بهترین تبلت های دانشجویی کدامند؟ این تبلت‌ها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟ بهترین انتخاب برای شما کدام است؟ در صورتی که هر کدام از این سوالات برای شما ایجاد شده است، در این مقاله پاسخ آنها را خواهید یافت.

تبلت یک دیوایس محبوب برای دانشجویان و دانش آموزان می‌باشد و می‌توان گفت در دوره تحصیل می‌تواند امکانات خوبی را در اختیار شما قرار دهد. هر چند باید طیف خدماتی که می‌تواند در تبلت‌ها ارائه شود به لپ‌تاپ نمی‌‌رسد، اما باید گفت وسیله‌ای سبک و کوچک که بتوانید آن را با خود همه جا ببرید، می‌تواند کار راه انداز باشد. اما برای خرید تبلتی که بتواند این کار را برای شما انجام دهد، به چه دستگاهی نیاز دارید و بهترین تبلت های دانشجویی (Student Tablets) کدام است؟

این موضوعی است که قرار است در این مقاله پلازا با هم دنبال کنیم و بینیم کدام گزینه‌ها هستند که می‌توانند به عنوان بهترین تبلت های دانشجویی مطرح شوند. قبل از اینکه بخواهیم به صورت صریح بگوییم که بهترین تبلت های دانشجویی کدامند، لازم است در مورد ویژگی‌هایی که از این تبلت‌ها انتظار می‌رود صحبت کنیم.

فهرست مطالب 

ویژگی‌های بهترین تبلت‌های دانشجویی چه هستند؟

عموما وقتی واژه دانشجویی برای یک کالا به کار می‌رود، انتظاری که داریم این است که با یک محصول ارزان طرف هستیم. اما باید گفت وقتی بهترین تبلت های دانشجویی در نظر ما باشد، قیمت تنها یکی از مواردی است که باید آن را در نظر گرفت و موارد دیگری وجود دارند که می‌توانند بسیار مهم باشند. اگر بخواهیم لیستی از خصوصیت‌های بهترین تبلت های دانشجویی ارائه دهیم، می‌توانیم این لیست را ارائه کنیم:

  • اندازه صفحه نمایش: صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت برای مطالعه متون و نمایش اسناد که بتواند تصویری با کیفیت را ارائه داده و برای کارکردن در مدت طولانی مناسب باشد.
  • قدرت پردازش و حافظه: پردازنده قوی و حافظه RAM مناسب برای اجرای برنامه‌ها و همینطور انجام وظایف چندگانه.
  • قیمت مقرون به صرفه: دقت داشته باشیم منظور ما ارزان بودن نیست؛ تبلتی که می‌خرید باید از نظر ویژگی‌ها و قیمت مقرون به صرفه و هماهنگ باشد. در غیر اینصورت با خرید یک تبلت صرفا ارزان تنها پول خود را دور ریخته اید.
  • عمر باتری: باتری با ظرفیت مناسب برای استفاده طولانی در طول روز بدون نیاز به شارژ مکرر.
  • قابلیت اتصال به اینترنت: تکنولوژی وای فای عموما در همه تبلت‌ها یافت می‌شود، اما شبکه‌های سلولار یا همان سیم کارت خور بودن تبلت از موارد مهمی است که برای یک تبلت دانشجویی خوب باید به آن توجه داشت.
  • سیستم‌عامل و نرم‌افزارها: بهترین تبلت های دانشجویی باید سیستم‌عاملی داشته باشند که بتوانند نرم‌افزار‌های مختلف را پشتیبانی کرده و از نظر کارایی به مشکل نخورند.
  • وزن و قابلیت حمل: وزن مناسب و ساختاری که به راحتی قابل حمل باشد، به خصوص برای استفاده در دانشگاه و درس‌خواندن، اهمیت بالایی دارد.
  • قلم دیجیتال (Stylus): قلم دیجیتال برای نوشتن یادداشت‌ها، حل تمرین‌ها و رسم نمودارها یک گزینه عالی خواهد بود.
  • کیبورد خارجی و اکسسوری: قابلیت اتصال به کیبورد خارجی برای استفاده از دستگاه مانند یک لپ تاپ، می‌تواند در خیلی از موارد فضای کاری بیشتری به شما بدهد.
  • دوربین با کیفیت: برای خیلی از تبلت‌ها دوربین چندان ملاک نیست، اما برای تبلتی که بخواهد جزو بهترین تبلت های دانشجویی باشد، دوربین خوبی که از اسناد مختلف تصاویر خوبی بگیرد بسیار مهم است.
  • قابلیت اتصال به لوازم جانبی: پورت‌ها و امکانات اتصال متنوع برای اتصال به سایر دیوایس‌ها مانند چاپگر، هارد اکسترنال، و … از ویژگی‌های ضروری خواهد بود.

