد.

مطالعات نشان می‌دهند که آموزش می‌تواند آنچه را که «اثربخشی آموخته‌شده» نامیده می‌شود، افزایش دهد که شامل ویژگی‌هایی مانند خودکنترلی و توانایی شناختی است.

دانش آموزان همچنین “مهارت های نرم” مانند ارتباط خوب، کار گروهی و انعطاف پذیری را یاد می گیرند. رفتن به مدرسه به طور خودکار مهارت های اجتماعی را آموزش نمی دهد. هنوز هم وظیفه معلمان و سایر بزرگسالان تشویق اجتماعی شدن سالم است.

بنابراین مدرسه یک کارکرد مهم در توانمندسازی تحرک اجتماعی (یعنی ظرفیت افراد برای انتقال از فقیر به ثروتمند، یا طبقه کارگر به طبقه متوسط ​​و حتی بالاتر) شکل می‌دهد.

در حالی که ممکن است مدارس هرگز در مورد ایده‌آل «فرصت برابر» به کمال نرسند، مدرسه همچنان بخش مهمی از فرصت دادن به همه دانش‌آموزان برای یادگیری مهارت‌های ضروری است تا بتوانند در زندگی موفق شوند.

source

توسط funkhabari.ir