آیا بهترین مجری های تلویزیون ایران را می‌شناسید؟ صدا و سیمای ایران از گذشته تا کنون مجری‌های شایسته زیادی را به مخاطب معرفی کرده است. در این مقاله با معرفی برترین مجری های صدا و سیما همراه شما هستیم.

مجری‌گری در واقع یک هنر و مهارت ارتباط با مخاطب است که فرد مذکور مسئولیت اجرای برنامه‌ در رادیو، تلویزیون، مراسم‌ها و سایر رویدادها را برعهده می‌گیرد. یک مجری باید دارای مهارت ارتباطی بسیار بالا، صدای قوی و رسا، شخصیت و چهره کاریزماتیک و دانش بالا باشد زیرا آبروی تمامی عوامل یک برنامه در دست اوست. مجری‌ها یا برنامه‌های از پیش ضبط شده را اجرا می‌کنند و یا در برنامه زنده حضور دارند که البته اجرای زنده بسیار دشوارتر است‌‌.

در چندین دهه اخیر و با رونق تلویزیون مجری‌های زیادی روی کار آمدند که توانستند توجهات را به خود جلب کنند و با اجراهای دلنشین خود دل مخاطبان را شاد کنند. در این مقاله پلازا به سراغ معرفی فهرستی از بهترین مجری های تلویزیون ایران می‌رویم.

فهرست مطالب:

پرطرفدارترین مجری های تلویزیون مرد

در چند سال اخیر مجری‌های توانا و بااستعداد زیادی روی کار آمده‌اند. این مجریان تلویزیون طرفداران زیادی داشته و می‌توانند به‌تنهایی آمار برنامه تلویزیونی را بالا ببرند. در این قسمت پرطرفدارترین مجری های تلویزیون مرد را معرفی می‌کنیم و با بیوگرافی مجریان تلویزیون ایران همراه شما خواهیم بود.

1. احسان علیخانی ؛ از بهترین مجری های تلویزیون

برترین مجری های صدا و سیما / احسان علیخانی در ماه عسل / مجری های تلویزیون ایران

  • سال تولد: 1361
  • پیشه: مجری، کارگردان و تهیه کننده
  • برنامه‌های برتر: ماه عسل، سه ستاره، عصر جدید

«احسان علیخانی» یکی از بهترین مجری های تلویزیون ایران است. او فعالیتش را در سال 1380 با اجرای یک برنامه زنده صبح‌گاهی به نام «صبح بخیر ایران» آغاز کرد. علیخانی 15 آبان ماه 1361 در تهران متولد شده و توانست تحصیلات خود را در رشته مدیریت بازرگانی تکمیل کند.

از اولین اجراهای احسان علیخانی می‌توان به برنامه تلویزیونی «پسرهای ایرونی» و «جزر و مد» اشاره کرد. او چند سال بعد با برنامه پرطرفدار «ماه عسل» در بین مخاطبین شناخته شد. شروع فعالیت هنری علیخانی با ساخت تیزر تبلیغاتی برای تلویزیون و دستیار کارگردانی در دفتر فیلم‌سازی همراه بود.

علیخانی به نوعی محبوب ترین مجری تلویزیون ایران است که برنامه‌ سال تحویل را به خوبی و با جذابیت زیادی اجرا می‌کند. او به مدت 11 سال اجرای برنامه «ماه عسل» را به‌طور مدام در ماه رمضان به عهده داشت. علاوه بر اجرا، کارگردان و تهیه‌کننده این برنامه محبوب هم بود. او کارگردانی، تهیه‌کنندگی و اجرای مسابقه مهیج «عصر جدید» را نیز در دست داشته که سه فصل از آن روی آنتن شبکه سه تلویزیون رفت. پس از آن نیز با مسابقه «جوکر» توجه‌ها را به خود جلب کرد.

2. عادل فردوسی پور ؛ از برترین مجری های صدا و سیما

بیوگرافی عادل فردوسی پور مجری نود / مجری های تلویزیون ایران

  • سال تولد: 1353
  • پیشه: مجری، تهیه‌کننده، گزارشگر فوتبال، مترجم، مدرس
  • برنامه‌های برتر: نود،

بدون شک لقب محبوب ترین مجری تلویزیون ایران و پرطرفدارترین مجری تلویزیون مرد به «عادل فردوسی‌پور» تعلق دارد. او با این‌که از مجریان برنامه ورزشی تلویزیون بود، اما بین همه اقشار جامعه با هر جنسیتی طرفدار داشت. عادل فردوسی پور 11 مهر ماه 1353 در یزد متولد شده و یکی از اساتید برجسته در دانشگاه صنعتی شریف است.

او کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی صنایع گرفت و در رشته مدیریت رسانه دکتری دارد. آغاز فعالیت او با روزنامه‌نگاری در سال 1372 همراه بود. کمی بعد توانست به عنوان گزارشگر فوتبال در تلویزیون فعالیت کند. استعداد درخشان او در یادگیری و توانایی بالایش باعث شد تا خیلی زود به عنوان یکی از بهترین مجری های تلویزیون ایران شناخته شود.