ویژگی‌های بهترین تبلت های دانشجویی چه هستند!؟

پس در صورتی که تبلتی را پیدا کردید که تمامی موارد گفته شده را تا حد قابل قبولی برطرف می‌کرد، می‌توانید مطمئن باشید که این تبلت قابلیت اینکه به عنوان یکی از بهترین تبلت های دانشجویی به شما خدمت کند را دارد. در ادامه با هم به صورت موردی بهترین گزینه‌های موجود را بررسی می‌کنیم.

فهرست بهترین تبلت های دانشجویی

در این بخش از مقاله قرار است با هم لیستی از تبلت‌ها را داشته باشیم که می‌توانند به عنوان بهترین تبلت دانشجویی معرفی شده و نیاز‌هایی که انتظار می‌روند را برآورده کنند. اصلی ترین گزینه‌هایی که می‌توانند به عنوان بهترین تبلت‌های دانشجویی مطرح شوند، از این قرارند:

۱. آیپد ایر ۲۰۲۲

بهترین تبلت دانشجویی اپل: آیپد ایر 2022

Apple iPad Air (2022)
تراشه اپل M1
نمایشگر ۱۰.۹ اینچی با رزولوشن ۱۶۴۰ در ۲۳۶۰ پیکسل
سیستم‌عامل iPadOS 15.4
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۶۴/۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت از ۳۰ میلیون تومان

نقاط قوت: عملکرد فوق‌العاده، از قلم نسل دوم اپل پشتیبانی می‌کند، وزن کم

نقاط ضعف: شارژدهی معمولی

عموما تبلت‌ها و محصولات اپل را نمی‌ توان خیلی دانشجویی دانست و معمولا این محصولات برای کاربرد‌های حرفه ای تبدیل شده و از نظر قیمتی نیز رنج بالاتری دارند. اما در صورتی که علاقه مند هستید از محصولات این برند خارق العاده استفاده کنید، آیپد ایر ۲۰۲۲ موردی است که می‌توانید به سراغ آن رفت و خیال خود را از بابت خرید یک تبلت فوق العاده با کیفیت که کاربرد‌های خوبی را هم به شما ارائه می‌کند ارائه دهد. این محصول با تراشه M1 عرضه شده است و قدرتمندترین گزینه‌ای است که می‌توانید در این بازه قیمتی خریداری کنید. همچنین، تبلت آیپد ایر ۲۰۲۲ از قلم نسل دوم اپل نیز پشتیبانی می‌کند و قابلیت اتصال کیبورد را هم دارد و یک گزینه ایده‌آل برای اکثر دانشجویان به حساب می‌آید.

۲. آیپد مینی ۲۰۲۱

بهترین تبلت دانشجویی

Apple iPad mini 2021
تراشه اپل A15
نمایشگر ۸.۳ اینچی با رزولوشن ۱۴۸۸ در ۲۲۶۶ پیکسل
سیستم‌عامل iPadOS 15
رم و حافظه ۴ گیگابایت رم | ۶۴/۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت از ۲۴ میلیون تومان

نقاط قوت: تراشه قدرتمند، بلندگوهای استریو باکیفیت، شارژدهی مناسب، دوربین کارآمد، پشتیبانی از قلم اپل

نقاط ضعف: نمایشگر ۶۰ هرتز

اگر به دنبال بهترین تبلت برای دانشجویان پزشکی هستید که اندازه کوچک و سبکی داشته باشد و قدرت پردازشی بالایی هم ارائه کند، آیپد مینی ۲۰۲۱ گزینه دیگری است که با قیمت کمتر در دسترس قرار دارد. این تبلت ابعاد کوچک و جمع‌وجوری دارد و در عین حال با یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موبایل یعنی اپل A15 همراه شده است؛ از همین رو، می‌تواند هر برنامه یا بازی را به راحتی برایتان اجرا کند. از سمت دیگر، آیپد مینی ۲۰۲۱ از نسل دوم قلم اپل هم پشتیبانی می‌کند و برای طراحی نیز گزینه مناسبی است. شارژدهی خوب، درگاه USB-C، دوربین قدرتمند و بلندگوهای باکیفیت، از دیگر نقاط قوت این تبلت کوچک و دوست‌داشتنی هستند.

