تشخیص شلوار جین اورجینال اصل و تقلبی: شلوارهای لی یا جین جزو جدانشدنی استایل روزمره‌ خانم ها و آقایان تبدیل شده‌اند و با هرچیزی به راحتی ست می‌شوند. تولید کنندگان شلوار جین را در انواع رنگ ها و طرح برای سلیقه های مختلف تولید می کنند. در بازار شلوار لی خوب و با کیفیتی وجود دارند اما در صورت عدم توجه ممکن است به جای یک شلوار لی اصل و مرغوب یک شلوار لی تقلبی نصیبتان شود. برای تشخیص شلوار جین اورجینال از شلوار جین فیک باید به نکاتی توجه نمایید که در ادامه این مطلب دنیای مد آورده ایم.

۱.رنگ داخل شلوار لی اصل از بیرونش روشن تر است

یکی از راه های تشخیص شلوار جین اصل از نوع تقلبی توجه به رنگ آن است. رنگ داخل و بیرون شلوار لی اصل با یکدیگر فرق دارد و رنگ داخل شلوار لی اصل از بیرونش روشن تر است.

۲.دوخت درزهای شلوار لی اصل حرفه ای تر و متفاوت است

برای تشخیص شلوار لی اصل به دوخت آن توجه کنید. برای دوخت شلوار لی اصل از نخ محکم استفاده شده و دوخت های کناری شلوار و جیب ها منظم و دقیق بوده و در دوخت آن کشیدگی نخ، باز بون درز و یا پارگی مشاهده نمی شود. شلوار جین با کیفیت نباید دارای نخ آویزان باشد وهمه دوخت ها باید انتهای بسته داشته باشند.

۳.شلوار لی اورجینال درصدی لاکرا در کنار کتان دارد

تشخیص شلوار جین اورجینال اصل و تقلبی، در شلوار لی خوب و اصل درصدی لاکرا نیز به کار رفته، لاکرا قابلیت الاستیکی داشته وباعث می گردد تا سایز لباس پس از شست و استفاده، تغییر نکرده و به شکل اولیه ی خود باز گردد. البته درصدزیاد کش باعث شل شدن، وارفتن و پارگی شلوار می شود‌.

۴.شلوار جین باکیفیت میخ پرچ دارد

در گوشه‌های جیب‌ها و…شلوار لی اصل میخ پرچ دیده می شود.میخ پرچ یا ریوِت بر روی نقاطی از شلوار لی پیاده می‌شود که احتمال پارگی به علت تحرک یا فشار وجود دارد. از این طریق استقامت شلوار بیشتر می‌شود.

۵.دوخت شلوار لی خوب، دو ردیفه است

دوخت شلوار لی مرغوب منظم، تمیز و محکم و دوتایی است. نخ لی دوزی از جنس پلی استر می باشد و زیبایی و انسجام بیشتری به کار تولید شده می بخشد. شلواری لی اصل است که نوع دوخت پارچه و خطوط دوخت بر روی شلوار، منظم و تمیز، دقیق و دوتایی باشند.

تشخیص شلوار جین اورجینال اصل و تقلبی

۶.شلوار لی اصل جنس نرم تری دارد

یکی از راه ها برای تشخیص شلوار با کیفیت جنس آن است، شلوارلی های اصل که در مدل های گوناگونی در بازار وجود دارند؛ جنس نرمی داشته و کیفیت قابل توجهی دارد.

۷.شلوار لی اورجینال وزن بیشتری دارد

تشخیص شلوار جین اورجینال اصل و تقلبی، شلوار لی سنگین بسیار مرغوب تر از مدل های سبک است زیرا شلوار لی اصل وزن بیشتری دارد،بنابراین برای تشخیص شلوار جین اورجینال از شلوار جین فیک به وزن آن توجه بیشتری داشته باشید. اگر وزن شلوار زیر 340 گرم باشد جزو جین‌های نازک قرار می‌گیرد و در نتیجه کیفیتش پایین‌تر است.

۸.تعداد حلقه های کمربند شلوار لی خوب کافی است

در شلوار اورجینال حتما به جزییات توجه کنید چون تفاوت شلوار جین اورجینال با فیک در جزییات است. تعداد حلقه های کمربند شلوار لی خوب کافی است، در صورتی که شلوار لی فیک تعداد کمتری حلقه کمربند دارد.

۹.شلوار لی اصل تعداد جیب بیشتری دارد

شلوار لی اصل تعداد جیب های بیشتری دارد و در پشت آن دو جیب وجود دارد.در شلوار لی مرغوب یک جیب اضافه داخل جیب جلویی قرار گرفته است. وجود جیب کوچک بر روی شلوار لی مربوط به اواخر قرن نوزدهم است که مردان به مکانی امن برای نگهداری ساعت های کوچک خود احتیاج داشتند.

۱۰.شلوار لی اصل تن خور خوبی دارد

یکی ازعلت های محبوبیت شلوار جین برند های معروف و معتبر در صنعت پوشاک به خوش پوش بودن آنهاست. از طرز قرار گرفتن شلوار لی در پا و تن خور آن هم میتوان به برش تمیز و حرفه ای شلوار جین و اصل بودن آن پی برد.

 

برایتان جالب خواهد بود

از بین بردن موهای زائد پشت لب با این روش شگفت انگیز طب سنتی

بهترین مدل های حلقه ازدواج و نامزدی جدید و شیک 1403+عکس

اثر دستمال مرطوب در پاک کردن آرایش روی پوست که نمی دانستید!

10 نکته و ترفند آرایشی که برای داشتن یک آرایش شیک به آن نیاز دارید+آموزش گام به گام

مدل های شیک و باکلاس گردن آویز طلا +عکس

چطور یک خانم خوش تیپ و با وقار باشیم + رازهای مهم

source

توسط funkhabari.ir