یک کارمند سابق Sweet Baby Inc، کازوما هاشیموتو، فاش کرد که توسعه‌دهندگان به دلیل کار در این شرکت مشاوره بازی‌های ویدئویی، تمایلی به استخدام او نداشتند.

کازوما هاشیموتو، یک کارمند سابق شرکت مشاوره بازی‌های ویدیویی به نام Sweet Baby Inc، ادعا کرده است که به دلیل سابقه کار در این شرکت، توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی تمایلی به استخدام او نداشته‌اند. هاشیموتو همچنین درباره بازی Assassin’s Creed Shadows اظهار نظر جالبی کرده. او گفته که انتقادات زیادی که به این بازی، خصوصاً به شخصیت یاسوکه، وارد شده است، بیشتر از سوی کاربران غربی بوده و مردم ژاپن به طور کلی از این بازی راضی هستند. این ادعا با گزارش‌های قبلی که نشان می‌دادند بازیکنان ژاپنی نیز از برخی جنبه‌های بازی ناراضی هستند، در تضاد است.

او به The New York Times گفت:

این افراد در غرب بودند که از دیدن یاسوکه به عنوان یک سامورایی ناراحت بودند. بسیاری از نظرات منفی آنلاین نوشته شده به زبان ژاپنی به نظر می‌رسد که از انگلیسی ترجمه شده‌اند.

البته او در ادامه توضیح داد که مردم ژاپن از بعضی چیز‌ها مانند لباس‌ها یا دزدیده شدن یک علامت گروه ژاپنی ناراحت هستند:

این واقعاً رایج است زیرا وقتی با چنین تیم بزرگی از هنرمندان کار می‌کنید، خب، گاهی اوقات به آنها دستور داده می‌شود که چیزهایی را در گوگل جستجو کنند و مردم هم البته اشتباه می‌کنند. این بیشتر شبیه کار با تیمی از افرادی است که به چندین زبان مختلف صحبت می‌کنند و اینکه آیا می‌توانند ارتباط برقرار کنند یا نه یک مشکل است و این بخشی از روند توسعه بازی خواهد بود.

این موضوع به بحث‌های گسترده‌ای درباره نقش شرکت‌های مشاوره بازی‌های ویدیویی در صنعت بازی و همچنین نحوه برخورد با انتقادات و نظرات کاربران در فضای آنلاین منجر شده است. از سوی دیگر، این خبر سوالاتی را درباره تنوع فرهنگی در صنعت بازی و نحوه نمایش شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی مختلف در بازی‌ها مطرح کرده است.

کیم بلیر، مدیرعامل Sweet Baby Inc، در واکنش به این ادعاها، اظهار داشته است که این نوع انتقادها تأثیر زیادی بر کار آن‌ها ندارد و اکثر شرکت‌های بازی‌سازی با وجود این انتقادها همچنان از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند. با این حال، هاشیموتو معتقد است که این نوع نگرش‌ها باعث ایجاد جو ترس و عدم امنیت برای کارمندان سابق این شرکت‌ها می‌شود.

لازم به ذکر است که مدتی پیش شرکت Sweet Baby متهم شده بود عامل قرارگیری المان‌های Woke در بازی‌هاست که مدیرعامل آن‌ها این اتهام را رد کرد.

source

توسط funkhabari.ir