فیلم آغوش باز که در شهریور 1403 در سینماها اکران شد، اثری در ژانر اجتماعی، کمدی و درام به کارگردانی بهروز شعیبی است و داستان روابط عاطفی سه زوج را به تصویر کشیده است.

در آخرین روزهای این تابستان گرم و درخشان، شاهد حضور آثاری تماشایی بر پرده سینما هستیم. یکی از این آثار فیلم آغوش باز به کارگردانی بهروز شعیبی است که اخیرا اکران شده است. ژانر فیلم سینمایی آغوش باز بنا به گفته کارگردان کمدی درام است. ششمین فیلم سینمایی آقای شعیبی در مقام کارگردان، پس از آثاری نظیر فیلم سیانور (1394) و فیلم بدون قرار قبلی (1400)، داستان سه زوج در در فراز و نشیب‌های زندگی عاطفی رابه تصویر کشیده است. تاریخ اکران فیلم سینمایی آغوش باز در سینماهای ایران 21 شهریور 1403 بود؛ در حالی که این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم فجر، در بهمن 1402، در بخش سودای سیمرغ به روی پرده رفته بود. بازیگرانی نظیر حامد کمیلی و گلاره عباسی در این فیلم بازی می‌کنند.

معرفی فیلم ایرانی آغوش باز موضوع این مقاله از پلازا است. در کنار هم با داستان فیلم را می‌خوانیم، با بازیگران آن آشنا می‌شویم و سپس مروری بر نظرات منتقدین و نمرات فیلم سینمایی آغوش باز خواهیم داشت. فیلم آغوش باز اثری متفاوت در سینمای ایران و یکی از بهترین فیلم‌های ایرانی 1403 است که تماشای آن را به شما توصیه می‌کنیم.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی آغوش باز

خلاصه فیلم سینمایی آغوش باز داستان فیلم آغوش باز

داستان فیلم آغوش باز روایتگر سه قصه از سه زوج است که با چالش‌هایی در زندگی عاطفی خود روبرو میشوند و درنهایت به تعریف جدیدی از عشق دست می‌یابند. محور اصلی داستان درباره خواننده‌ای است که دقیقا در روز کنسرتش، همسرش با او قهر می‌کند. این قهر تلنگری به خواننده می‌زند و به او یادآوری می‌کند که زندگی ابعاد مختلفی دارد و در کارها و مشغله‌های شخصی وی خلاصه نمی‌شود. اکنون خواننده ما باید بیاموزد که بدون لطمه خوردن به حرفه‌اش، به ابعاد دیگری از زندگی نظیر عشق ورزیدن به خانواده‌اش نیز اهمیت دهد.

جالب است بدانید که نام اولیه فیلم هم‌آهنگ بود و بعدها به آغوش باز تغییر نام داد.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم آغوش باز

همزمان با اعلام نام فیلم‌هایی که به جشنواره فیلم فجر 1402 راه یافته‌اند، فهرستی از بازیگران فیلم آغوش باز بهروز شعیبی نیز اعلام شد. این فهرست در 19 دی 1402 در خبرگزاری‌های رسمی منتشر گشت و در آن نام‌هایی چون حامد کمیلی، گلاره عباسی، محسن کیایی و شبنم گودرزی به چشم می‌خورد. در این بخش با هنرپیشه های فیلم آغوش باز آشنا می‌شویم.

حامد کمیلی

تاریخ اکران فیلم سینمایی آغوش باز هنرپیشه های فیلم آغوش باز

سید حامد کمیلی در تاریخ 14 تیر 1361 در شهر اصفهان چشم به جهان گشود. او فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد است و فعالیت حرفه‌ای را با تئاترهای اصفهان آغاز کرد. پس از چندی به تهران نقل مکان کرد و در کلاس‌های فریدون خسروی و گلاب آدینه شرکت جست. حامد کمیلی با سریال پای پیاده (1384) وارد تلویزیون شد، با سریال به دنیا بگویید بایستد (1385) دیده شد و با سریال پربیننده اغما (1386) در نقش الیاس به شهرت رسید. آخرین فعالیت وی در عرصه سریال، حضور در سریال مرداب است که سال 1402 در پلتفرم فیلم نت در اختیار مخاطبین قرار گرفت.

