مسعود پزشکیان صبح یکشنبه – یکم مهر ۱۴۰۳ – در نشست خبری پیش از عزیمت به نیویورک برای حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار کرد: امیدوارم در سفری که در پیش داریم بتوانیم صدای مردم کشور و حق‌طلبی و عدالت‌خواهی که باور و اعتقاد ماست را بتوانیم به گوش کسانی که در آنجا حضور می‌یابند، برسانیم.

وی افزود: سازمان ملل متحد یکی از سازمان‌های بسیار مهم و دستاورد بزرگ بشریت است. حضور همه روسای جمهور دنیا در آنجا بیشتر برای ایجاد صلح و آرامش و حفظ کره خاکی که در آن زندگی می‌کنیم و حل مشکلات و اختلافات در آن است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: اگر این سازمان، وظیفه و رسالت خود را به درستی انجام دهد، نباید دیگر کشوری پیدا شود که به خاطر قدرت، تکنولوژی و علمی که دارد بقیه قدرت‌ها و کشورها را بتواند هرچقدر که دلش خواست بمباران کند و بکشد. مردم، زنان و کودکان و بیمارستان‌ها و خانه‌ها را هدف قرار دهد و هرجا را که هدف قرار داد به‌ عنوان محل تروریست‌ها معرفی کند.

پزشکیان ادامه داد: مدرسه و کودکان را هدف قرار دهد و هرکاری که می‌کند برای آن توجیهی فراهم کند و برخی کشورهای مدعی حقوق بشر هم این امر را بپذیرند و بگویند آنان دارند به دنبال تروریست‌ها می‌گردند!

وی افزود: واقعیت اما غیر از این است و کاری که آنان می‌کنند روحیه مردانگی و انسانیت را در نگاه کسانی که وجدان و آگاهی دارند، مستقل از اینکه چه دین و باوری دارند، جریحه‌دار می‌کند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «در سازمان ملل می‌توان این موارد را مطرح کرد»، گفت: می‌توانیم با روسای جمهور کشورهای مختلف جلساتی داشته باشیم و در چارچوب همین موارد و برای ایجاد صلح و امنیت در جهان گفت‌وگو کنیم. با ایرانیان آنجا تبادل نظر کنیم و جوی که در خارج کشور ما ایجاد کردند خنثی کنیم. واقعیت همان نیست که آنان از پشت تلویزیون و تریبون‌ها و یا در مجامع مطرح می‌کنند. ایران ما بسیار امن‌تر و آزادتر از آنی است که تصویر کرده‌اند.

source

توسط funkhabari.ir