با فعال کردن سرویس پشت خطی همراه اول می توانید مطمئن شوید که تماسی را از دست نمی دهید 📞 با این سرویس تماس گیرنده به جای شنیدن بوق اشغال، پیامی برای منتظر ماندن را می شنود.

در این مطلب از انزل وب، خواهیم گفت که چگونه در اندروید و آیفون پشت خطی همراه اول را فعال کنیم.

پشت خطی همراه اول چگونه فعال میشود؟

How to Activate Call Waiting in Hamrah Aval

سرویس پشت خطی یا سرویس انتظار باعث می شود هنگامی که وقتی با شما تماس گرفته می شود و در حال مکالمه هستید، به جای پخش بوق اشغال برای فرد تماس گیرنده، پیام “مشترک مورد نظر درحال مکالمه است، لطفا منتظر بمانید” به همراه آهنگ پشت خطی همراه اول پخش شود. همزمان برای شما نیز پیام تماس دریافتی با نام یا شماره فرد تماس گیرنده به همراه صدای چند بوق ممتد به شما اطلاع داده می شود. شما می توانید تماس اولیه را متوقف یا قطع کنید تا به تماس دوم پاسخ دهید. این سرویس کمک می کند تا هیج تماسی را به راحتی از دست ندهید. به طور کلی و پس از فعال کردن قابلیت انتظار روی گوشی اندرویدی و آیفون، ۲ روش برای راه اندازی پشت خطی همراه اول وجود دارد:

  • فعال کردن پشت خطی همراه اول با #۴۳*
  • از کد دستوری #۲*۱۰* استفاده کنید.

در ادامه به آموزش این ۲ روش و همچنین نحوه فعال سازی پشت خطی همراه اول ایفون و اندروید می پردازیم.

۱- فعال کردن پشت خطی همراه اول با #۴۳*

مطابق توضیحات پشتیبانی همراه اول، سرویس انتظار تماس (Call Waiting) توسط این اپراتور مانند تمامی اپراتورها ارائه می شود و می توانید با استفاده از کد دستوری #۴۳* آن را فعال کنید. کافی است که در گوشی اندروید یا آیفون خود کد دستوری #۴۳* را شماره گیری کنید. پس از شماره گیری این کد چند دقیقه صبر کنید تا پیامک فعال شدن این سرویس را دریافت کنید. در صورتی که این سرویس برای شما فعال باشد پیام زیر به شما نمایش داده می شود.

فعال کردن پشت خطی همراه اول با #43*

همچنین توجه کنید که این کد برای سایر اپراتورها نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و بنابراین تفاوتی بین کد پشت خطی همراه اول دائمی و کد پشت خطی همراه اول اعتباری وجود ندارد. پس از فعال سازی این سرویس مطمئن شوید که تنظیمات گوشی که در ادامه آن را خواهیم گفت نیز درست باشد.

۲- از کد دستوری #۲*۱۰* استفاده کنید

روش دیگری که برای فعال سازی سرویس انتظار همراه اول وجود دارد استفاده از کد دستوری #۲*۱۰* است. این روش فعال کردن پشت خطی همراه اول جدید نیست اما منحصر به این اپراتور است و مانند روش قبلی برای تمامی اپراتورها نیست.

برای استفاده از این روش ابتدا کد دستوری را شماره گیری کنید.

از کد دستوری #2*10* استفاده کنید 1

سپس عدد ۴ را وارد کنید و دکمه Send را بزنید تا به بخش مکالمه بروید.

از کد دستوری #2*10* استفاده کنید 2

برای رفتن به قسمت مدیریت مکالمه عدد ۲ را وارد و روی Send تپ کنید.

از کد دستوری #2*10* استفاده کنید 3

برای سرویس انتظار مکالمه عدد ۱ را نوشته و سپس روی Send تپ کنید.

از کد دستوری #2*10* استفاده کنید 4

با وارد کردن عدد ۱ و زدن دکمه Send می توانید فعال شدن این سرویس را تایید کنید.

از کد دستوری #2*10* استفاده کنید 5

در نهایت پیام زیر را خواهید دید تا با استفاده از کد پشت خطی همراه اول دائمی و اعتباری، یکی از سرویس های پرکاربرد همراه اول را روی سیم کارت خود فعال کنید.

از کد دستوری #2*10* استفاده کنید 6

همچنین از کد دستوری #۲*۱۰* می توانید برای غیرفعال کردن سرویس همراه اول نیز استفاده کنید.

۳- بررسی تنظیمات پشت خطی همراه اول در اندروید

همانطور که پیش تر گفتیم فعال کردن این سرویس از سمت همراه اول به تنهایی کافی نیست و باید تنظیمات Call Waiting گوشی شما نیز فعال باشد.

