فیلم شهر گربه ها ۲ یکی از آثار سال 1403 در ژانر کودک و نوجوان است که برای پاییز این سال در سینماها اکران می‌شود. با معرفی و کامل و بررسی این اثر همراه شما هستیم.

در سال 1400 سیدجواد هاشمی تصمیم به ساخت یک اثر کودک و نوجوان به نام شهر گربه‌ها گرفت که خود او هم کارگردانی و نویسندگی این اثر را برعهده داشت. او که پیش از این آثار درخور زیادی همچون سه فیلم آهوی پیشونی سفید و تورنادو ۱ و ۲ را در کارنامه خود داشت، با این فیلم باری دیگر هنر خود در حوزه حساس کودک و نوجوان را نشان داد. آقای هاشمی که معمولا فیلم‌های خود را چند قسمتی می‌سازد، در سال 1402 به سراغ دنباله شهر گربه‌ها رفت.

فیلم شهر گربه ها ۲ به کارگردانی و نویسندگی سیدجواد هاشمی در سال 1402 کلید خورد و در سال 1403 برای اکران آماده شد. اکثر بازیگران قسمت اول در این قسمت نیز حضور دارند. بنابراین در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم سینمایی شهر گربه ها ۲ همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم سینمایی شهر گربه ها ۲

ژانر فیلم شهر گربه ها 2 فانتزی، موزیکال و خانوادگی است. این فیلم در تاریخ 15 شهریور 1403 به اکران عمومی رسید. مدت زمان فیلم 86 دقیقه است.

داستان فیلم شهر گربه ها ۲

داستان فیلم شهر گربه ها ۲

احتمالا درباره خلاصه فیلم سینمایی شهر گربه ها دو کنجکاو هستید. در این مورد باید بگوییم که فیلم در واقع یک پیش درآمد درباره قسمت‌ اول است و در آن چگونگی انتخاب شدن حاکم شهر، کشفیات گروفسور، وضعیت گربه‌ها و نحوه انتخاباتشان را می‌بینیم. در حقیقت در قسمت دوم شاهد حوادث قبل از قسمت اول هستیم. قرار بر این شده که برای گربستان یک حاکم انتخاب شود و یک گربه با وعده‌های دروغین می‌آید تا گربه‌ها را فریب دهد…

بازیگران فیلم شهر گربه ها ۲

در این قسمت با معرفی بازیگران فیلم همراه شما هستیم.

علیرضا خمسه

بازیگران فیلم شهر گربه ها ۲

علیرضا خمسه بازیگر، فیلمنامه‌نویس، مجری و کارگردان اهل کشور ایران در 9 بهمن 1331 به دنیا آمد. این هنرپیشه در سال 1353 با فیلم جوجه فکلی بازیگری را آغاز کرد و پس از انقلاب نیز با فیلم مرگ یزدگرد دیده شد. آقای خمسه به واسطه نقش‌های کمدی خود در دهه 60 و 70 شهرت زیادی کسب کرد و در نهایت سال 1387 برای فیلم بیست برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد. حضور این بازیگر در سری پایتخت و ایفای نقش باباپنجعلی موجب شهرت بیشتر این هنرپیشه شد. از جمله آثار مشهور آقای خمسه باید به فیلم‌های جیب‌برها به بهشت نمی‌روند، من زمین را دوست دارم، مهریه بی‌بی، کلید ازدواج، نیکان و بچه غول، ملاقات با جادوگر، سریال‌های مرد هزارچهره و میکائیل اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

فرهاد آئیش

تاریخ اکران فیلم سینمایی شهر گربه ها ۲

فرهاد آئیش بازیگر، نویسنده و کارگردان اهل ایران متولد 27 شهریور 1331 است. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و در سال 1377 اولین بار به طور حرفه‌ای بر روی این صحنه رفت‌. ورود این بازیگر به سینما با فیلم شب‌های تهران در سال 1379 بود و سپس با سریال‌‌های قطار ابدی، بانکی‌ها و باجناغ‌ها به شهرت زیادی رسید. این هنرپیشه در طول سال‌های بازیگری خود فعالیت‌های زیادی در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون داشته است.