حضور آقای کمیلی در سینما با فیلم تردید (1387) رقم خورد و برای این بازی نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکل مرد در جشنواره فیلم فجر شد. اخیرا وی را در فیلم روایت ناتمام سیما (1401) و فیلم 2888، محصول سال 1400، دیده‌ایم. حامد کمیلی یک بار برنده جایزه بهترین بازیگر در جشنواره تئاتر فجر شده است. وی در نواختن پیانو و تار نیز دستی بر آتش دارد و در بازیگری تحت تاثیر حامد بهداد است.

محسن کیایی

ژانر فیلم سینمایی آغوش باز بازیگران فیلم آغوش باز

محسن کیایی متولد 6 شهریور 1360 در تهران، و برادر کارگردان ایرانی مصطفی کیایی است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1388 آغاز کرد و امروزه به عنوان یک نویسنده و بازیگر در سینما، تلویزیون، تئاتر و شبکه نمایش خانگی فعالیت دارد. آقای کیایی حضور در سینما را با فیلمی به کارگردانی برادرش، فیلم بعد از ظهر سگی سگی (1388)، آغاز کرد. پس از حضور در 5 فیلم به کارگردانی برادرش، شاهد نقش‌آفرینی وی در آثار بقیه کارگردانان نظیر فیلم لونه زنبور (1396)، فیلم مطرب (1397) و فیلم نگهبان شب (1400) بودیم. محسن کیایی در آثاری نظیر سریال هم گناه (1398)  سریال بی‌گناه (1401) به عنوان نویسنده و بازیگر حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

گلاره عباسی

بررسی فیلم آغوش باز

گلاره عباسی، بازیگر، صداپیشه، کارگردان و نویسنده ایرانی متولد 29 تیر 1362 در تهران است. وی از دوران دبیرستان حضور در کلاس‌های بازیگری و فعالیت در تئاتر را آغاز کرد و سپس در کارگاه‌های آزاد بازیگری به سرپرستی امین تارخ شرکت جست. این بازیگر بااستعداد در دانشکده هنر و معماری درس خوانده و مدرک دکتری سینما را دارد. فعالیت حرفه‌ای او از سال 1380 با فیلم سینمایی نگین آغاز شد و تاکنون خانم عباسی را در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری دیده‌ایم. وی با سریال در چشم باد (1382-1385) قدم به تلویزیون گذاشت و حدود 10 سال بعد با سریال شهرزاد (1394-1397) به دنیای اثار شبکه نمایش خانگی وارد شد. سریال آکتور (1402)، فیلم کت چرمی (1401) و فیلم بی بدن (1402) از جمله آخرین آثار گلاره عباسی هستند. خانم گلاره عباسی موسس بنیاد سوینا، سینمای ویژه نابینایان، است.

مهدی هاشمی

معرفی فیلم ایرانی آغوش باز

میرمهدی هاشمی قرمزی متولد 16 آذر 1325 در لنگرود، یک بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است. او همسر سابق گلاب آدینه، برادر ناصر هاشمی، پدر نورا هاشمی و همسر مهوش صادقی است که همگی از بازیگران ایرانی هستند. مهدی هاشمی فارغ‌‌التحصیل رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1348 با تئاتر آغاز کرد. وی در سال‌های ابتدایی بازیگری همکاری نزدیکی با داریوش فرهنگ داشت و اوج این همکاری، که سبب به شهرت رسیدن آقای هاشمی نیز شد، سریال سلطان و شبان (1361) بود. آقای هاشمی تاکنون 5 بار نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده که در این میان 3 بار (برای فیلم دو فیلم با یک بلیت (1369)، فیلم آقا یوسف (1389) و فیلم آلزایمر (1389)) این جایزه را از آن خود کرده است.

در ادامه فهرستی از برخی دیگر از بازیگران فیلم سینمایی ایرانی آغوش باز را برای شما آماده کرده‌ایم.

