یکی از سورپرایزهای بزرگ سونی در مراسم اخیر State of Play، رونمایی از بازی جدید Ghost of Yotei بود. هرچند طرفداران منتظر دنباله‌ای برای Ghost of Tsushima بودند، اما اثری کاملاً متفاوت معرفی شد. کارگردان بازی در گفتگو با نیویورک تایمز به رفع یکی از ایرادهای بزرگ بازی اول اشاره کرد. قرار است دنیای جهان باز و آزاد گوست آو یوتی برعکس گوست آو سوشیما، خسته‌کننده و کاملاً تکراری نباشد و گشتن در این جهان، حس تازگی داشته باشد.

یکی از مشکلات آزاردهنده بازی گوست آو سوشیما، دنیای جهان باز پر از فعالیت‌های تکراری و بی‌روح بود. طوری که بازی‌کننده خیلی سریع از گشتن در این جهان خسته می‌شد. دنیای این بازی نسبت به عناوینی مانند ویچر 3 که پر از فعالیت‌های متنوع و مهیج است، خالی به نظر می‌آمد. قرار است بازی جدید دنیایی پر از فعالیت‌های تازه و جالب داشته باشد و تعادل بهتری میان فعالیت‌های تکراری و مأموریت‌های داستانی وجود داشته باشد.

جیسون کانل، کارگردان و خالق بازی Ghost of Yotei در این مورد گفت: «یکی از چالش‌ها در طراحی بازی جهان باز، تکراری بودن فعالیت‌ها و انجام یک کار به‌طور مداوم است. ما به دنبال ایجاد تعادل بین فعالیت‌های تکراری و تجربه‌های خاص و تازه رفتیم.» مشخص نیست چه تجربه‌های خاصی قرار است در بازی دوم ارائه شود و آتسو، سامورایی و شخصیت اصلی بازی به انجام چه کارهایی خواهد پرداخت.

دنیای جهان باز Ghost of Yotei

دنیای جهان باز Ghost of Yotei

دنیای بازی گوست آو سوشیما فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز بود. داستان نیز لحظات جذاب و به‌یادماندنی داشت، اما گشتن و کاوش در نقشه‌ی وسیع آن، لذت زیادی نداشت. بیشتر فعالیت‌های بازی تکراری بود و سازنده از تکنیک تولید محتوای تکراری استفاده کرده بود. قابلیت استفاده از باد برای جستجو در جهان بازی نیز چندان دل‌چسب نبود. این در حالی است که سیستم نبرد بازی بسیار جذاب و عمیق بود و اجازه می‌داد تا حریف را به اشکال مختلفی به قتل رساند.

یکی دیگر از مشکلات بازی سوشیما، مأموریت‌های بگیر و بیار بود. بسیاری از کاراکترها شما را مجبور می‌کردند تا صرفاً یک آیتم را پیدا کنید و یک تجربه تازه در اختیار شما قرار نمی‌داند. امکان اسکیپ صحنه‌های سینمایی هم وجود نداشت و گاهی باید دیالوگ‌های خسته‌کننده را تحمل کرد. بازی Ghost of Yotei اما به دنبال ایجاد تعادل است و می‌خواهد تجربه‌های تازه‌ای بیافریند.

داستان بازی گوست آو یوتی در مورد انتقام خواهد بود که یک ایده‌ی کلیشه‌ای در اکثر بازی‌های ژاپنی است. بازی‌کنان هم کنترل بیشتری روی داستان خواهند داشت و احتمالاً بتوان تصمیمات اخلاقی گرفت و صرفاً یک داستان خطی را دنبال نکرد. نظر شما چیست؟ آیا از دنیای جهان باز Ghost of Tsushima لذت بردید یا به نظرتان خسته‌کننده و تکراری بود؟

منبع: Wccftech

source

توسط funkhabari.ir