از مشهورترین آثار آقای آئیش می‌توانیم به فیلم‌های خواستگار محترم، نصف مال من، نصف مال تو، زندگی با چشمان بسته، پوپک و مش ماشاالله، پنجاه کیلو آلبالو، خائن کشی، سریال‌های سه پنج دو، شمس‌العماره، باغ سرهنگ، دیوار به دیوار و سریال قطب شمال اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

امین زندگانی

هنرپیشه های فیلم شهر گربه ها ۲

امین زندگانی بازیگر اهل کشور ایران در 5 شهریور 1351 به دنیا آمد. او بازیگری را به واسطه حضور در یک خانواده هنری با تئاتر آغاز کرد و در آن به موفقیت رسید تا اینکه با سریال وکلای جوان وارد تلویزیون شد. آقای زندگانی بیشتر به واسطه دو نقش‌آفرینی کلیدی خود یعنی حضرت سلیمان در ملک سلیمان و مسلم ابن عقیل در مختارنامه شناخته می‌شود. این بازیگر تا کنون‌ یکبار برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره تئاتر فجر شده است. از جمله آثار مشهور امین زندگانی باید به فیلم‌های گلوگاه شیطان، گلوگاه شیطان، فصل فراموشی فریبا، قرارمون پارک شهر، سریال‌های معصومیت ازدست‌رفته، قفسی برای پرواز، همه چیز آنجاست، خانه امن و سریال طوبی اشاره کنیم.

الیکا عبدالرزاقی

ژانر فیلم شهر گربه ها 2

الیکا عبدالرزاقی بازیگر اهل ایران در 18 مرداد 1358 به دنیا آمد. او دوره‌های بازیگری خود را در آموزشگاه مرحوم سمندریان گذراند و در سال 1377 با سریال گمشده وارد تلویزیون شد. سال بعد نیز در فیلم مومیایی ۳ حضور داشت. شهرت این بازیگر به سال 1385 و همکاری با مهران مدیری برمی‌گردد. خانم عبدالرزاقی سپس با نقش فخرالتاج در سریال قهوه تلخ به محبوبیت زیادی رسید. این بازیگر در سه زمینه فیلم، سریال و تئاتر فعال است. از جمله آثار مشهور خانم عبدالرزاقی باید به فیلم‌های شیرین، زنان ونوسی مردان مریخی، سریال‌های گنج مظفر، مرد هزارچهره، در حاشیه، برف بی‌صدا می‌بارد و فوفو مسافری از کامادو اشاره کنیم.

یوسف تیموری

معرفی فیلم سینمایی شهر گربه ها ۲

یوسف تیموری بازیگر و کمدین ایرانی در 6 دی 1358 چشم به جهان گشود‌. او بازیگری را از سال 1376 با سریال سرزمین سبز آغاز کرد و با نقش فولاد در سریال زیر آسمان شهر به شهرت رسید. این بازیگر در طی سال‌های حضور خود در دنیای بازیگری بیشتر به واسطه نقش‌های کمدی خود شناخته می‌شود. از جمله آثار مشهور این هنرپیشه فیلم‌های دختر شیرینی فروش، خواستگار محترم، تپلی و من، آپاچی، شهربانو، تک‌خال، سریال‌های سیب خنده، مجید دلبندم، قطار ابدی، کوچه اقاقیا، زندگی به شرط خنده، یک وجب خاک، راه در رو، خروس، زوج یا فرد و رهایم کن هستند.

همچنین بخوانید :

نیوشا ضیغمی

نمرات فیلم سینمایی شهر گربه ها 2

نیوشا ضیغمی بازیگر اهل ایران در 18 تیر 1359 چشم به جهان گشود. او با کلاس‌های بازیگری فعالیت خود را شروع کرد تا اینکه با نقش رعنا در سریال در چشم باد وارد دنیای بازیگری شد. اولین تجربه سینمایی این هنرپیشه نیز  فیلم تردست بود. او تا کنون برای فیلم‌های شوریده و حس پنهان تا کنون دوبار نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و دوم و یکبار نیز نامزد جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی برای سریال راستش را بگو شده است. از جمله آثار معروف خانم ضیغمی باید به فیلم‌های پارک‌وی، اخراجی‌ها، توفیق اجباری، پرتقال خونی، ما همه گناهکاریم، خوب، بد، جلف، فیلم پول و پارتی، سریال‌های راستش را بگو و بی‌نشان اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های فیلم شهر گربه ها ۲ عبارتند از:

