بازی The Callisto Protocol سال گذشته توسط شرکت کرفتون منتشر شد و دور از انتظار ظاهر شد. گلن اسکوفیلد، کارگردان بازی و خالق Dead Space، عدم ارائه بودجه و وقت کافی را از جمله دلایل افت کیفیت شمرده بود. مدیرعامل کرفتون معتقد است که پروتکل کالیستو از لحاظ گیم پلی ایراد داشت و حتی بودجه بهتر هم کمکی به آن نمی‌کرد.

چانگهان کیم، مدیرعامل شرکت کرفتون در گفتگو با وب‌سایت گیم دولوپر در مورد انتشار ضعیف بازی The Callisto Protocol صحبت کرد و اینکه چرا این بازی در حد انتظارها ظاهر نشد. او در این مورد گفت: «ممکنه باکیفیت‌ترین بازی دنیا رو داشته باشید، اما اگر گیم پلی نوآورانه نباشه، نتیجه نمی‌گیرید.»

او در ادامه افزود که تیم سازنده در مورد انتخاب بهترین کارگردانی و مسیر به مشکل خورده بودند. سازندگان فکر می‌کردند که یک بازی تک‌نفره داستانی باید از لحاظ بصری، شگفت‌انگیز و زیبا به نظر برسد. همین باعث شده تا تمرکز کامل روی گیم پلی قرار نگیرد. مدیرعامل کرفتون به گیم پلی و روند بازی توجه خاصی دارد و معتقد است که پروتکل کالیستو به دلیل نبود یک روند مهیج و درگیر کننده شکست خورد. او در ادامه افزود که نوآوری و تجربه تازه است که باعث موفقیت یک اثر می‌شود. در واقع یک بازی ویدیویی بدون آنکه حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد، شانسی برای کسب موفقیت ندارد.

گیم پلی The Callisto Protocol

ایراد گیم پلی The Callisto Protocol

گلن اسکوفیلد، کارگردان بازی پروتکل کالیستو مدتی پیش به عدم ارائه وقت کافی به‌عنوان یکی از دلایل شکست بازی اشاره کرد. او گفته بود که نیاز به بودجه و زمان توسعه بیشتر وجود داشت و با درخواست آنها مخالفت شد. تیم سازنده در نهایت مجبور شد تا بخش بزرگی از بازی را حذف کند و آن را به تجربه‌ای کوتاه تبدیل کند. یکی از انتقادات وارده به این بازی، تجربه کوتاه و پایان زودهنگام بود. طوری که اکثر سیستم‌های گیم پلی، عمقی سطحی پیدا می‌کنند.

یکی از ایرادات بازی The Callisto Protocol، شباهت زیاد آن به بازی Dead Space بود. از آنجایی که اسکوفیلد، بازی فضای مرده را خلق کرده بود، همچنان تحت تأثیر این اثر قرار داشت. در نتیجه روند بازی آن‌چنان که باید تازه و نوآورانه نبود. مدیرعامل کرفتون در بخش دیگری از صحبت‌هایش به استودیو تانگو گیم‌ورکس اشاره کرد. آنها به‌تازگی این استودیو را از مایکروسافت خریده‌اند. آقای کیم معتقد است که ساخت دنباله بازی Hi-Fi Rush توسط این استودیو منطقی نیست و فروش این بازی چندان جالب نخواهد بود.

در پایان نظر شما چیست؟ آیا بازی پروتکل کالیستو می‌توانست بهتر عمل کند؟ آیا گیم پلی آن ایراد داشت؟

منبع: Tech4Gamers

source

توسط funkhabari.ir