گزارش در جام جهانی 1998 باعث شد تا بین مردم به‌خوبی شناخته شود. او توانست در سال 1378 برنامه محبوب و پرطرفدار نود را راه‌اندازی کند. عادل فردوسی‌پور نزدیک به 20 سال این برنامه مهیج را اجرا کرد. سرانجام در سال 1397 به دلایلی از طرف مدیران شبکه سه سیما جلوی پخش آن گرفته شد.

این موضوع به محبوبیت فردوسی‌پور بیش از پیش افزود. برنامه 90 سال‌های زیادی لقب پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیونی را از آن خود می‌کرد. هنوز هم مردم به نیکی از عادل فردوسی‌پور و برنامه جنجالی نود یاد کرده و جای خالی آن را حس می‌کنند. او همچنین تهیه‌کننده، مجری و سردبیر برنامه «360 درجه» که به صورت اینترنتی پخش می‌شود نیز است.

3. فرزاد حسنی ؛ از پرطرفدارترین مجری های تلویزیون مرد

فرزاد حسنی / پرطرفدارترین مجری های تلویزیون مرد

  • سال تولد: 1356
  • پیشه: مجری، گوینده رادیو، ترانه سرا، بازیگر
  • برنامه‌های برتر: کوله‌پشتی، جزر و مد، اکسیر و برنامه‌های رادیویی

فرزاد حسنی از مجریان قدیمی تلویزیون و یکی از پر حاشیه ترین و برترین مجری های صدا و سیما است. آن زمان که حسنی یکی از بهترین مجریان ایران شناخته می‌شد تعداد برنامه‌های تلویزیونی و مجری‌های آن این‌قدر زیاد نبود. تعداد کمی مجری بودند که برنامه‌های مختلف تلویزیونی را اجرا می‌کردند و همیشه محبوب و پرطرفدار به شمار می‌آمدند.

البته فرزاد حسنی را باید از مجری‌های رادیو و تلویزیون ایران دانست. او در رادیو برنامه‌های مهیج زیادی را ساخته و اجرا می‌کند. «هفت‌شنبه»، «سه‌شنبه خط خطی»، «آخرشه» و «روز هشتم» از کارهای پرطرفدار رادیویی فرزاد حسنی هستند. این مجری توانمند 21 شهریور ماه 1356 در تهران متولد شد. دوره بازیگری را نزد اساتید بزرگی همچون حمید سمندریان و امین تارخ گذراند.

او تا کنون چندین سریال و فیلم سینمایی موفق کار کرده است. اما در کار اجرا با برنامه تلویزیونی «کوله پشتی» که بسیار محبوب بود، شناخته شد. در سال‌های 1383 تا 1386 کوله‌پشتی تنها برنامه گفتگومحور مهیج در شبکه سه سیما محسوب می‌شد.

«مسافری از هند»، «عید آن سال‌ها»، «مسیر انحرافی»، «کمکم کن»، «ثبت برابر است با سند»، «در امتداد شهر» و «آنچه مردان در مورد زنان نمی‌دانند» نمونه‌ای از آثار او به عنوان بازیگر است. فرزاد حسنی در سال 1392 با «آزاده نامداری» از مجری های زن تلویزیون ایران ازدواج کرد. اما زندگی مشترک آن‎‌ها دوامی نداشت و پس از یک سال در خرداد 1393 منجر به جدایی شد.

4. رضا رشیدپور ؛ بهترین مجری های مرد صدا و سیما

مسابقه سیم آخر رضا رشیدپور

  • سال تولد: 1357
  • پیشه: مجری، کارگردان، تهیه‌کننده، بازیگر
  • برنامه‌های برتر: حالا خورشید، مثلث شیشه‌ای، سیم آخر

«رضا رشیدپور» یکی دیگر از پرطرفدارترین مجری های تلویزیون مرد کشورمان است که طرفداران زیادی دارد. جنجالی بودن برنامه‌های او و رک بودنش در پرسیدن سوالات از مهمان او را به یکی از مجریان پرحاشیه تلویزیون تبدیل کرده است. رضا رشیدپور 19 مرداد ماه 1357 در تبریز متولد شد. او در دوران تحصیل از شاگردان زرنگ به شمار می‌آمد و توانست در دو رشته مهندسی عمران و کارگردانی تحصیل کند.

او سابقه تدریس در دانشکده خبر را داشته و به این کار علاقه زیادی دارد. رضا رشیدپور یکی از مجری های تلویزیون ایران بود که برنامه‌های گفتگومحور جنجالی را دوباره زنده کرد. او با برنامه «دید در شب» از بزرگان سینما، تلویزیون و چهره‌های مطرح سیاسی دعوت کرده و سوالات جنجالی می‌پرسید.

از دیگر برنامه‌های حاشیه ساز او برنامه صبح‌گاهی «حالا خورشید» بود که از ساعت 7 صبح روی آنتن شبکه سه سیما می‌رفت. در بخش خبری آن روزنامه‌های صبح بررسی شده و با افراد مهمی به صورت تلفنی به پرسش و پاسخ در باب مشکلات اجتماعی می‌پرداخت.

