در طول این مطلب با هم بهترین بازی های آموزشی کودکانه اندروید را یافته و آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. در صورتی که قصد دارید تا کودک خود را به شکلی خلاقانه آموزش داده و هوش آن‌ها را تقویت کنید، با ادامه این مطلب همراه ویجیاتو باشید.

بهترین بازی‌ های آموزشی اندروید برای کودکان

بهترین بازی های اموزشی کودکانه اندروید

در ادامه این مطلب با هم به معرفی ۵ بازی ایرانی و ۵ بازی خارجی آموزنده برای کودکان خواهیم پرداخت.

ABC Kids

بهترین بازی های فکری  اندروید

تجسم، یک راه فوق‌العاده برای یادگیری است. برنامه ABC Kids هم از همین روش برای آموزش کودکان در مقاطع پیش دبستانی و مهد کودک استفاده می‌کند تا خیلی زود فرایند یادگیری را آموخته و وارد سطوح بعدی تحصیل شوند. طی این بازی بچه‌ها به شیوه‌های تصویری جذابی، تمام حروف الفبا انگلیسی را آموخته و نحوه خواندن و نوشتن آن‌ها را می‌آموزند. در طول این بازی هم روی آموزش حروف کوچک و هم بزرگ تمرکز شده و به شکل تمام و کمالی، کودکان کم سن و سال را با زبان انگلیسی آشنا می‌کند. جدای آموزش حروف، این بازی به کودکان املای کلمات ساده را آموخته و یک بسته عالی از سرگرمی و آموزش را فراهم می‌کند.

Star Walk Kids – Astronomy Game

بهترین بازی های فکری کودکانه اندروید

در صورتی که یک کودک علاقه‌مند به فضانوردی دارید، این بازی یک انتخاب عالی برای او محسوب می‌شود. عنوان Star Walk Kids یکی از بهترین بازی های اموزشی کودکانه اندروید و بسیار آموزنده است که اصول اولیه نجوم را به روشی مفرح، شگفت انگیز و جذاب آموزش می‌دهد. این بازی با ارائه فعالیت‌های مختلفی، کودکان را با منظومه شمسی آشنا کرده و چیزهای زیادی در مورد فضا و منظومه‌های خورشیدی را به او آموزش می‌دهد. کودکان همچنین می‌توانند با انجام این بازی، انیمیشن‌های جذابی را تماشا کنند. از سیارات گرفته تا صورت‌های فلکی و دنباله دارهای محبوب در این عنوان حضور دارند و در کل یک پکیج عالی از اطلاعات مختلف در این بازی وجود دارد.

بازی‌های آموزشی Shaun برای کودکان

بهترین بازی های اموزشی

شخصیت Shaun واقعا دوست داشتنی است و حضور او برای آموزش کودکان یک انتخاب جالب محسوب می‌شود. طی این بازی شان و دوستانش به کودکان ۳ تا ۸ ساله کمک می‌کنند تا چیزهای بسیاری را بیاموزند. این بازی پر از چالش‌ها و مینی گیم‌های متعددی است که موضوعاتی از جمله ریاضی، هندسه، حافظه و مسائل کلی زندگی را پوشش می‌دهد. جدای از این موضوعات، این بازی دارای فعالیت‌های مختلفی بوده که به بچه‌ها این امکان را می دهد تا خلاقیت خود را با طراحی، نقاشی و افزودن برچسب به مناظر مختلف تقویت کنند. این بازی یکی از بهترین بازی های اموزشی کودکانه اندروید محسوب می‌شود.

 Sesame Street Alphabet Kitchen

بهترین بازی های اموزشی کودکانه اندروید

باز هم یک بازی آموزنده برای یادگیری زبان انگلیسی که از دنیای عروسک‌های محبوب Sesame Street بیرون آمده است. این بازی که به نام Alphabet Kitchen شناخته می‌شود، یک تجربه سرگرم کننده شیرینی‌پزی با کلمات سه تا چهار حرفی محسوب می‌شود. در طول این بازی بچه‌ها کوکی‌ درست می‌کنند و به تزئین آن می‌پردازند و در طول آن، بازی به آنها کلمات مختلف، نحوه تلفظ آن‌ها، معنای کلمات و غیره را آموزش می‌دهد. در کل این بازی مهارت‌های واژگانی بچه‌ها را تقویت کرده و به آن‌ها شناسایی حروف، آواهای حروف، ترکیب کلمات، ساخت واژگان و غیره را آموزش می‌دهد.

Lumosity

 اموزش کودکان اندروید

Lumosity یک بازی واقعا سرگرم‌کننده و یکی از بهترین بازی های اموزشی کودکانه اندروید برای آموزش ذهن و یادگیری است که نه تنها برای کودکان، بلکه حتی برای بزرگترها نیز تجربه جذابی محسوب می‌شود. کلیت این بازی برمبنای علم تشکیل شده که به شما کمک می کند تا قدرت حافظه، توجه، سرعت، انعطاف پذیری و مهارت‌های حل مسئله خود را بهبود ببخشید. این بازی دارای بیش از ۵۰ فعالیت منحصر به فرد بوده که با هزاران چالش مختلف ذهن شما را تمرین می‌دهد. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان به طور منظم ویژگی های جدیدی را به صورت روزانه و هتفگی منتشر می‌کنند و بسته به میزان توانایی‌های شما، چالش‌ها را به شکل سخت‌تر یا آسان‌تری تنظیم می‌کنند.

