در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییر شرکت Square Enix در استراتژی انتشار بازی‌های خود خواهیم بود. این شرکت در سال‌های اخیر رویکردی متغیر نسبت به انتشار بازی‌هایش در پلتفرم‌های مختلف داشته است. برخی از عناوین بزرگ این شرکت مانند بازی‌های Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Remake به عنوان انحصاری‌های پلی‌استیشن عرضه شدند. اما به نظر می‌رسد این استراتژی از نظر مالی برای شرکت نتیجه مطلوبی به همراه نداشته است و اکنون شرکت Square Enix تصمیم گرفته تا مسیر جدیدی را در پیش گیرد. در ادامه با خبر تغییر شرکت Square Enix، همراه تیم اخبار بازی وبسایت دنیای بازی باشید.

فهرست تغییر شرکت Square Enix

در جلسه‌ای که در ماه اردیبهشت(می) برگزار شد و اخیراً جزئیات آن منتشر شده است، این شرکت تأیید کرد که فروش بازی‌‌های Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Rebirth کمتر از انتظاراتشان بوده است. به همین دلیل، شرکت Square Enix اعلام کرد که به مدل انتشار چندپلتفرمی روی خواهد آورد. این تغییر استراتژی نه تنها برای عناوین آینده، بلکه برای بازی‌های گذشته و عناوین کلاسیک این شرکت نیز اجرا خواهد شد.

در بیانیه‌ای که شرکت منتشر کرده، آمده است: «ما به یک استراتژی چندپلتفرمی روی خواهیم آورد. در مورد بازی‌های HD، ما محیطی جهانی ایجاد خواهیم کرد که به تعداد بیشتری از بازیکنان اجازه می‌دهد از فرانچایزهای بزرگ و عناوین AAA ما، از جمله بازی‌های موجود در آرشیو گذشته ما، لذت ببرند.» این بدان معناست که احتمالاً عناوین بزرگ این شرکت از این پس روی پلتفرم‌های بیشتری مانند ایکس‌باکس و پی‌سی عرضه خواهند شد و انحصاری‌های پلی‌استیشن نیز ممکن است به دیگر پلتفرم‌ها راه پیدا کنند.

برای مثال، بازی Final Fantasy 16 اخیراً برای پی‌سی منتشر شده و بر اساس اظهارات توسعه‌دهندگان، احتمالاً در آینده به کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس نیز خواهد آمد. همچنین بازیکنان ایکس‌باکس مشتاقانه منتظر عرضه بازی‌های Final Fantasy 7 Remake و دنباله‌های آن روی این پلتفرم هستند. این تغییر استراتژی می‌تواند به شرکت Square Enix کمک کند تا از طریق گسترش دسترسی به بازی‌هایش در پلتفرم‌های مختلف، مخاطبان بیشتری را جذب کند و از نظر مالی بهبود یابد.

این بود از خبر تغییر شرکت Square Enix. نظر شما همراهان همیشگی وبسایت دنیای بازی در مورد این خبر چیست؟

علی کبریایی طبری

از بچگی عاشق این بودم ویدیو گیم بازی کنم و درباره آن با دوستانم صحبت کنم؛ حالا فرصت این رو دارم با دوستان بیشتری صحبت کنم.

source

توسط funkhabari.ir