«مثلث شیشه‌ای»، «زنده رود»، «صفر صفر»، «هفت»، «شب آرام» و «اتفاق» از دیگر برنامه‌های گفتگومحور رشیدپور از بهترین مجری های تلویزیون کشورمان هستند. او در چندین فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت که عبارتند از «بی‌پولی»، «سوپراستار»، «شیش و بش»، «شرف خانواده فاضل» و «قاتل اهلی».

همچنین بخوانید :

5. علی ضیا ؛ بهترین مجری شبکه یک

علی ضیا / مجری های تلویزیون ایران / بهترین مجری های مرد صدا و سیما

  • سال تولد: 1364
  • پیشه: مجری، تهیه کننده، گوینده رادیو
  • برنامه‌های برتر: ویتامین 3، گزینه جوان، فرمول یک

علی ضیا از برترین مجری های صدا و سیما کشورمان است که طرفداران خاص خود را به‌خصوص در نسل جوان دارد و می‌تواند عنوان زیباترین مجری مرد ایران را بگیرد. او 26 شهریور 1364 در کاشان متولد شد. شروع فعالیت هنری علی ضیا با گویندگی در رادیو همراه بود. او در سن 19 سالگی با قبولی در دانشگاه به تهران آمد. فعالیتش را در رادیو با گویندگی بخش‌های طنز شروع کرد.

به مدت 5 سال گوینده رادیو بود تا این‌که توانست به عنوان یکی از پرطرفدارترین مجری های تلویزیون مرد ایران برنامه «شروع خوب» را اجرا کند. جالب است بدانید که علی ضیا به واسطه رشته دانشگاهی خود (مکانیک گرایش طراحی جامدات) قطعه‌ای را اختراع کرده و به برنامه شروع خوب که برنامه‌ای با همین موضوعات علمی بود تحویل داده شد.

این برنامه به دلیل فضای علمی‌اش زمینه‌ای شد تا اجرای برنامه «گزینه جوان» که مربوط به کنکور بود به او محول شود. احتمالا خیلی از ما علی ضیا را با برنامه کنکوری گزینه جوان بشناسیم. این برنامه در زمان خود بسیار پرطرفدار بود و علی ضیا به عنوان یکی از مجریان تلویزیون از محبوبیت زیادی برخوردار شد.

از دیگر برنامه‌های تلویزیونی این مجری جوان و خوش‌آتیه باید به «نیمروز»، «با اجازه خدا»، «امشب»، «هزار و یک شب»، «خوشا شیراز»، «اینجا آینده» و «یک یک» اشاره کرد. «فرمول یک» از جدیدترین برنامه‌های تلویزیونی علی ضیا به شمار می‌آید. این برنامه از شبکه یک سیما پخش می‌شود. تاکنون توانسته اقدامات مهمی همچون ایجاد امکان سفر مشهد برای افراد ناتوان از لحاظ مالی انجام بدهد و بسیار پرمخاطب شناخته شده است.

6. محمد صالح‌ علا ؛ از برترین مجریان ایرانی مرد

محمد صالح‌ علا / پرطرفدارترین مجری تلویزیون مرد

  • سال تولد: 1331
  • پیشه: مجری، ترانه‌سرا، نویسنده، بازیگر
  • برنامه‌های برتر: دو قدم مانده به صبح، چشم شب روشن

«محمد صالح علا» یکی از بهترین مجری های تلویزیون ایران است که شخصیت و ادب او زبان‌زد همه بود. احتمالا او را بیشتر به عنوان یکی از مجریان تلویزیون می‌شناسید. اما جالب است بدانید که او در رشته سینما و تلویزیون لیسانس خود را گرفته و برای ارشد ادبیات فارسی خواند. محمد صالح علا در ابتدا برای رادیو گویندگی می‌کرد. او در بخش قصه‌خوانی تبحر زیادی داشت. همین موضوع باعث شد تا کم کم به نمایش‌نامه‌نویسی روی بیاورد.

مسعود کیمیایی در سال 1364 از او برای فیلم مشهور «تیغ و ابریشم» دعوت کرد. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «پنجره»، «جدال بزرگ»، «دادستان»، «پادزهر»، «عقرب»، «شوکران» و «دوستان» در دهه 60 و 70 اشاره کرد. از آن به بعد صالح علا در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی زیادی به عنوان مجری حضور داشت. فعالیت او در بخش ترجمه کتاب و نویسندگی هم قابل تقدیر است. آثار مهمی همچون «اجازه می‌فرمایید گاهی خواب شما را ببینم؟»، «دست بردن زیر لباس سیب» و «پارچه فروش عاشق» از او به چاپ رسیده که بسیار پرطرفدار بودند.

در بین برنامه‌های تلویزیونی که اجرای آن برعهده محمد صالح علا از برترین مجری های صدا و سیما ایران بود، برنامه «دو قدم مانده به صبح»، «چشم شب روشن» و «علی آقا121» شهرت زیادی دارند.

