سرانجام به صورت رسمی از کنسول پلی استیشن 5 پرو در مراسم استیت آف پلی 2024 رونمایی شد و سونی به بازی‌های قابل اجرا روی این کنسول قدرتمند پرداخت. بازی Resident Evil Village، ریمیک رزیدنت ایول 4 از جمله بازی‌هایی که می‌توانند به خوبی روی پلی استیشن 5 پرو با نرخ فریم بالایی اجرا شوند. در حالی که هر دو بازی کپکام یعنی رزیدنت اویل ویلیج و ریمیک 4 از فناوری فوق‌العاده بالایی استفاده می‌کنند و نهایت رزولوشن را از کنسول دریافت می‌کنند. اما در پلی استیشن 5 پرو می‌خواهند به شکل چشم‌گیری توانایی و عملکرد بالای خود را در دریافت رزولوشن‌های بالاتر نشان دهند.

همچنین بازی Monster Hunter Wilds در آخرین مراسم استیت آف پلی حضور داشت، اما هنوز مشخص نیست که می‌تواند روی پلی استیشن 5 پرو اجرا شود یا خیر. بازی رزیدنت اویل ویلیج قرار است از بالاترین فناوری کنسول پلی استیشن 5 پرو بهره ببرد و مشخص نیست که این فناوری به قابلیت Spectral Super Resolution پلی استیشن اشاره دارد یا خیر. با این حال تجربه عناوین مختلف با نرخ فریم بالاتر می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و وسوسه‌کننده باشد.

بازی Resident Evil Village PS5 Pro

اجرای بازی Resident Evil Village با نرخ 120 فریم

همینطور در مورد ریمیک بازی رزیدنت اویل 4، بازی به خوبی با نرخ فریم بالاتر اجرا می‌شود و از همان «فناوری با وضوح فوق‌العاده بالا» برای «محیط‌های دقیق» و جلوه‌های بصری که «طبیعی‌تر و زیباتر به نظر می‌رسند» استفاده خواهد شد. البته که عدد مشخصی برای نرخ فریم بازی ریمیک رزیدنت ایول 4 مشخص نکردند و باید ببینیم این عنوان چه توانایی‌هایی را از خودش نشان خواهد داد. بازی رزیدنت اویل ویلیچ (نسخه هشتم سری بازی رزیدنت ایول) در سال 2020 روانه بازار شد و با سبک متفاوت و جذاب خود توانسته دنباله‌ای ارزشمند برای نسخه پیشین یا همان هفتم باشد و به خوبی داستان ایتن وینترز را ادامه دهد.

بازی رزیدنت اویل ویلیچ هم‌اکنون روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ و PC در دسترس است. همچنین ریمیک اویل 4 برای کنسول‌های نسل نهمی و ایکس باکس و پی سی در دسترس قرار دارد. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا کنسول پلی استیشن 5 پرو می‌تواند بازی‌ها را با آخرین فناوری‌هایشان به طرفداران نشان دهد یا خیر؟

منبع: Gamingbolt

source

توسط funkhabari.ir