مدیر استودیوی Ryu Ga Gotoku معتقد است که توسعهدهندگان باید به جای ریبوت کردن دنباله بازیهای ویدیویی، از محتوا و داراییهای بازیهای قبلی دوباره استفاده کنند.
توسعه بازیهای ویدیویی به ویژه در نسل نهم زمان زیادی میبرد، زیرا بسیاری از توسعهدهندگان جاهطلب هستند و میخواهند انتظارات طرفداران را برآورده کنند.
بازیهایی مانند GTA به قدری بزرگ هستند که طرفداران باید سال ها منتظر بازی بعدی این فرنچایز باشند. شرکت راکستار بازی GTA 5 را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد و حال بیش از یک دهه از عرضه آن میگذرد. این موضوع میتواند ناشی از تمرکز توسعهدهندگان روی ساخت ریبوت کامل از دنبالهها باشد.
توسعهدهنده سری Yakuza ادعا کرده است که ساخت بازیها بیش از حد طولانی شدهاند، زیرا آنها به جای یک دنباله، یک ریبوت کامل هستند.
ماسایوشی یوکویاما (Masayoshi Yokoyama)، مدیر استودیوی Ryu Ga Gotoku، در مصاحبهای با Washington Post اظهار داشت که بیشتر بازیهای ویدیویی در واقع یک اثر ارتقاء یافته نسبت به نسخههای قبلی خود نیستند و بیشتر به ریبوت کامل شبیه هستند.
او از سری GTA و Assassin’s Creed به عنوان نمونههای نام برد که نشان میدهد چگونه شرکتهای بزرگ بخش بزرگی از بازی را به طور کامل تغییر میدهند. در چنین بازیهای بزرگی، هر دنباله دارای یک محیط کاملاً جدید و نوع متفاوتی از گیمپلی است که چرخه توسعه را بیش از حد طولانی میکند.
یوکویاما معتقد است که استفاده مجدد از داراییهای بازیهای قبلی به انتشار سریعتر دنبالهها کمک میکند. این توسعهدهنده میگوید که تنها استودیوی Ryu Ga Gotoku این رویکرد را در صنعت بازی دنبال میکند.
برخلاف دیگر استودیوهایی که بودجه توسعه را به میزان قابل توجهی افزایش میدهند، استودیوی Ryu Ga Gotoku بر روی انتشار عناوین زیادی برای پوشش یک داستان تمرکز دارد که ایده جالبی به نظر میرسد. این استودیو اخیراً از بازی Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii رونمایی کرده است.
source