7. محمد سلوکی ؛ از بهترین مجری های ایران

محمد سلوکی / مجری های تلویزیون ایران / بهترین مجری شبکه یک

  • سال تولد: 1358
  • پیشه: مجری، تهیه‌کننده
  • برنامه‌ها برتر: نیم‌رخ، خوشا شیراز، زنده رود، دو نیمه ماه

«محمد سلوکی» یکی از مجریان تلویزیون است که همه تمرکز خود را روی اجرا گذاشته و وارد حواشی دیگر نمی‌شود. در واقع باید او را از بی‌حاشیه‌ترین مجری های تلویزیون ایران دانست. محمد سلوکی برادر مهدی سلوکی از بازیگران شناخته‌شده سینما و تلویزیون کشورمان محسوب می‌شود.

او سال 1377 اولین اجرای خود را در برنامه عصرگاهی «نیم‌رخ» انجام داد. تا مدت‌ها در بخش کودک و نوجوان فعالیت داشت تا این‌که با برنامه‌های تلویزیونی «مثلث شیشه‌ای»، «تهران بیست»، «سین مثل سریال»، «خوشا شیراز»، «زیر سایه شما»، «اقیانوس آرام» و «مثبت منفی 5» در بخش بزرگسال به شهرت رسید.

محمد سلوکی از مجری‌های بااستعداد و توانای کشورمان اجرای افتتاحیه و اختتامیه جشنواره‌های زیادی از جمله فیلم فجر را برای چندین دوره برعهده داشت. او علاوه بر اجرا، تهیه‌کنندگی برنامه‌های تلویزیونی همچون «ستاره شو»، «باغ خندان»، «کوپه دختران»، «فرکانس»، «شبگرد» و «زعفران» را انجام داده است.

8. داریوش فرضیایی ؛ از مجری های معروف ایران

ماشین داریوش فرضیایی / عکس داریوش فرضیایی

  • سال تولد: 1352
  • پیشه: مجری، برنامه‌ساز
  • برنامه‌های برتر: محله گل و بلبل، کلبه عمو پورنگ، اجرای برنامه کودک و نوجوان

«داریوش فرضیایی» معروف به «عمو پورنگ» یکی از مجری های محبوب تلویزیون ایران شناخته می‌شود. او 1 مرداد ماه 1352 در تهران متولد شد. اصالتا گیلانی بوده، اما به زبان اقوام مختلف ایرانی تسلط دارد.

شاید در ابتدا تصور کنید عمو پورنگ مجری برنامه کودک است و چرا در این مقاله بین مجریان تلویزیون معرفی می‎‌شود؟ جالب است بدانید که برنامه‌های عمو پورنگ در بین بزرگسالان طرفداران زیادی داشته و آمار بالایی از مخاطبین را پدرها و مادرها تشکیل می‌دهند.

داریوش فرضیایی فعالیت خود را با گویندگی رادیو در سال 1373 شروع کرد. اولین کار تصویر او برنامه کودک «تورنگ و پورنگ» بود که طرفداران زیادی پیدا کرد. پس از آن اجرای او برای کودک و نوجوان در قالب برنامه‌های مختلف تاکنون ادامه پیدا کرده است.

9. شاهین جمشیدی ؛ از بهترین مجری های تلویزیون

شاهین جمشیدی / برترین مجریان ایرانی مرد

  • سال تولد: 1360
  • پیشه: مجری، بازیگر، گوینده رادیو
  • برنامه‌های برتر: گزینه جوان، محرمانه، سلام صبح‌بخیر

شاهین جمشیدی از مجریان توانمند تلویزیون 19 شهریور 1360 در تهران متولد شد. او را این‌روزها با برنامه صبح‌گاهی «سلام صبح بخیر» روی آنتن زنده شبکه سه سیما می‌بینیم. این مجری خوش‌انرژی کشورمان فعالیت هنری خود را با گویندگی رادیو آغاز کرد. پیش از آن سابقه همکاری با روزنامه‌های مختلفی را در بخش کشاورزی و ملزوماتش (رشته تخصصی که در آن تحصیل کرد) در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

از سال 1383 وارد رادیو شد و بخش‌های کوتاهی را در رادیو جوان اجرا می‌کرد. اولین کار تصویری شاهین جمشیدی برنامه مناسبتی «محرمانه» ساخته احسان علیخانی و علی زاهدی بود. پس از آن برنامه‌های تلویزیونی «گزینه جوان»، «سینما گلخانه» و «سلام صبح بخیر» را اجرا کرد. شاهین جمشیدی تجربه بازیگری در سریال «سفر در خانه» را کنار بازیگران بزرگی همچون »حسن پورشیرازی»، «نسرین مقانلو»، «امیر نوری» و «شهرزاد کمال‌زاده» دارد.

10. عبدالله روا ؛ از برترین مجری های صدا و سیما

عبدالله روا / مجری های تلویزیون ایران / بهترین مجری های ایران

  • سال تولد: 1364
  • پیشه: مجری، شاعر
  • برنامه‌های برتر: ویدیو چک، شوخی شوخی

عبدالله روا یکی از پرطرفدارترین مجری های تلویزیون مرد ایران است که با برنامه تلویزیونی «ویدیو چک» به شهرت رسید. او 5 اسفند ماه 1364 در شهر بروجن واقع در چهارمحال بختیاری متولد شد. عبدالله روا تنها فرزند خانواده است. او درست زمانی‌که 11 ماهه بود پدرش در عملیات 5 شلمچه شهید می‌شود.