  • شبنم گودرزی
  • جواد خواجوی
  • احترام برومند
  • حسن معجونی
  • وحید نفر
  • علی عطایی
  • روژین فاطور‌ی‌فر
  • ساینا توکلی
  • میثم نورورزی
  • سهیل هژبر

نقد فیلم آغوش باز

فیلم آغوش باز، جدیدترین اثر بهروز شعیبی در مقام کارگردان و علی سرتیپی در مقام تهیه‌کننده، اولین بار در بهمن 1402، در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، به روی پرده رفت. این فیلم که در بخش سودای سیمرغ حضور داشت جزء سه فیلم پرتماشاگر این جشنواره بود. ژانر کمدی درام فیلم و حال‌وهوای موسیقیایی آن، توجه بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کرد. فیلم آغوش باز از حضور بازیگران باسابقه نظیر مهدی هاشمی، بازیگران مستعد همچون گلاره عباسی و چندین هنرمند از تئاتر بهره برده است.

فیلم آغوش باز یک اثر متفاوت در کارنامه بهروز شعیبی و همچنین در سینمای ایران است. این فیلم یک اثر کمدی شبیه به فیلم های کمدی پرفروش نیست، بلکه بیشتر شبیه به یک فیلم روانشناختی است که با بررسی سه زج به یک آسیب‌شناسی اجتماعی هوشمندانه می‌رسد. فیلم آغوش باز را باید بدون پیش‌زمینه‌‌های ذهنی تماشا کرد تا بتوان از تماشای آن لذت برد.

نقد فیلم آغوش باز

نقدهای منتقدین درباره فیلم آغوش باز

منتقدین نقدهای متفاوتی درباره آخرین اثر سینمایی بهروز شعیبی نوشته‌اند. آنها ضمن تحسین بازی خوب احترام برومند، موسیقی و طراحی لباس فیلم، انتقاداتی نسبت به فیلمنامه و بازی برخی بازیگران داشتند. همانطور که اشاره شد، فیلم آغوش باز اثری متفاوت در کارنامه آقای شعیبی است. یکی از منتقدین این تنوع‌طلبی آقای شعیبی را نکته مثبتی دانسته و عدم الزام وی به ماندن در شیوه و سبکی خاص را قابل تقدیر می‌داند، ولی از طرف دیگر این بی‌تجربگی در ژانر را عاملی برای ضعف کارگردان خوانده است. فقدان یک داستان منسجم، به تصویر کشیدن شخصیت‌هایی که دغدغه مشخصی ندارند، و ساختار شلخته فیلم سبب شده منتقدین، فیلم آغوش باز را یک عقبگرد برای آقای شعیبی، که آثار فاخری چون فیلم سیانور را در کارنامه خود دارد، بدانند.

یکی دیگر از نقدهای منتقدین درباره شخصیت‌های کلیشه‌ای فیلم آغوش باز است. زن آلزایمری، مرد مهربان، مدیربرنامه‌های فرز و … شخصیت‌هایی هستند که در اکثر فیلم‌ها حضور دارند. این منتقدین فیلم بهروز شعیبی را یک فیلم کلیشه‌ای می‌دانند که شعارهایش تبدیل به یک کمدی خسته‌کننده شده و بیننده با دیدن آن کسل می‌شود.

همچنین بخوانید :

فیلم آغوش باز یک سری سکانس‌های خوب و تصاویر کارت پستالی از تهران را هم دارد. تصاویری که بر جلوه‌های بصری فیلم می‌افزایند، ولی از طرفی صدای منتقدین را برای این تصویرگری غیرواقعی از تهران، درآورده است. درنهایت اینکه فیلم آغوش باز در زمان مناسبی متولد نشده است. این فیلم در دهه هفتاد می‌توانست یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌‌های سینما شود. ولی همین الان هم تماشای آن خالی از لطف نیست. این فیلم بهروز شعیبی مانند یک آهنگ قدیمی است که در یک بعد از ظهر روز جمعه گوش می‌دهید و لحظات زیبایی را با آن تجربه می‌کنید.

سخن پایانی

نمرات فیلم سینمایی آغوش باز

در این مقاله از پلازا با بررسی فیلم آغوش باز در کنار شما بودیم. اکنون که با داستان و بازیگران فیلم آشنا شدیم و نظرات منتقدین را خواندیم، نوبت به شما خواننده محترم می‌رسد تا ما را از نظرات خود بهر‌ه‌مند کنید. آیا فیلم آغوش باز را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره این فیلم چیست؟ با دیگر اثار آقای بهروز شعیبی تا چه اندازه آشنا هستید؟ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir