کانکورد (Concord) را میتوان بزرگترین شکست سال دانست که با بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری ضرر زیادی به سونی و پلی استیشن وارد کرده است، اما این شرکت پروژههای گرانتری نیز در دست ساخت دارد.
اطلاعات هیجانانگیزی از سوی کالین موریارتی (خبرنگار سابق IGN) منتشر شده است که نشان میدهد پلی استیشن پروژههای حتی گرانتری هم در دست توسعه دارد. بهنظر میرسد هزینههای تولید بازیهای بزرگتر سونی مانند Marvel’s Spider-Man 3 و The Last of Us Part 3 حتی از Concord نیز فراتر هستند.
این شرکت همچنین بازیهای دیگری از استودیوهای مشهور خود مانند Santa Monica در دست ساخت دارد که ۴۰۰ میلیون دلار به هیچ وجه بودجه زیادی برای آنها محسوب نمیشود. بازیهای تک نفره این شرکت همیشه با گرافیک و داستانهای خارقالعاده خود تجربههای بینظیری را به بازیکنان ارائه دهند. این احتمال وجود دارد که سونی در رویداد استیت آو پلی احتمالی هفته آینده یکی از این پروژههای بزرگ را به طرفداران معرفی کند.
بدون شک پلیاستیشن همچنان به سرمایهگذاریهای عظیم در پروژههای بزرگ ادامه میدهد و برنامههای بزرگی برای آینده دارد. با وجود اینکه انتظارات از سونی بسیار زیاد است، اما هر پروژهای با ریسکهای خودش همراه بوده و از قبل نمیتوان از موفقیت هیچ عنوانی مطمئن بود.
با این وجود سونی باید از اشتباهات خود در توسعه و عرضه کانکورد درس بگیرد. توسعه این بازی با مسائلی از جمله «مثبتگرایی کورکورانه» مواجه بود که یعنی بازخوردهای منفی نادیده گرفته میشد. به نظر میرسد که این مثبتگرایی کورکورانه به خاطر این بود که هرمن هالست (Hermen Hulst)، مدیرعامل فعلی پلیاستیشن، معتقد بود که کانکورد دارای پتانسیلهای بسیاری است.
source