از ازدواج دوم مادرش دارای 4 خواهر و برادر کوچک‌تر شد و از این بابت همیشه اظهار خوشحالی می‌کند. عبدالله از کودکی به شعر و سرودن آن علاقه زیادی داشت. او لیسانس خود را در رشته حقوق خواند، اما برای ارشد ادبیات را انتخاب کرد تا به رویای کودکی‌اش دست یابد.

عبدالله روا فعالیت هنری را با اجرا در شبکه استانی چهارمحال بختیاری شروع کرد. همچنین کار در رادیو یکی از تجربه‌های لذت‌بخش برای او بود. شروع فعالیت او در تهران با قبولی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی همراه شد. او در حین تحصیل دوره‌ای را در تهران گذراند و از آنجا به برنامه «روز از نو» و «شیش‌تایی‌ها» راه یافت.

او در زمینه شاعری با خواننده‌های بزرگی کار کرده است. قطعه «مترو» از رضا یزدانی سروده عبدالله روا بود. «مازیار فلاحی»، «غلامرضا صنعتگر» و «محمدرضا مقدم» دیگر خوانندگانی هستند که با عبدالله روا همکاری داشتند.

11. سید کاظم احمدزاده ؛ از پرطرفدارترین مجری های تلویزیون مرد

مجریان قدیمی تلویزیون

  • سال تولد: 1342
  • پیشه: مجری
  • برنامه‌های برتر: در آستان خورشید، مسابقه بزرگ

یکی دیگر از پرطرفدارترین مجری های تلویزیون مرد است که بیشتر به واسطه اجراهایش به همراه سید محمد حسینی شناخته می‌شود. وی لیسانس روانشناسی و دانش علوم حوزوی دارد و از سال 1375 وارد حرفه مجری‌گری شده است.

12. سید محمد حسینی ؛ از بهترین مجری های تلویزیون

محبوب ترین مجریان شبکه 3

  • سال تولد: 1348
  • پیشه: مجری، شومن، کارگردان، نویسنده و بازیگر
  • برنامه‌های برتر: مسابقه تلفنی، شب بخیر تهران، مسابقه سیمرغ

سید محمد حسینی، از بهترین مجری های تلویزیون، متولد 13 تیر 1348 در شهر ری است. وی از سال 1384 با کار در شبکه تهران وارد این حرفه شد. وی در رشته فیزیک در دانشگاه اصفهان تحصیل کرده است و سپس وارد عرصه تئاتر و بازیگری شد. سید محمد حسینی در سال 1384 و در اوج معروفیتش از ایران خارج شد و در حال حاضر در آمریکا زندگی می‌کند.

13. امیرحسین مدرس ؛ از برترین مجری های صدا و سیما

بهترین مجری های تلویزیون

  • سال تولد: 1349
  • پیشه: مجری، خواننده، بازیگر، شاعر، نویسنده و خطاط
  • برنامه‌های برتر: مسابقه هوش برتر، کوله پشتی

امیرحسین مدرس یکی دیگر از پرطرفدارترین مجری های تلویزیون مرد محسوب می‌شود که از سال 1365 وارد سینما و تلویزیون ایران شده است. این هنرمند لیسانس زبان و ادبیات فارسی دارد و در چند فیلم و سریال نیز بازی کرده است. برخی از آثار او عبارتند از فیلم‌های گرگ و میش (1385)، در امتداد شهر (1389)، نرگس مست (1395) و سریال‌های یادآوری (1392)، رهایی (1393)، یوسف پیامبر (1387) و راستش را بگو (1391).

14. منوچهر نوذری ؛ از مجریان مرد دهه شصت

پرطرفدارترین مجری های تلویزیون مرد

  • سال تولد: 1315
  • پیشه: دوبلور، هنرپیشه، مجری و کارگردان
  • برنامه‌های برتر: صبح جمعه با شما، مسابقه هفته، تهران ساعت بیست

منوچهر نوذری متولد 10 اردیبهشت 1315 و درگذشته 16 آذر 1384 است. این هنرمند فعالیتش را از سال 1332 و از رادیو شروع کرد و در سال 1336 به یاری هوشنگ لطیف‌پور وارد کار دوبله شد. وی برای اولین بار در سال 1341 با فیلم لاله آتشین وارد سینما شد. بعد از انقلاب، بیشتر فعالیت منوچهر نوذری در رادیو و تلویزیون بود و قطعا از برترین مجری های صدا و سیما محسوب می‌شد.

15. پیمان طالبی

  • سال تولد: 1366
  • پیشه: مجری، گزارشگر، گوینده و شاعر
  • برنامه‌های برتر: مردم چی میگن، طبیب

پیمان طالبی بدون شک یکی از بهترین مجری‌ های تلویزیونی اهل ایران است که فعالیتش را با مداحی و سپس نواختن کیبورد شروع کرد تا اینکه در سال 1385 وارد صدا و سیمای همدان شد و مدتی در آنجا کار می‌کرد. تسلط در اجرای او باعث شد تا در رادیو نیز حضور پیدا کند و در سال 1389 وارد رادیو جوان شد. در سال 1394 پیمان طالبی در برنامه مردم چی میگن حضور پیدا کرد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. پس از آن نیز برای برنامه طبیب انتخاب شد. برنامه‌ای پرطرفدار و محبوب که توسط این مجری به نحو احسن اجرا می‌شود.

