فعالیت مغز بعد از مرگ: بر اساس تحقیقات انجام شده، افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند، به طور کامل نمی‌میرند. یافته‌ ها نشان می‌دهد که حتی پس از آنکه دستگاه‌های سنجش فعالیت مغزی خط صاف و افقی را نشان می‌دهند، بخش‌هایی از مغز همچنان فعال هستند. این نتایج از بررسی فعالیت ‌های الکتروانسفالوگرافی (EEG) در بیمارانی که تحت تأثیر دارو های ضد تشنج به کما رفته بودند، به دست آمده است.

دانشمندان دانشگاه مونترال در آزمایش‌ های خود، 26 گربه را تحت بیهوشی کامل قرار دادند و فعالیت مغزی آن‌ ها را در بخش‌ های قشر مغزی و هیپوکامپوس اندازه‌گیری کردند. در تمامی گربه ‌ها، پس از آنکه امواج دستگاه به خط صاف تبدیل شد، ریز موج‌ های ثبت نشده ‌ای مشاهده شد. مشابه این یافته ‌ها در انسان‌ها نیز گزارش شده است.

در حقیقت محققان معتقدند که این نتایج نشان می‌ دهد مغز می ‌تواند پس از یک کمای عمیق نیز زنده بماند و تحریک چنین شرایطی می‌ تواند از بروز برخی عملکرد های مغزی که به تحلیل مغز منجر می ‌شوند، جلوگیری کند. با این مطلب سلامت همراه باشید.

فردی که دچار مرگ مغزی شده؛ مرده است؟

آیا فردی که دچار مرگ مغزی شده است، واقعاً مرده است؟ دانشمندان دانشگاه مونترال در یک سری آزمایشات، 26 گربه را تحت بیهوشی کامل قرار دادند و فعالیت مغزی آن‌ها را در بخش ‌های قشر مغزی و هیپوکامپوس بررسی کردند. در تمامی گربه‌ ها، پس از آنکه امواج دستگاه موج‌نگاری به خط صاف تبدیل شد، ریزموج‌های ثبت نشده‌ای مشاهده شد. این یافته‌ها در انسان‌ها نیز گزارش شده است.

محققان بر این باورند که این نتایج نشان می‌دهد مغز می‌تواند پس از یک کمای عمیق نیز زنده بماند. تحریک چنین شرایطی می‌تواند از بروز برخی عملکردهای مغزی که به تحلیل مغز منجر می‌شوند، جلوگیری کند.

فعالیت مغز بعد از مرگ

ماهیت فعالیت مغزی در هنگام مرگ مغزی:

دانشمندان به طور مداوم فعالیت مغزی را در شرایط نزدیک به مرگ بررسی کرده ‌اند. شواهد نشان می ‌دهد که تغییرات ناگهانی در فعالیت مغزی پس از ایست قلبی می ‌تواند نشانه ‌ای عصبی باشد که با تجربه ‌های مرگ یا شبه ‌مرگ در بیماران از جمله احساس جدا شدن از جسم مرتبط است.

محققان دانشگاه مونترال بر این باورند که پس از پایان فعالیت قشر مغزی، بخشی از مغز که با حافظه مرتبط است، می ‌تواند سیگنال‌ هایی به قشر مخ ارسال کند. قشر مخ جایی است که فعالیت ‌های پیچیده‌ تری مانند آگاهی در آن تولید و پردازش می ‌شود.

 

برایتان جالب خواهد بود

پاکسازی کامل روده با این داروی گیاهی+نحوه تهیه و مصرف

چگونه قند خون را فورا کاهش دهیم + ۱۰ روش ساده

۶ مزیت باورنکردنی روغن رازیانه از کاهش وزن تا رفع یبوست + روش مصرف

عوارض احتمالی مصرف سیر که احتمالا از آن بی خبر هستید!

چگونه استرس و اضطراب را به طور طبیعی درمان کنیم + ۸ پیشنهاد طب سنتی

گردش خون بهتر بدون دارو با این تکنیک ساده!

برای پاکسازی بدن و درخشان شدن پوست صورت این ترکیبات غذایی معجزه می کنند!

۵ بهترین پروتئین گیاهی جایگزین گوشت

source

توسط funkhabari.ir