۳. شیائومی پد ۶

بهترین تبلت برای دانشجویان

Xiaomi Pad 6
تراشه اسنپدراگون ۸۷۰
نمایشگر ۱۱ اینچی با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۲۸۸۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI Pad 14
رم و حافظه ۶/۸ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت از ۱۸ میلیون تومان

نقاط قوت: بدنه فلزی، نمایشگر باکیفیت، بلندگوهای قدرتمند، عملکرد بسیار خوب، کیفیت بالای تصاویر دوربین، شارژدهی طولانی

نقاط ضعف: تنها دارای نسخه وای‌فای است، فاقد حسگر اثرانگشت است، از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند

تبلت‌های اندرویدی در طول چند سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشتند و حالا می‌توانند رقبای شایسته‌ای برای آیپدها به حساب بیایند. شیائومی پد ۶ یک تبلت مناسب دانشجو با قیمت کمتر از تبلت‌های اپل است که می‌تواند ویژگی‌های قابل توجهی را در اختیار شما قرار دهد؛ برای مثال، نمایشگر این محصول از دالبی ویژن پشتیبانی کرده و دارای رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز است، همچنین شیائومی آن را با تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ همراه کرده و به همین دلیل، شیائومی پد ۶ حتی در استفاده سنگین، عملکرد روان و مناسبی دارد. پشتیبانی از قلم استایلوس، کیفیت ساخت بالا، بلندگوهای دالبی اتموس و حتی دوربین باکیفیت، از دیگر نقاط قوت کلیدی این تبلت به حساب می‌آیند.

۴. سامسونگ گلکسی تب A9 پلاس 5G

بهترین تبلت دانشجویی

+Samsung Galaxy Tab A9
تراشه اسنپدراگون ۶۹۵
نمایشگر ۱۱ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1
رم و حافظه ۴/۸ گیگابایت رم | ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت از ۱۶ میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر بزرگ، عملکرد مناسب، پشتیبانی از کارت حافظه، رابط کاربری با امکانات متنوع

نقاط ضعف: فاقد حسگر اثر انگشت است، پیکربندی پایه رم کافی ندارد، تراشه ضعیف‌تر از رقبا

در بین تبلت‌های میان‌رده و اقتصادی، یکی از معدود گزینه‌هایی که از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، سامسونگ گلکسی تب A9 پلاس است. این محصول با توجه به قیمتی که دارد، مشخصات جالب توجهی ارائه نمی‌کند و در حقیقت گزینه‌های به مراتب بهتری از آن را هم می‌توانید پیدا کنید؛ با این وجود، اگر به دنبال یک تبلت هستید که از سیم‌کارت 5G پشتیبانی کند، گلکسی تب A9 پلاس، تنها گزینه شما خواهد بود.

سامسونگ این محصول خود را با یک نمایشگر ۱۱ اینچی با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز همراه کرده است که رزولوشن نسبتا پایینی دارد و روشنایی آن نیز برای استفاده زیر نور مستقیم خورشید کافی نیست. از سمت دیگر، تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ قدرت کافی برای استفاده روزمره مانند گشتن در وب، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پخش فیلم را دارد و برنامه‌ها را نیز بدون لگ اجرا می‌کند؛ با این وجود، اگر می‌خواهید همزمان از چند برنامه استفاده کنید، نسخه پایه با ۴ گیگابایت رم ممکن است به خوبی پاسخگوی شما نباشد؛ در این صورت باید حدود ۱۰ میلیون تومان بیشتر برای پیکربندی گران‌تر با ۸ گیگابایت رم هزینه کنید.