16. پدرام کریمی

  • سال تولد: 1355
  • پیشه: مجری، گوینده، بازیگر
  • برنامه‌های برتر: صبح عالی بخیر، امروزی‌ها، بوی عید، شهر باران

یکی دیگر از برترین مجری های صدا و سیما پدرام کریمی است. او مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی دارد و اولین بار در سال 1376 به همراه برادرش برای نویسندگی برنامه رادیو جوان کار خود را شروع کرد تا اینکه در سال 1394 با برنامه شهر باران وارد تلویزیون شد. این مجری با برنامه امروزی‌ها به شهرت رسید. سپس در چندین فیلم و سریال که شاخص‌ترین آنها دارا و ندار و زندگی جای دیگری هستند، حضور پیدا کرد. برنامه‌های معروف دیگر اجرا شده توسط آقای کریمی باید به بوی عید و شهر باران اشاره کنیم.

17. مهران مدیری

  • سال تولد: 1346
  • پیشه: کارگردان، بازیگر، خواننده، تهییه‌کننده، مجری
  • برنامه‌های برتر: دورهمی، اسکار، گل یا پوچ

مهران مدیری بی‌شک یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین بازیگران و کارگردانان ایرانی است که رکورد بیشترین جوایز در بین جوایز حافظ محسوب می‌شود و سریال‌های پاورچین، شب‌های برره و قهوه تلخ او جز به یادماندنی‌ترین طنزهای ایرانی هستند. فعالیت آقای مدیری از دهه 70 شروع شد اما مجری‌گری او رسما با برنامه دورهمی مورد توجه قرار گرفت. مهران مدیری یکبار برای بازی در همیشه پای یک زن در میان است نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است. او همچنین مجری سریال اسکار و برنامه گل یا پوچ نیز بود که بسیار مورد توجه قرار گرفتند.

18. رامبد جوان

  • سال تولد: 1350
  • پیشه: کارگردان، بازیگر، مجری
  • برنامه‌های برتر: خندوانه

رامبد جوان نیز از جمله بازیگران پرطرفدار تلویزیون و سینما است که در کارگردانی و مجری‌گری نیز حرفه‌ای محسوب می‌شود. او فعالیتش را از دهه 70 شروع کرد و تا کنون یکبار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر برای فیلم گناهکاران شده است. سریال مسافران و فیلم ورود آقایان ممنوع این بازیگر بسیار شناخته شده هستند. آقای جوان علیرغم اینکه چندین بار پیش از خندوانه مجری‌گری را تجربه کرده بود اما با این برنامه به شهرت زیادی رسید و جز برترین مجری های صدا و سیما است.

19. امیرحسین قیاسی ؛ از برترین مجری های صدا و سیما

  • سال تولد: 1371
  • پیشه: کمدین، مجری
  • برنامه‌های برتر: عیدی اچ دی، نیمه شب

امیرحسین قیاسی یکی از مجریان دیگر این فهرست است که با حضور در برنامه خنداننده شو کشف استعداد شد و توانست رفته رفته در برنامه‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی اجرا داشته باشد. عیدی اچ دی و نیمه شب از معروف‌ترین برنامه‌های آقای قیاسی هستند. نکته جالب درباره او این است که او نویسنده و کمدین ماهری محسوب می‌شود و اجراهای جالب و مورد توجهی دارد.

محبوب ترن مجریان زن تلویزیون

تلویزیون کشورمان مجریان توانمند زن زیادی دارد. در این بخش به معرفی محبوب ترن مجریان زن تلویزیون ایران می‌پردازیم. با مرور اسامی مجریان زن تلویزیون همراه ما باشید.

1. نجمه جودکی ؛ از بهترین مجریان زن تلویزیون

برترین مجری های صدا و سیما / نجمه جودکی / مجری های تلویزیون ایران

  • سال تولد: 1371
  • پیشه: مجری، گوینده
  • برنامه‌های برتر: هفت ترانه، شب ایرونی

«نجمه جودکی» یکی از محبوب ترن مجریان زن تلویزیون ایران است که برنامه‌های پرمخاطبی را اجرا می‌کند. او 21 آبان ماه 1371 در تهران متولد شد. از کودکی به مجری‌گری و بازیگری علاقه زیادی داشت. توانایی او در سخنوری و اعتمادبه‌نفسش در مقابل دوربین باعث شد تا یکی از مجریان خوب تلویزیون شناخته شود.

خانم جودکی تحصیلات خود را در رشته مهندسی معماری تا مقطع لیسانس ادامه داد. او از 15 سالگی فعالیت خود را در رادیو آغاز کرد. گویندگی رادیو از نظر او یکی از تجربه‌های شیرین زندگی‌اش محسوب می‌شود. اما می‌توان گفت فعالیت اصلی او با برنامه پرمخاطب رادیو جوان در سال 1387 شروع شد.