در گوشی اندرویدی خود وارد برنامه تماس یا Phone شوید.

روی آیکون سه نقطه مطابق تصویر تپ کنید.

بررسی تنظیمات پشت خطی همراه اول در اندروید 1

وارد Settings شوید.

بررسی تنظیمات پشت خطی همراه اول در اندروید 2

شما می توانید برای ورود به تنظیمات Call Settings از روش دیگری نیز استفاده کنید. وارد Settings شوید و روی آیکون جستجو تپ کنید.

بررسی تنظیمات پشت خطی همراه اول در اندروید 5

در باکس جستجو Call Waiting را تایپ کرده و روی Call Settings تپ کنید.

بررسی تنظیمات پشت خطی همراه اول در اندروید 6

از هر کدام از ۲ روش که استفاده کنید تفاوتی ندارد، وقتی وارد تنظیمات مربوط به تماس شدید روی Supplementary Services تپ کنید.

بررسی تنظیمات پشت خطی همراه اول در اندروید 3

در نهایت گزینه Call Waiting را مطابق تصویر برای سیم کارت همراه اول خود فعال کنید.

بررسی تنظیمات پشت خطی همراه اول در اندروید 4

۴- فعال کردن پشت خطی همراه اول در ایفون

همانطور که پیش تر گفتیم در کنار فعال کردن این سرویس از سمت همراه اول، باید تنظیمات Call Waiting گوشی آیفون شما نیز فعال باشد. برای این کار در گوشی آیفون خود وارد تنظیمات برنامه تماس یا Phone شوید.

ابتدا وارد Settings شوید.

در نسخه جدید سیستم عامل iOS برنامه Phone در Apps قرار گرفته برنامه وارد Apps شوید.

فعال کردن پشت خطی همراه اول در ایفون 1

سپس اسکرول کنید و روی Phone تپ کنید.

فعال کردن پشت خطی همراه اول در ایفون 2

وارد بخش Call Waiting شوید.

فعال کردن پشت خطی همراه اول در ایفون 3

در نهایت مطابق تصویر Call Waiting را فعال کنید.

فعال کردن پشت خطی همراه اول در ایفون 4

سوالات متداول

کد غیر فعال سازی پشت خطی همراه اول چیست؟

ابتدا کد دستوری #242*10* را شماره گیری نمایید. عدد 1 را وارد کنید تا وارد بخش سرویس انتظار تماس شوید. سپس عدد 2 را وارد کرده و گزینه Send را لمس نمایید تا این سرویس بعد از دریافت پیامک اطلاع رسانی، غیرفعال شود.

چگونه پشت خطی سامسونگ را فعال کنیم؟

در گوشی سامسونگ وارد برنامه Phone شوید و با تپ کردن روی آیکون سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه وارد Settings شوید. در بخش Supplementary services گزینه Call waiting را به حالت خاموش تغییر دهید.

جمع بندی

سرویس انتظار همراه اول کمک می کند تا در صورتی که در حال مکالمه هستید با شنیدن چند بوق متوجه شوید که تماس دیگری نیز دارید و مشخصات فرد تماس گیرنده را روی صفحه گوشی خود ببینید. این سرویس علاوه بر اینکه باید از سوی اپراتور فعال شود نیاز است تا گزینه Call Waiting در گوشی شما نیز فعال باشد. در اندروید از مسیر Phone > Settings(Call Settings) > Supplementary Services می توانید Call Waiting را فعال کنید. برای گوشی های آیفون وارد Settings شوید و از مسیر Phone > Call Waiting این قابلیت را فعال کنید. در نسخه جدید iOS این برنامه در بخش Apps قرار گرفته است.

برای فعال کردن سرویس پشت خطی همراه اول توسط اپراتور نیز می توانید کدهای دستوری #۴۳* و همچنین #۲*۱۰* را شماره گیری کنید. کد دستوری #۴۳* تنها برای تمامی اپراتورها قابل استفاده است. کد فعال سازی پشت خطی همراه اول گوشی شیائومی، سامسونگ، آیفون و… یکسان است و تفاوتی ندارد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

سرویس انتظار یا پشت خطی باعث می شود تا وقتی با کسی که در حال مکالمه است تماس می گیرید به جای شنیدن صدای بوق اشغال، منتظر بمانید تا طرف مقابل به تماس شما پاسخ دهد. شما چه تجربه ای از این سرویس دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش دیدگاه همین مطلب با ما در میان بگذارید.

source

توسط funkhabari.ir