بازی Warhammer 40,000: Space Marine که در سال 2011 منتشر شد، توانست با ارائه داستانی جذاب و یک گیم پلی سرگرم کننده، دل عده زیادی از گیمرها را به دست آورد. حالا و بعد از 13 سال، بالاخره نسخه دوم این بازی، یعنی اسپیس مارینز 2 منتشر شده است. عنوانی که دقیقا از همان فرمول قسمت نخست بهره می‌برد تا مخاطبش را سرگرم کند. چیزی که می‌شود گفت تا حد زیادی هم در آن موفق است. این مطلب، راهنمای بازی Space Marines 2 برای تازه‌کارها است.

مهم‌ترین نکات بازی Space Marines 2 که باید بدانید

از آنجایی که هسته اصلی قسمت دوم هم برگرفته از نسخه اول است، ممکن است افرادی که نسخه سال 2011 را بازی نکرده‌اند، در تجربه قسمت دوم کمی گیج شوند. البته گیم پلی این بازی تفاوت‌هایی هم با قسمت قبلی‌اش دارد. همین باعث می‌شود حتی افرادی که بازی نخست را تجربه کرده‌اند هم، در اسپیس مارینز 2 کمی تازه کار باشند. با این حال نگران نباشید؛ در این مطلب، مهم‌ترین نکات بازی Space Marines 2 که تازه واردها باید بدانند را برای شما آورده‌ایم. با یادگیری این نکات، می‌توانید به بازی مسلط شده و تجربه خوبی از آن داشته باشید.

همیشه دشمنانتان را «Execute» کنید

راهنمای تازه کار ها برای بازی اسپیس مارینز 2

یکی از قابلیت‌های جالب Space Marines 2، توانایی Execute یا اعدام کردن دشمنان در بازی است. این توانایی زمانی قابل اجراست که HP انمی مورد نظر تا حد زیادی کاهش پیدا کند. سپس، با نزدیک شدن به آن، می‌توانید حمله ویژه خود را به اجرا بگذارید که با انیمیشن‌های فوق‌العاده خشن و در عین حال لذت بخشی همراه است.

علاوه بر جذابیت بصری، اعدام کردن دشمنانتان مزیت‌های دیگری هم برای شما دارد. مثلا بعد از هر بار انجام این کار، بخش‌هایی از زره شما بازسازی شده و هرگونه آسیبی که اخیرا دیده‌اید، ترمیم می‌شود. همچنین باید اشاره کرد که در طول اجرای انیمیشن Execute کردن، هیچ انمی نمی‌تواند به شما آسیبی وارد کند؛ پس با خیال راحت آن‌ها را سلاخی کنید!

سر را نشانه بگیرید

هدشات کردن در بازی Space Marines 2

هد شات کردن معمولا بهترین راه برای خلاصی از دست دشمنان در بازی‌های تیراندازی است. Space Marines 2 هم از این امر مستثنی نیست. اکثر دشمنان بازی فقط با یک گلوله به سر می‌میرند. هد شات کردن انمی‌ها نه تنها باعث حفظ مهمات شما می‌شود، بلکه در پاکسازی بهینه نقشه از دشمنان هم موثر است.

تاثیر نوع سلاح گرم در مبارزات تن به تن

انتخاب سلاح مناسب در بازی Space Marines 2

اسپیس مارینز 2 واقعا سلاح‌های جالب و متنوعی دارند. برخی از این سلاح‌ها، واقعا سنگین هستند و قدرت آتش بالایی دارند. اما با انتخاب این مدل تفنگ‌ها، باید حواستان باشد که مهارت‌های حرکتی و همینطور Parry کردنتان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. معمولا اسلحه‌های کوچک، گزینه مناسبی برای دوئل‌های تن به تن هستند. چرا که حملات بیشتری را می‌توان با آن‌ها Parry کرد و برگشت داد. این در حالی است که سلاح‌های بزرگ‌تر یا توانایی Parry کمی دارند یا اصلا این قابلیت را ندارند. این یعنی با انتخاب سلاح‌های بزرگ و سنگین، اصلا نباید به سراغ نبردهای تن به تن بروید.

از نارنجک‌هایتان استفاده کنید

استفاده از نارنجک ها در بازی Space Marines 2

یکی از لذت بخش‌ترین آیتم‌ها در بازی‌های تیراندازی و شوتر، نارنجک‌ها هستند. تقریبا در اکثر بازی‌های این ژانر، سازندگان نارنجک‌های متنوع و کاربردی را در اختیار گیمر می‌گذارند. این آیتم‌ها، عموما قدرت آتش بالایی دارند و یا می‌توانند دید دشمنان را به طور موقتی، مختل کنند. برای همین استفاده درست و به جا از آنان، می‌تواند فکر خیلی خوبی باشد.

یکی از نکات بازی Space Marines 2، استفاده از همین نارنجک‌ها است. بر خلاف برخی از بازی‌های شوتر که نارنجک‌ها نسبتا آیتم‌های کمیابی هستند، در این بازی به سادگی می‌شود آن‌ها را پیدا کرد. به همین دلیل می‌توانید بدون ترس از تمام شدن نارنجک‌هایتان، آن‌ها را در بیشتر مواقع استفاده کنید. خصوصا با توجه به اینکه انمی‌های بازی معمولا به صورت گروهی حمله می‌کنند، یک پرتاب درست می‌تواند عده زیادی از آن‌ها را به یکباره نابود کند.