نجمه جودکی در سال 1388 برنامه مهیج و شاد «شب ایرونی» را در شبکه جام جم اجرا رفت. بدون شک می‌توان گفت نجمه جودکی تحول بزرگی در نحوه پوشش مجریان زن تلویزیون ایجاد کرد. البته این تجربه اوایل برایش گران تمام شد و حدود 4 سال ممنوع‌الکار بود. از دیگر آثار او باید «در انتهای الوند»، «ایران و آفتاب»، «مردم گرام»، »فرصت ویژه» و «سین مثل سریال» را نام برد.

2. ژیلا صادقی ؛ از محبوب ترین مجریان شبکه 3

محبوب ترن مجریان زن تلویزیون / ژیلا صادقی / مجری های تلویزیون ایران

  • سال تولد: 1352
  • پیشه: مجری
  • برنامه‌های برتر: خانه فیروزه‌ای، موج نو

نام «ژیلا صادقی» جزء اسامی محبوب ترن مجریان زن تلویزیون است که سال‌های زیادی به عنوان بهترین مجری شناخته شده بودند. او این‌روزها کم‌کارتر شده، اما در دهه 80 از پرکارترین مجریان تلویزیون ایران بود. او 23 شهریور 1352 در تهران متولد شد. تحصیلات خود را در رشته گرافیک دانشگاه آزاد تکمیل کرد. سابقه تدریس دوبلاژ برای آموزش و پرورش داشته و مدت‌های زیادی از گویندگان بااستعداد رادیو بود.

خانم صادقی سرانجام در سال 1370 برای تلویزیون تست داد و چند سال بعد با برنامه «کاپیتولاسیون» به عنوان مجری جلوی دوربین رفت. از دیگر برنامه‌های تلویزیون این مجری زن توانمند کشورمان می‌توان به «رنگ جوانی»، «هشت فصل عشق»، «گل بیار گل ببر»، «خانه مهر»، «الفبای مهربانی»، «خانه من خانه تو»، «آبی آسمونی»، «آب و آیینه»، «تمام ماه» و «اینک بهار» اشاره کرد. ژاله صادقی را باید بنیان‌گذار اجرای ساده و خودمانی دانست. او با مخاطب تعارف نداشت و با اجرای صمیمانه خود همیشه پرطرفدار بود. این مجری در طی مدت اخیر با حواشی مختلفی نیز روبه‌رو شد‌.

3. زنده یاد آزاده نامداری ؛ از بهترین مجری های تلویزیون

آزاده نامداری / بهترین مجریان زن تلویزیون / مجری های تلویزیون ایران

  • سال تولد: 1363
  • پیشه: مجری، تهیه‌کننده
  • برنامه‌های برتر: خانومی که شما باشی، جمع ما

«آزاده نامداری» از پر حاشیه ترین مجری های ایرانی بود که در سال 1400 به دلایل نامعلوم دار فانی را وداع گفت. او 9 آذر ماه 1363 در سنقر متولد شد. فعالیت هنری خود را از سن 19 سالگی با شبکه استانی زاگرس در کرمانشاه شروع کرد. چند سال بعد به تهران آمده و برنامه تلویزیونی «خط مستقیم» را اجرا رفت.

اما برنامه «تازه‌ها» در سینمای خانواده بود که باعث شناخته شدن و شهرت او شد. زندگی شخصی این مجری توانمند کشورمان با حواشی زیادی روبه‌رو بود. از ازدواج اولش با فرزاد حسنی یکی‌ دیگر از مجری های تلویزیون ایران گرفته تا ازدواج دوم او با سجاد عبادی و حواشی‌ای مربوط به حجابش.

این حواشی باعث شد تا او بعد از 12 سال اجرا در تلویزیون ایران ممنوع‌التصویر شود و تا آخرین روز زندگی‌اش این قطع همکاری از طرف تلویزیون برطرف نشد. فروردین 1400 رسانه‌ها و فضای مجازی با پخش خبری مبنی بر فوت آزاده نامداری باعث شوکه شدن همگان شدند. جسد آزاده نامداری به دلایلی که هنوز هم مشخص نشده در حالی‌که 2 روز از فوت او می‌گذشت توسط پدر و مادرش در خانه شخصی او پیدا شد.

همچنین بخوانید :

4. مژده لواسانی ؛ از برترین مجری های صدا و سیما

مجری های معروف ایران / مژده لواسانی / مجری های تلویزیون ایران

  • سال تولد: 1368
  • پیشه: مجری، کارگردان، سردبیر، گوینده، نویسنده
  • برنامه‌های برتر: به خانه برمی‌گردیم، کاملا دخترونه

«مژده لواسانی» از محبوب ترن مجریان زن تلویزیون است که به‌خوبی توانسته در این حرفه حرفی برای گفتن داشته باشد. او با اجرای قوی و توانمند خود برنامه‌های مختلفی را کار کرده است. مژده لواسانی 20 آبان ماه 1368 در تهران متولد شد. تحصیلات خود را در زمینه حقوق تا مقطع لیسانس ادامه داد. پس از آن به فعالیت هنری روی آورد.