  • مریم سعادت
  • میرطاهر مظلومی
  • امیر غفارمنش
  • داریوش موفق
  • رضا بنفشه خواه
  • محمدهادی عطایی
  • سعید بحرالعلومی
  • ایرج طایفه
  • علی شایانفر
  • داریوش پیرو
  • فرزانه زهره‌وند
  • ساناز نادری

نقد فیلم شهر گربه ها ۲

شهر گربه‌ها ۲ به عنوان دومین فیلم از این سری به کارگردانی آقای هاشمی ساخته شد. کارگردانی که پیش از این آثار موفقی در حوزه کودک و نوجوان داشته است. این کارگردان در این فیلم در واقع قصد دارد حوادث قبل از فیلم اول را توضیح داده و در قسمت سوم شهر گربه‌ها به سراغ ادامه داستان فیلم اول برود.

افت کیفی در کارهای کارگردان

بخواهیم صادق باشیم، این اثر نسبت به کارهای پیشین سیدجواد هاشمی ضعیف‌تر بود. در واقع با توجه به آثاری همچون اختاپوس، تورنادو انتظار بیشتری از او داشتیم. البته ساختن پیش درآمد یا داستانی پیش از داستان روایت شده اصلی امری مرسوم در سینما است اما برای مخاطب کودک و نوجوان که عموما بخاطر سرگرمی به سینما می‌روند، این پیچش داستانی مناسب به نظر نمی‌رسد. به علاوه، اگر قرار بود داستان پیش درآمد یا روایت گذشته باشد باید به همان گذشته اختصاص پیدا می‌کرد نه اینکه دقایقی از فیلم همان تکرار قسمت اول شود. نکته بعدی درباره موسیقی فیلم است. قسمت اول شهر گربه‌ها حقیقا رنگین‌تر و پرموزیک‌تر از قسمت دوم بود و کودک را بیشتر به تماشای خود ترغیب می‌کرد. توجه داشته باشید که مخاطب کودک آنقدر مانند بزرگسالان دوست ندارد دیالوگ بین شخصیت‌های فیلم را ببیند و بشنوند.

پیام مناسب اما روش انتقال سنگین

نقد فیلم شهر گربه ها ۲

گذشته از همه این موارد، مفهوم پنهان این اثر در واقع توجه به نوع دوستی، اتحاد و اهمیت به خانه (کشور) و فریب بیگانه را نخوردن است که تا بدین‌جا این هدف را تحسین می‌کنیم‌. اما آیا به کار بردن جملاتی مانند حزب یا برگزاری شو انتخاباتی آن هم با گربه‌ای که عجیب شبیه یکی از شخصیت‌های بیگانه (دونالد ترامپ) است، برای رنج سنی کودک و نوجوان مناسب خواهد بود؟

گاه این مفاهیم به شدت برای مخاطب سنگین می‌شود. در واقع مقصود این نیست که مخاطب کودک کم‌هوش است اما آوردن مطالب ثقیل، در صورتی که می‌شد از مطالب سبک‌تر، حرکات و آوازهای بیشتر برای فهماندن مقصود به مخاطب استفاده کرد، کاری ضروری بود؟ آنهم در حالی که فیلم به یک پایان حتی کمی راضی کننده نرسید و مخاطب باید منتظر قسمت سوم بماند. در کل ایده سیدجواد هاشمی و هدف او را تحسین می‌کنیم. اما کاش کار مخصوص کودک در همان حوزه خودش می‌ماند و مفاهیم با همان زبان کودکانه به فرزندان آموزش داده می‌شدند.

همچنین بخوانید :

عملکرد شهر فیلم گربه ها ۲

این فیلم در سینمای پاییزی کودک و نوجوان سال 1403 ارزش یکبار تماشا را دارد و برای دیدن آن باید قسمت اول را تماشا کرده باشید. همچنین عملکرد فیلم در گیشه نیز موفق بود.

سخن پایانی

بررسی فیلم شهر گربه ها ۲

در این مطلب با معرفی و بررسی فیلم شهر گربه ها ۲ همراه شما بودیم. این فیلم به کارگردانی آقای هاشمی ساخته شد و احتمالا قسمت سوم نیز خواهد داشت. نظر شما درباره شهر گربه‌ها ۲ چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir