مقایسه بهنوش و طناز طباطبایی: بهنوش طباطبایی متولد 1360 در محله یوسف اباد تهران است . مادرش آموزگار و پدر کارشناس وزارت مسکن. اما طناز طباطبایی اهل قم است و متولد 1362. در ادامه این مطلب ضمن ارائه بیوگرافی کوتاه این دو بازیگر به یه مقایسه بهنوش و طناز طباطبایی و عکس های جدید آنها خواهیم پرداخت.

بیوگرافی کوتاه بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ در محلۀ یوسف‌آباد تهران به دنیا آمد. پدرش سید ناصر طباطبایی کارشناس عمران در وزارت مسکن و شهرسازی و مادرش آموزگار بود. وی فرزند دوم خانواده است و تنها یک خواهر بزرگتر بنام تینوش دارد. او همچنین در رشتهٔ مهندسی رایانه دارای دانشنامهٔ کارشناسی و در رشتۀ روان‌شناسی دارای دانشنامهٔ دکترا در گرایش روان‌شناسی تربیتی است. او یک دورهٔ بازیگری را نیز در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده‌است.

مقایسه بهنوش و طناز طباطبایی

طباطبایی به‌واسطهٔ بازی در مصائب دوشیزه (۱۳۸۵) با مهدی پاکدل آشنا شد و ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ با او ازدواج کرد. این دو پس از شش سال زندگی مشترک، در ۱۳۹۵ از یکدیگر جدا شدند.

بیوگرافی کوتاه طناز طباطبایی

طناز طباطبایی متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲ بازیگر سینما و تلویزیون است. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. او از سال ۱۳۷۹ وارد عرصه بازیگری شد و در کلاس‌های آزاد بازیگری هیوا فیلم توانست دوره بازیگری را بگذراند. پس از یک ماه برای بازی در مجموعهٔ ذبیح انتخاب شد. اما اولین فیلم سینمایی او دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی بود که در فیلم به اسم خودش اولین حضورش را در فیلم‌های سینمایی رقم زد. او به جز بازیگری در عرصه‌های دیگری از جمله موسیقی و نقاشی هم فعالیت داشته است.

طناز طباطبایی

وی با بازی در مجموعه تلویزیونی میوه ممنوعه که جز نقش‌های اصلی سریال بود مطرح شد. در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم صداها شد. او در فیلم مرهم توانایی‌های خودش را بیشتر نشان داد. در سال ۱۳۸۹ در فیلم گزارش یک جشن به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بازی کرد که این فیلم توقیف شده است. طباطبایی در سال ۱۳۹۶ برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یازدهمین دوره جشن منتقدان سینمای ایران برای بازی در فیلم ویلایی‌ها انتخاب شد.

مقایسه بهنوش و طناز طباطبایی

در ادامه به مقایسه این دو بازیگر خواهیم پرداخت:

آغاز شهرت

هردو نفر در جوانی وحتی نوجوانی بازیگری را با سریال های تلویزیونی شروع کردند . چهره شدن خانم بهنوش با سریال مسافری از هند در سال 83 رخ داد و معروف شدن خانم طناز با سریال عشق ممنوعه در سال 87.

عمل های زیبایی

هردو نفر مجموعه ای از عمل های زیبایی را پشت سر گذاشته اند. در مورد خانم بهنوش این روند خیلی ملموس و واضح است و ایشان در حال ادامه روند بهینه سازی خود هستند و هربار ما را شگفت زده می کنند . خانم طناز هم که در دهه نود مهم ترین کراش کاربران فضای مجازی بودند ، این روند را با سرعت کمتر و به شکلی زیروستی انجام می دهند و فقط با تماشای عکس های 15 سال قبل ایشان است که حساب کار دستمان می آید.

 

 

 

مقایسه بهنوش و طناز طباطبایی

قدرت بازیگری

طناز به وضوح بازیگر مهم تر و قدرتمند تری است . او دوبار برنده سیمرغ شده. یک بار نقش اول برای فیلم بی رویا و یک بار هم برای نقش دوم در فیلم شنای پروانه. سه بار هم نامزد سیمرغ شده و دوبار هم تندیس منتقدان را برنده شده و یک بار هم در جشن حافظ جایزه گرفته. بهنوش اما فقط یک بار برای سیمرغ کاندیدا شده است . برای فیلم رد خون . در واقع تنها فیلم مهمی که بهنوش طباطبایی نقش اصلی آن را ایفا کرده است . او یک بار هم در بخش بین المللی فجر کاندیدا شده و یک جایزه جشنواره حافظ هم دارد.

دستمزد

طناز طباطبایی دستمزد بیشتری می گیرد. حداقل دو برابر بهنوش. حضور او در کنسرت تئاتر سی صد و همین طور سریال یاغی زنجیره موفقیت های چند سال گذشته اورا کامل کرده است . بهنوش اما در انتظار نمایش سریال پرهزینه سووشون است که مهم ترین نقش زندگی او را درخود دارد:‌نقش زری قهرمان رمان مشهور خانم سیمین دانشور.

source

توسط funkhabari.ir