بهترین ریجن ایکس باکس یا به بیان دیگر ارزان ترین ریجن ایکس باکس ، تفاوت قابل قبولی در قیمت بازی ها ایجاد می کند به طوری که شاید با انتخاب یک ریجن خوب بتوانید هزینه ی بازی ها را تا ۵۰٪ کاهش دهید.

معرفی ارزان ترین ریجن ایکس باکس

مقدمه

حتما می دانید که قیمت محصولات در XBOX بر اساس سطح کیفی و درآمدی هر منطقه تفاوت‌هایی دارند و گاهی این تفاوت‌ها به گونه ای است که واقعا قابل چشم‌پوشی نیست. چرا که ممکن است با هزینه‌ای که برای یک بازی می‌پردازید، در ریجن‌های ارزان‌تر ایکس باکس، علاوه بر بازی مورد نظرتان، بتوانید یک بازی دیگر را تهیه نمایید. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم ارزان‌ترین ریجن های ایکس باکس را با مقایسه ی قیمتی واقعی معرفی کنیم.

ریجن هایی که در این مقاله قرار است به عنوان ارزانترین ریجن ایکس باکس معرفی و بررسی شوند، عبارتند از:

  1. ترکیه
  2. برزیل

برای درک دقیق تر و انتخاب یک گزینه در میان آن‌ها، قیمت یک بازی را در مقایسه با قیمت آن در ریجن آمریکا مورد بررسی قرار می دهیم تا انتخاب راحت تری داشته باشید.

مقایسه ریجن ها

با توجه به اینکه در شرایط فعلی بازی استارفیلد در هر ۳ ریجن (ترکیه و برزیل و آمریکا) تخفیف فعالی ندارد، گزینه بسیار مناسبی برای مقایسه است. در ادامه قیمت این بازی را در ۳ ریجن ذکر شده مقایسه می کنیم تا در نهایت انتخاب ایده الی داشته باشید.

ریجن آمریکا
ریجن آمریکا

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این بازی در ریجن آمریکا با قیمت ۷۰ دلار قابل خرید است که با توجه به نرخ ارز می توان مبلغی در حدود ۴ میلیون و دویست هزار تومان در نظر گرفت (امروز نرخ دلار تقریبا شصت هزار تومان است).

ریجن ترکیه
ریجن ترکیه

بازی استارفیلد در ریجن ترکیه با قیمت جذاب ۱۱۵۰ لیر به فروش میرسد که اگر با قیمت لیر ۲۰۰۰ تومانی محاسبه کنیم، شما می توانید با مبلغی کمتر از ۲ میلیون و پانصد هزار تومان این بازی را تهیه کنید. ریجن ترکیه مانند برخی ریجن های متفرقه نیست که محدودیت های خاصی داشته باشد و یا نتوانید گیفت کارت این ریجن را پیدا کنید.

وب سایت های مختلفی که در حوزه گیفت کارت ایکس باکس فعالیت دارند این ریجن را ارائه می دهند و به اصطلاح محصول کمیابی نیست.  شاید این موضوع آنقدر مهم به نظر نرسد ولی در برخی ریجن‌ها که اتفاقا جزو ریجن های ارزان ایکس باکس هستند مثل آرژانتین، مشکل عدم دسترسی به گیفت کارت ایکس باکس از این ریجن وجود دارد.

ریجن برزیل
ریجن برزیل

بازی استارفیلد در ریجن برزیل با مبلغ ۳۵۰ رئال برزیل قیمت گذاری شما است و قیمت هر رئال امروز ۱۰۶۰۰ تومان است. یعنی این بازی با مبلغی در حدود ۳ میلیون و هفتصد هزار تومان قابل خرید است که باز هم نسبت به ریجن آمریکا ارزان تر اما نسبت به ترکیه گرانتر است. ولی کمی صبر کنید. این وضعیت در همه ی بازی ها به این شکل نیست.

ما در این مقاله بازی استارفیلد را به صورت کاملا اتفاقی و رندوم انتخاب کردیم و بر اساس این مقایسه ترکیه ارزانترین ریجن ایکس باکس به نظر می رسد اما بازی های بسیاری نیز وجود دارد که در آن برزیل تبدیل به ارزانترین ریجن ایکس باکس می شود. بنابراین با بررسی تنها یک بازی نمی توان چنین نتیجه گیری کرد که ترکیه ارزانترین ریجن ایکس باکس است.

جمع بندی

این موضوع را در نظر داشته باشید که ارزانترین ریجن ایکس باکس وجود ندارد (در واقع یک ریجن خاص و ثابت که در همه محصولات ارزانتر از بقیه باشد وجود ندارد). چرا که قیمت یک بازی، ممکن است در ریجن آمریکا ارزان باشد و یک بازی دیگر در یک ریجن دیگر ولی اگر بخواهیم نکاتی مثل دسترسی پذیری وتجربه ی کاربری را در نظر بگیریم، ترکیه و برزیل جزو ارزان ترین و بهترین ریجن های ایکس باکس محسوب می شوند. آیا ریجن های ارزانتر دیگری هم وجود دارد ؟ بله اما میزان دسترسی پذیری و راحتی کاربران به خصوص در داخل ایران نیز مهم است. چرا که ریجن هایی مثل آرژانتین که شاید در برخی گزینه ها ارزانتر هم باشند، در شارژ اکانت مشکل دارند. در واقع گیفت کارت ایکس باکس مخصوص این ریجن یا پیدا نمی شود و یا به شدت کمیاب است اما ریجن های ترکیه و برزیل تقریبا در هر ارائه دهنده ای وجود دارد. به عنوان مثال اگر وارد صفحه گیفت کارت ایکس باکس ارائه دهنده‌های مختلف مثل نتراسا، ایرانیکارت یا موبوگیفت مراجعه کنید، این دو ریجن را قطعا مشاهده خواهید کرد.

source

توسط funkhabari.ir