۵. آیپد ۱۰.۲ اینچی ۲۰۲۱

بهترین آیپد اقتصادی: iPad 10.2 2021

Apple iPad 10.2 (2021)
تراشه اپل A13
نمایشگر ۱۰.۲ اینچی با رزولوشن ۱۶۲۰ در ۲۱۶۰ پیکسل
سیستم‌عامل iPadOS 15
رم و حافظه ۳ گیگابایت رم | ۶۴/۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت از ۱۵ میلیون تومان

نقاط قوت: کیفیت ساخت بالا، پشتیبانی از قلم و کیبورد، نمایشگر با دقت رنگ زیاد، شارژدهی طولانی، تراشه قدرتمند

نقاط ضعف: طراحی قدیمی، حاشیه‌های ضخیم نمایشگر، دوربین ضعیف

محصولاتی که کمپانی اپل ارائه می‌دهد از نظر کیفی به همه ثابت شده است. در صورتی که قصد دارید با پرداخت هزینه‌ای معقول و پایین‌تر از رنج تبلت‌های حرفه ای اپل از یکی از آنها برای خود استفاده کنید، آیپد ۱۰.۲ اینچی ۲۰۲۱ می‌تواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد. این تبلت می‌تواند یک کیفیت صفحه قابل قبول و خوب را با اندازه بزرگ، صفحه درخشان ۵۰۰ نیتی و همینطور یک قلم استایلوس را در اختیار شما بگذارد. به علاوه، قدرت پردازشی چیپست A13 آن می‌تواند از خیلی از تبلت‌های دیگر در همین رنج قیمتی بهتر عمل کند. تنها مشکلی که می‌توان برای این آیپد خوش ساخت در نظر داشت، حافظه داخلی پایین آن در پیکربندی پایه است.

۶. شیائومی پوکو پد

بهترین تبلت برای دانشجویان

Xiaomi Poco Pad
تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲
نمایشگر ۱۲.۱ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری HyperOS
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت از ۱۴ میلیون تومان

نقاط قوت: بدنه فلزی، نمایشگر باکیفیت، بلندگوهای قدرتمند، عملکرد عالی، پشتیبانی از کارت حافظه و جک هدفون

نقاط ضعف: دوربین ضعیف

یکی از بهترین تبلت‌های دانشجویی در بازه قیمتی حدود ۱۴ میلیون تومان، پوکو پد است. این محصول نسبت به قیمت، امکانات و مشخصات قابل توجهی مانند بدنه فلزی، نمایشگر ۱۲.۱ اینچی، قلم استایلوس و بلندگوهای چهارگانه قدرتمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین، عملکرد تبلت نیز به لطف تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲ کاملا روان است و شما می‌توانید تمامی برنامه‌های مورد نیاز خود را بدون مشکل، اجرا کنید. تبلت پوکو پد همچنین از شارژ ۳۳ وات نیز پشتیبانی کرده و همراه با شارژر به فروش می‌رسد. با توجه به تمامی این موارد، این محصول را می‌توانیم ارزشمندترین گزینه برای خرید تبلت دانشجویی به حساب بیاوریم.

۷. سامسونگ گلکسی تب A9 4G

بهترین تبلت برای دانشجویان

Samsung Galaxy Tab A9
تراشه مدیاتک هلیو G99
نمایشگر ۸.۷ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ در ۱۳۴۰ پیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1
رم و حافظه ۴/۸ گیگابایت رم | ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه
قیمت از ۱۰ میلیون تومان

نقاط قوت: اندازه جمع‌وجور، عمکلرد خوب، نمایشگر با روشنایی کافی

نقاط ضعف: سرعت شارژ پایین، دوربین ضعیف

تبلت دانشجویی دیگری که می‌توانید در نظر داشته باشید، گلکسی تب A9 است. این تبلت در ۲ مدل وای‌فای و 4G عرضه شده است که مدل 4G آن می‌تواند برای کاربرانی که به دنبال تبلت سیم‌کارت خور ارزان هستند، گزینه مناسبی باشد. این مدل در پیکربندی پایه از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره برده و حدود ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. پیکربندی ۸/۱۲۸ گیگابایتی آن نیز حدود ۱۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. هر دو پیکربندی دارای ابعاد جمع‌وجور و یک نمایشگر ۸.۷ اینچی هستند که رزولوشن ۸۰۰ در ۱۳۴۰ پیکسل را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین، تراشه این محصول، هلیو G99 است که می‌تواند برای انجام بسیاری از کارها، توان کافی را داشته باشد.