آغاز فعالیت هنری او را باید از دوران کودکی‌اش در نظر گرفت. سه ساله بود که برنامه «سلام کوچولو» را در رادیو اجرا رفت. «بچه‌های انقلاب» و «بوی گل آفتاب» از دیگر برنامه‌های رادیویی این مجری بااستعداد در کودکی هستند. خانم لواسانی توانست در سال 95 به نقل از سایت ویکی پدیا در نظرسنجی برنامه «سه ستاره» بهترین مجری زن ایران شناخته شود.

«سه نقطه»، «عصر خانواده»، «کافه سوال»، «چله عشق»، «شب آرام»، «حوالی حرم»، «روزگار جوانی»، «یادمان باشد»، «پیدا و پنهان» و «دانش و هوش» نمونه‌ای از برنامه‌های او در رادیو و تلویزیون هستند.

5. مبینا نصیری ؛ از محبوب ترن مجریان زن تلویزیون

بیوگرافی مجریان تلویزیون / مبینا نصیری / مجری های تلویزیون ایران

  • سال تولد: 1368
  • پیشه: مجری، گوینده
  • برنامه‌های برتر: امروز هنوز تموم نشده، شوتبال

«مبینا نصیری» یکی دیگر از محبوب ترن مجریان زن تلویزیون ایران است که با برنامه صبح‌گاهی «سلام صیح بخیر» به شهرت رسید. او 5 اردیبهشت ماه 1368 در تهران متولد شد. مبینا نصیری فعالیت هنری خود را با گویندگی رادیو آغاز کرد. او سابقه زیادی در اجرای رادیویی داشته و از این کار بی‌نهایت لذت می‌برد.

اولین اجرای او در تلویزیون با برنامه «آفتابگردون» در شبکه دو سیما انجام شد. پس از آن برنامه‌های «جوانی»، « زیتون»، «صعود»، «سیمای خانواده» و «سلام صبح بخیر» را اجرا رفت. مبینا نصیری هم کم و بیش درگیر حواشی‌ای در اجرای خود شد. سال 1392 او در برنامه «امروز هنوز تموم نشده» که به صورت زنده پخش می‌شد از کلمه جیگر استفاده کرد و این حرف او باعث شد تا حدود 2 سال ممنوع‌التصویر شود. به تازگی از او اجرای مسابقه «شوتبال» مخصوص بانوان را در شبکه نسیم دیده‌ایم.

همچنین بخوانید :

6. آزاده آل آیوب ؛ از بهترین مجری های تلویزیون برای برنامه های کودک

بهترین مجری های تلویزیون

  • سال تولد: 1357
  • پیشه: مجری برنامه کودک
  • برنامه‌های برتر: رنگین کمان

آزاده آل آیوب که بیشتر با نام خاله نرگس شناخته می‌شود یکی از محبوب ترن مجریان زن تلویزیون است که از سال 1376 وارد این حرفه شده است. وی از سال 1379 در برنامه کودک شبکه جام جم مشغول به کار شد و از سال 1381 تا 1395 مجری و بازیگر برنامه رنگین کمان در شبکه پنجم سیما بوده است. آزاده آل آیوب از برترین مجری های صدا و سیما، در دانشگاه علامه طباطبایی تحصیل کرده است.

7. المیرا شریفی مقدم ؛ از محبوب ترن مجریان زن تلویزیون

اسامی برترین گویندگان خبر

  • سال تولد: 1360
  • پیشه: مجری و گوینده خبر
  • برنامه‌های برتر: برنامه‌های خبری شبکه خبر

نام المیرا شریفی مقدم در میان اسامی برترین گویندگان خبر قرار می‌گیرد. وی متولد تبریز است و مدرک لیسانس میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد دارد و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات است. همسر او نیز، داوود عابدی، گزارشگر ورزشی شبکه خبر است.

8. گیتی خامنه

  • سال تولد: 1343
  • پیشه: مجری
  • برنامه‌های برتر: بچه‌های دیروز، تا همیشه

خانم گیتی خامنه نیز از جمله بهترین مجری های تلویزیون ایران است که بین سال‌های 1358 تا 1370 در صدا و سیمای ایران به فعالیت می‌پرداخت. او مجری برنامه کودک بود. سپس به آمریکا رفت و به تحصیل پرداخت تا اینکه سال 1389 به ایران بازگشت. او در شبکه تهران با برنامه بچه‌های دیروز، در شبکه سحر با برنامه میراث ایران و در شبکه دوم سیما با برنامه تا همیشه فعالیت کرد. در سال 1395 به شبکه پویا رفت تا باری دیگر در حیطه کودک و نوجوان فعالیت کند.

سخن نهایی

این‌روزها تعداد بینندگان تلویزیون به شدت کم شده است. اما هنوز برنامه‌های تلویزیونی اندکی هستند که می‌توانند مخاطب را جذب کنند. این برنامه‌ها با مجری های توانمند تلویزیون ایران به جذابیت هرچه بیشتر خود افزوده و با هم به رقابت می‌پردازند. در این مقاله تلاش کردیم تا فهرستی از بهترین و محبوب‌ترین مجریان مرد و زن تلویزیون را تهیه کنیم. شما طرفدار کدام مجری هستید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های پلازامگ بنویسید.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir