به گزارش بازیگر 360 ، مگی اسمیت، بازیگر مشهور بریتانیایی و برنده دو جایزه اسکار، در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت. این خبر تاسف‌بار روز جمعه، ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) توسط خانواده وی منتشر شد.

اسمیت که با نقش آفرینی‌های ماندگار خود در آثار سینمایی و تلویزیونی همچون هری پاتر و دانتون ابی شهرت جهانی داشت، در آرامش و در محاصره خانواده و دوستانش چشم از جهان فرو بست.

زندگی هنری پربار

مگی اسمیت، متولد ۲۸ دسامبر ۱۹۳۴ در لندن، از سال ۱۹۵۲ فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه بازیگری آغاز کرد و به سرعت به یکی از ستارگان درخشان سینما و تئاتر تبدیل شد. وی در طول دوران فعالیت هنری خود، شش بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و دو بار نیز موفق به کسب این جایزه معتبر برای بازی در فیلم‌های بهار زندگی دوشیزه جین برودی و مجموعه کالیفرنیا شد. همچنین، اسمیت پنج جایزه بفتا را در کارنامه هنری خود دارد.

از هری پاتر تا دانتون ابی

اگرچه اسمیت جوایز و افتخارات بسیاری را در طول دوران فعالیت هنری خود کسب کرد، اما نقش آفرینی وی در نقش پروفسور مینروا مک‌گونگال در مجموعه فیلم‌های هری پاتر بود که وی را به شهرتی جهانی رساند. همچنین، بازی در سریال محبوب دانتون ابی و فیلم سینمایی ادامه این سریال، از دیگر آثار ماندگار اسمیت محسوب می‌شود.

آخرین وداع

پسران مگی اسمیت، توبی استیونز و کریس لارکین، در بیانیه‌ای ضمن تایید خبر درگذشت مادر خود، از کادر پزشکی بیمارستان چلسی و وست‌مینستر برای مراقبت‌های ویژه در روزهای پایانی زندگی وی قدردانی کردند.

درگذشت مگی اسمیت، ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه هنری و طرفداران وی در سراسر جهان محسوب می‌شود. یاد و خاطره این هنرمند بزرگ همواره در دل‌ها ماندگار خواهد بود.

source

توسط funkhabari.ir