۸. شیائومی ردمی پد SE

بهترین تبلت برای دانشجویان

Xiaomi Redmi Pad SE
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
نمایشگر ۱۱ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI Pad 14
رم و حافظه ۴/۶/۸ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت از ۹ میلیون تومان

نقاط قوت: کیفیت ساخت خوب، نمایشگر باکیفیت و ۹۰ هرتز، شارژدهی کافی، بلندگوهای قدرتمند

نقاط ضعف: سرعت شارژ پایین، تراشه نسبتا ضعیف

تبلت شیائومی ردمی پد SE با توجه به قیمتی که دارد، یک گزینه مناسب برای دانشجویانی است که به یک تبلت برای انجام کارهای سبک و روزمره احتیاج دارند. این محصول از یک نمایشگر بزرگ ۱۱ اینچی با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز بهره می‌برد که روشنایی کافی برای استفاده در بسیاری از شرایط را دارد. همچنین، این نمایشگر از رزولوشن بالایی برخوردار است و می‌تواند محتوا را با وضوح قابل توجهی در اختیارتان قرار دهد. از سمت دیگر، شیائومی برای ردمی پد SE از تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده کرده است که جزو تراشه‌های پایین‌رده به حساب می‌آید و برای استفاده سنگین مناسب نیست؛ با این وجود، این تراشه می‌تواند برای انجام کارهای روزمره و سبک، عملکرد قابل قبولی داشته باشد. البته، بزرگترین نقطه ضعف این محصول، سرعت شارژ ۱۸ واتی آن است که برای یک باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، اصلا کافی نیست و شما باید مدت زمان طولانی منتظر شارژ شدن دستگاه باشید.

۹. سامسونگ گلکسی تب A9 وای‌فای

بهترین تبلت برای دانشجویان

Samsung Galaxy Tab A9
تراشه مدیاتک هلیو G99
نمایشگر ۸.۷ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ در ۱۳۴۰ پیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1
رم و حافظه ۴/۸ گیگابایت رم | ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه
قیمت از ۶ میلیون تومان

نقاط قوت: اندازه جمع‌وجور، عمکلرد خوب، نمایشگر با روشنایی کافی

نقاط ضعف: سرعت شارژ پایین، دوربین ضعیف

پیش‌تر نسخه 4G این تبلت را معرفی کردیم اما همانطور که گفته شد، در صورتی که احتیاجی به اتصال سیم‌کارت ندارید، نسخه وای‌فای گلکسی تب A9 را می‌توانید با قیمت کمتر خریداری کنید. این مدل در حقیقت یکی از ارزان‌ترین تبلت‌های موجود در بازار است و در حقیقت نسبت به نسخه 4G، ارزش خرید بالاتری هم دارد. مشخصات مدل وای‌فای با مدل 4G یکسان است و شما در این مدل نیز به تراشه هلیو G99 در کنار حداقل ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دسترسی دارید. گلکسی تب A9 از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند و امکان افزایش ظرفیت حافظه داخلی را دارد.

همچنین بخوانید :

نتیجه گیری

بهترین تبلت های دانشجویی موضوعی بود که در این مقاله با هم بررسی کردیم و دیدیم در صورتی که بخواهیم یک تبلت حرفه و خوب را با قیمتی مقرون به صرفه تهیه کنیم که بتواند نیاز‌های دوران تحصیل را برای ما رفع کند، چه گزینه‌هایی در اختیار داریم. در این فهرست ما تمام سعی خود را بر این گذاشتیم مواردی را معرفی کنیم که در کنار قیمت معقول از نظر کارایی هم ویژگی‌های خوبی داشته باشند و به کار فعالیت‌های دوران تحصیل بیایند. همینطور ویژگی‌های بهترین تبلت های دانشجویی نیز بررسی شد و با دانستن آنها شما می‌توانید برای مواردی که در این فهرست نیز هم خودتان تصمیم بگیرید که آیا برای شما خوب خواهد بود یا خیر. در صورتی که گزینه ای را می‌شناسید که می‌تواند در این فهرست حای بگیرد، خوشحال می‌شویم آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir