علی‌رغم حواشی اخیری که برای آناپورنا رخ داده، این ناشر محبوب اعلام کرد که ساخت بازی Blade Runner 2033 ادامه دارد. این در حالیست که مدتی پیش اعلام شده بود که همه 25 کارمند این شرکت، در یک اقدام دسته جمعی استعفا داده‌اند. اقدامی که با توجه به کیفیت بالای بازی‌های منتشر شده توسط آن‌ها، واقعا غم انگیز بود.

طبق گزارش‌ها، ظاهرا این استعفای دسته جمعی به علت اختلاف کارمندان شرکت با مگان الیسون بوده است. الیسون، میلیاردری است که در حال حاضر مالکیت آناپورنا را برعهده دارد. به گفته بلومبرگ، نیتن گری، رئیس Annapurna Interactive، و تیمش می‌خواستند تا به یک نهاد جدا از شرکت مادر خود تبدیل شوند. با این حال، ظاهرا الیسون به صورت یک طرفه از مذاکرات برای جدایی شرکت خارج شد. همین باعث شد تا نیتن و تیمش به عنوان اعتراض، به صورت دست جمعی از این شرکت استعفا دهند.

‌در سالیان گذشته، Annapurna Interactive همواره با توسعه دهندگان خارجی کار کرده تا بازی‌های دوست داشتنی را منتشر کند. بر خلاف اکثر ناشرهای بزرگ امروزی که اولویت را با عناوین تراز اول و تکراری می‌گذارند، آناپورنا معمولا اولویتش را با بازی‌های خلاقانه می‌گذاشت. بازی‌هایی مثل Stray، Outer Wilds، What Remains of Edith Finch و مواردی از این دست. با این حال، این کمپانی برنامه داشت تا برای اولین بار، یک بازی را خودش بسازد و منتشر کند. این بازی، Blade Runner 2033: Labriynth نام دارد که بعد از 25 سال این فرنچایز را به ویدیو گیم برمی‌گرداند.

بازی Blade Runner 2033

وضعیت عجیب در روند ساخت بازی Blade Runner 2033

یکی از سخنگویان آناپورنا، اخیرا به رسانه IGN گفته که ساخت بازی Blade Runner 2033 همچنان ادامه دارد. با این حال، این رسانه گزارش می‌دهد که کارگردان این بازی هم در میان افرادی بوده که استعفا داده‌اند. کارگردان سابق این پروژه، چلسی هاش است که قبلا روی بازی‌هایی مثل What Remains of Edith Finch و Solar Ash کار کرده بود. همچنین گفته شده که بقیه توسعه دهندگان تمام وقت این بازی هم، از آناپورنا جدا شده‌اند.

جزئیات در مورد چرایی وقوع این استعفاها مبهم است. اما ظاهرا دلیل آن، مخالفت مالک این شرکت با تیم آن، برای جدایی و مستقل شدن است. Annapurna Pictures به IGN در اینباره می‌گوید که تیم رهبری بخش گیمینگ، برای چندین ماه به نامه‌های پیش نویس‌های قانونی پاسخ ندادند. این در حالیست که برخی از منابع ناشناس می‌گویند که این مگان الیسون بوده است که مذاکرات را متوقف نموده.

سخنگوی آناپورنا می‌گوید: «کل این وضعیت گیج کننده است، اما ما اکنون به حرکت رو به جلو تمرکز کرده‌ایم. ما همچنین متقاضیان استخدام بسیار با کیفیت و با تجربه‌ای داشته ایم. برای همین هیجان زده‌ایم تا تیمی پرشور را در جهت ماموریت خود بسازیم. در ضمن، ما در حال استخدامیم!»

منبع: Gamesradar

source

توسط funkhabari.ir