شفقنا رسانه- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با وزیر ارتباطات کوبا بر توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه ارتباطات و فناوری‌های نوین اطلاعات تاکید کرد.

به گزارش شفقنا رسانه از ایسنا، سیدستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در این گفت وگوی دوجانبه که از طریق تماس ویدئویی انجام شد، با “مایرا آرویچ مارین”، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری کوبا بحث و تبادل نظر کرد.

وی در این نشست مجازی با تاکید بر ضرورت بررسی تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌های پیشین و  نیز اسناد همکاری امضا شده میان تهران و هاوانا در زمینه توسعه همکاری‌ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرایی شدن این برنامه‌ها و تبدیل اسناد امضا شده به توافق نامه همکاری و برنامه عملیاتی مشترک را خواستار شد.

هاشمی در ادامه تاکید کرد که در راستای تعاملات مشترک، شرکت‌های خصوصی ایرانی فعال در حوزه تجهیزات و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات برای حضور فعال در کوبا آمادگی دارند و انتظار می‌رود برای این منظور، اقدامات اجرایی لازم به سرعت انجام شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور در چهلمین نمایشگاه بین المللی هاوانا را اعلام و خاطرنشان کرد: حضور در این نمایشگاه می تواند بسترهای لازم برای همکاری های مشترک در سایر زمینه های فعالیت میان دو کشور را فراهم کند.

افزایش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا در زمینه‌های همچون هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال، کسب‌و کارهای نوین، دولت الکترونیک و همکاری‌های پستی از دیگر موضوعاتی بود که در این  گفت‌و گوی ویدئویی مورد بحث و بررسی وزیران ارتباطات ایران و کوبا قرار گرفت.

مایرا آرویچ مارین-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری کوبا- نیز در این گفت‌وگو، انتخاب سیدستار هاشمی به عنوان وزیر ارتباطات ایران از سوی رییس جمهوری و همچنین رای اعتماد بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وی را تبریک گفت و بر تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه ارتباطات و فناوری تاکید کرد.

وی همچنین توسعه همکاری‌ها بر پایه اسنادی که پیش از این، میان کشور به امضا رسیده است را مورد توجه و تاکید قرار دارد و از حضور و مشارکت فعال شرکت‌های خصوصی ایرانی در حوزه تجهیزات و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در کوبا استقبال کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کوبا در ادامه به طور رسمی از سیدستار هاشمی دعوت کرد به کوبا سفر کند و در چهلمین نمایشگاه بین المللی هاوانا و همچنین نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران و هاوانا حضور یابد.

وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو از دعوت همتای کوبایی برای سفر به این کشور قدردانی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان دو کشور در عرصه‌های گوناگون فعالیت از جمله حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی داریم برای گسترش همکاری‌ها با کوبا و حضور فعال در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بیش از پیش فعالیت کنیم.

هاشمی اضافه کرد: در این زمینه، همه تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت کمیسیون مشترک و همچنین حضور فعال و اثرگذار در نمایشگاه بین المللی هاوانا در جهت خلق ظرفیت‌های جدید توسعه همکاری‌های دوجانبه به کار خواهیم گرفت.

source

توسط funkhabari.ir