داج کردن بهتر است یا پری کردن؟

راهنمای جاخالی دادن در بازی Space Marines 2

هر دو توانایی Dodge و Parry کردن، جزو بهترین راهکارها برای صدمه ندیدن از سمت دشمنان بازی است. اما مسئله این است که چه زمانی باید از این دو توانایی استفاده کرد و اینکه کدام کاربردی‌تر است. جواب این است که هر دوی این قابلیت‌ها، اگر در موقعیت درستشان به کار گرفته شوند، می‌توانند بسیار مفید باشند. مثلا شما اکثر حملات عادی را می‌توانید پری کنید. این در حالیست که برخی از حملات که با نماد قرمز به شما هشدار می‌دهند، قابل پری کردن نیستند. در این حالت، بهترین کار داج کردن است.

این نکته در بخش آموزشی بازی هم آمده است. اما چیزی که این بخش به شما نمی‌گوید، فواید انجام یک داج به موقع است. اگر به موقع جاخالی دهید، نه تنها آسیبی به شما وارد نمی‌شود، بلکه یک فرصت طلایی برای ضد حمله دارید. این نوع ضد حمله، Gun Strike نام دارد و با هر سلاح اصلی هم قابل اجراست. با انجام این ضد حمله، اکثر دشمنان بازی بلافاصله نابود خواهند شد.

نوار سلامتی خود را پر نگه دارید

راهنمای بازی اسپیز مارینز 2

سیستم هیل کردن در Space Marines 2 بسیار به بازی Bloodborne شباهت دارد. در این بازی، هنگامی که شما آسیبی دریافت می‌کنید، تا دو ثانیه فرصت دارید تا آن را جبران کنید. با وارد کردن آسیب به دشمنانتان در این دو ثانیه، می‌توانید HP از دست رفته را به سادگی بازگردانید. اما اگر در طول دو ثانیه، هیچ حمله موفقی نداشته باشید، آسیب مذکور دائمی خواهد شد. بعد از این اتفاق، تنها راه پر کردن دوباره نوار سلامتی این است که از Medicae Stimm استفاده کنید. آیتمی که در گوشه گوشه نقشه بازی مخفی شده‌اند و شما باید پیدایشان کنید.

مود Operations را با درجه سختی پایین شروع کنید

سطح سختی بازی Space Marines 2

علاوه بر بخش کمپین، اسپیس مارینز 2 شامل بخشی به نام Operations می‌شود. این مود اگر چه از بخش داستانی بازی کاملا جداست، اما پاداش‌هایی که در آن به دست می‌آورید، در بخش کمپین هم کارایی دارد. برای همین توصیه می‌شود که وقتی برای اولین بار مود Operations را تجربه می‌کنید، حتما روی درجه سختی پایین این کار را انجام دهید. درجاتی مثل Minimal یا Average. اگرچه بازی روی درجات سخت، در صورت پیروزی به شما XP بیشتری می‌دهد، اما دیتا به دست آمده از بازی شما در سطوح دشواری پایین، برای ارتقا سلاح‌های اولیه بازی ضروری است.

حواستان به جعبه‌های سبز باشد

راهنمای بازی Space Marines 2 برای تازه کار ها

در حالت Operations، جعبه‌های سبزی در گوشه گوشه نقشه بازی وجود دارند که روی هم انباشته شده‌اند. زمانی که با هر نوع حمله‌ای این جعبه‌ها را نابود کنید، آیتم‌های ارزشمندی را دراپ خواهند کرد؛ آیتم‌هایی مثل گلوله، Armor Pack و از همه مهم‌تر، Medicae Stimms که باعث بازیابی نوار سلامتی می‌شود. پس همواره یادتان باشد که نقشه بازی را برای پیدا کردن این جعبه‌ها بگردید.

جمع بندی

در این روزها که بازی‌های شوتر سوم‌شخص با کیفیت بسیار کم شده‌اند، اسپیس مارینز 2 یک جواهر است. این بازی شاید بی نقص نباشد، اما قطعا لذت بخش است و می‌تواند اوغات خوبی را برایتان بسازد. عنوانی که با پایبند بودن به اصل لذت بخش بودن بازی‌ها، یک اکشن بی مغز را فراهم کرده است که با دانستن قواعدش، خیلی سریع می‌توانید با آن همراه شوید.

در این مقاله سعی شد تا برخی از مهم‌ترین نکات بازی Space Marines 2 را برایتان جمع‌آوری کنیم. نکاتی که دانستنشان برای افرادی که در دنیای Warhammer 40K تازه وارد هستند، بسیار حیاتی است. امیدواریم تا این نکات به شما در جهت پیشرفت در این بازی کمک کند. اگر موارد دیگری به ذهنتان می‌رسد که در این مقاله آورده نشده، خوشحال خواهیم شد تا آن را در بخش نظرات، با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

source

توسط funkhabari.ir