به تازگی شکایت شرکت نینتندو از سازنده بازی Palworld، استودیوی توسعه‌دهنده Pocketpair، به دلیل نقض حق ثبت اختراع خبرساز شده است. این اقدام پس از انتشار اولیه موفقیت‌آمیز بازی Palworld در اوایل امسال و شباهت‌های آشکار بین طراحی شخصیت‌های این بازی و شخصیت‌های دنیای Pokémon صورت گرفته است. در ادامه با خبر شکایت شرکت نینتندو، همراه تیم اخبار بازی وبسایت دنیای بازی باشید.

فهرست شکایت شرکت نینتندو از سازنده بازی Palworld

بازی Palworld که به عنوان یک بازی بقا و ساخت‌وساز معرفی شده، از نظر گیم‌پلی تفاوت‌های زیادی با Pokémon دارد. اما حضور تعداد زیادی موجودات متنوع که قابلیت مبارزه، اسیر شدن و آموزش دیدن دارند و شباهت برخی از طراحی این موجودات به Pokémon، بسیاری از کاربران را به این فکر انداخته بود که آیا نینتندو و Pokémon Company علیه این بازی اقدام قانونی خواهند کرد یا خیر.

در ماه جولای، استودیوی Pocketpair اعلام کرد که هیچ شکایتی از سوی شرکت نینتندو یا The Pokémon Company دریافت نکرده است. اما اکنون به نظر می‌رسد که شرایط تغییر کرده است. شرکت نینتندو در بیانیه‌ای تایید کرد که به همراه The Pokémon Company به طور رسمی علیه Pocketpair شکایت کرده و به دنبال دریافت غرامت و جلوگیری از ادامه نقض حقوق ثبت اختراع توسط این بازی است. این شکایت در دادگاه منطقه‌ای توکیو در تاریخ ۱۸ سپتامبر به ثبت رسیده است.

در بیانیه‌ی نینتندو آمده است که این شکایت با هدف صدور حکم توقف نقض و دریافت غرامت به دلیل نقض چندین حق ثبت اختراع توسط بازی Palworld تنظیم شده است. شرکت نینتندو همچنین اضافه کرده که به حفاظت از حقوق مالکیت فکری خود ادامه خواهد داد و در برابر هرگونه نقض این حقوق، از جمله نقض برند نینتندو، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

بازی Palworld هم‌اکنون برای پی‌سی، ایکس‌باکس وان و سری ایکس و اس در دسترس است و از زمان عرضه‌ی آن، بیش از ۲۵ میلیون بازیکن داشته است. طبق اطلاعات ارائه شده توسط استودیوی Pocketpair، این بازی با بودجه‌ای معادل ۶.۷ میلیون دلار توسعه یافته و به سودی بالغ بر ده‌ها میلیارد ین دست یافته است.

این بود از خبر شکایت شرکت نینتندو. نظر شما همراهان همیشگی وبسایت دنیای بازی در مورد این خبر چیست؟

علی کبریایی طبری

از بچگی عاشق این بودم ویدیو گیم بازی کنم و درباره آن با دوستانم صحبت کنم؛ حالا فرصت این رو دارم با دوستان بیشتری صحبت کنم.

source

توسط funkhabari.ir