پاپیتا فارسی

بهترین بازی های اندروید

اگر به دنبال یک بازی جذاب فارسی هستید تا به کودک خود، اسامی اشیاء و حیوانات را یاد بدهید، پاپیتا یک تجربه واقعا آموزنده و یک انتخاب مناسب برای شما محسوب می‌شود. این بازی آموزشی کودکانه برای اندروید با تمرکز روی نقاشی‌های ساده و جذاب، مهارت‌هایی مثل شمارش را در کنار اسامی اعضای بدن، میوه‌ها و سبزیجات و اشیاء مختلف را به کودکان یاد می‌دهد و آن‌ها را با اشیاء هندسی مختلف آشنا می‌کند. پاپیتا محیط بسیار شادی دارد و با توجه به حجم کم و محیط آموزنده و دوست داشتنی‌اش می‌تواند حسابی کودک شما را سرگرم کرده و او را آموزش دهد.

بچه‌ها الفبا

بهترین بازی های کودکانه

بازی «بچه ها الفبا» دارای مجوز رسمی از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال بوده و نرم‌افزار منتخب آموزشی در مسابقات دانشگاه امیرکبیر بوده است. این بازی با استفاده از تصویرسازی‌های کودکانه، خلاقانه و دوست داشتنی، کودکانی که به تازگی وارد پیش‌دبستانی یا کلاس اول شده‌اند را آموزش می‌دهد و آن‌ها را برای مقاطع بعدی آماده می‌کند. این عنوان بیش از ۲۰۰ هزار دانلود تا به امروز داشته و یکی از کامل‌ترین بازی‌های داخلی در موضوع سوادآموزی به کودکان است و می‌تواند یکی از برترین بازی‌های آموزننده فارسی برای کودکان محسوب شود.

نورولند

بهترین بازی های کودکانه اندروید

اگر یک کودک ۳ تا ۷ ساله دارید و قصد دارید تا هوش او را تقویت کنید، بازی نورولند می‌تواند یک تجربه بسیار مناسب برای او محسوب شود. این عنوان با ارائه پازل‌ها و مسائل مختلفی، کودک شما را به چالش کشیده و مهارت‌های او در حل مسائل مختلف را تقویت می‌کند. این مهارت‌ها به صورت مجزا برای پسرها و دخترها در دسترس شما قرار خواهد گرفت و آنقدر پازل‌ها و تنوع آن‌ها زیاد است که می‌تواند مهارت‌های کودک را در شرایط مختلفی تقویت کرده و به او چیزهای تازه‌ای آموزش دهد. جالب است بدانید که این بازی با ارائه نمودارهای مختلف، پیشرفت کودک شمار اندازه‌گیری کرده و با ارائه امکاناتی مثل شخصی‌سازی کاراکتر اصلی، محیطی سرگرم‌کننده را برای آموزش ارائه می‌دهد.

بازیتو

بهترین بازی های اموزشی

یکی از نکات مهم در تربیت کودکان آن است که آن‌ها را از کودکی با مسائل مختلف زندگی آشنا کنید. در میان بهترین بازی های اموزشی کودکانه اندروید، عنوان «بازیتو» به چشم می‌خورد که دقیقا با همین رویکرد کودک شما را آموزش خواهد داد. این بازی در موضوعات مختلف از جمله محیط زیست، بهداشت، زندگی اجتماعی، اعداد، ترانه، دایناسورها و … کودکان را آموزش می‌دهد و آن‌ها را به کمک بازی‌ها و پازل‌های مختلف، با جهان پیرامون آشنا می‌کند. تصویرسازی‌های این عنوان واقعا دوست داشتنی و خلاقانه بوده و بازی از نظر بصری، یک محیط واقعا جذاب و شاد را در اختیار کاربران و خصوصا کودکان قرار می‌دهد تا از آموزش لذت‌ ببرند.

آمیرزا

بهترین بازی های اموزشی کودکانه اندروید

آمیرزا یکی از بهترین بازی های اموزشی کودکانه اندروید ایرانی و کلمه بازی خیلی محبوب است که طی مراحل مختلف، بازیکن را به چالش کشیده و مهارت‌های او در حدس و تشخیص کلمات را در قالب یک جدول از کلمات می‌سنجد. این بازی محدودیت سنی به خصوصی ندارد و در صورتی که کودک شما علاقه‌مند باشد، می‌توانید در کنار او به تجربه این بازی پرداخته و با هم جواب بازی آمیرزا را حدس بزنید. آرت استایل متفاوت جذاب این بازی و رنگ‌بندی‌های شاد آن یک تجربه عالی را برای کودک شما رقم خواهد زد و در عین حال به او کمک می‌کند تا خیلی زود کلمات جدید را به همراه معنی آن‌ها آموخته و مهارت‌های حل مسئله را به شکلی ساده کسب کند.

source

توسط funkhabari.ir