فیلم حلقه زمان (Omni Loop) اثری در ژانر درام و علمی-تخیلی است که اواخر تابستان 1403 اکران شد. این فیلم کاوشی جذاب به شیوه‌ای نوین درباره مساله مرگ و پذیرش آن است.

جدیدترین اثر فیلمساز برزیلی برناردو بریتو (Bernardo Britto) فیلم حلقه زمان (Omni Loop) است که نویسندگی، کارگردانی و تدوین این فیلم را برعهده داشته است. این فیلم محصولی از شرکت Lou Filmproduction و کمپانی 2AM است و توسط کمپانی Magnolia Pictures توزیع شده است. ژانر فیلم Omni Loop درام و علمی-تخیلی است و داستان زنی را به تصویر می‌کشد که با سفر در زمان، به گذشته می‌رود تا تغییراتی در زندگی‌اش اعمال کند. این فیلم جذاب و دیدنی از حضور بازیگرانی نظیر مری-لوئیس پارکر و آیو ادبیری بهره برده است. فیلم سینمایی Omni Loop اولین بار در 3 مارس 2024 (13 اسفند 1402) در جشنواره موسیقی SXSW اکران شد. تاریخ اکران فیلم حلقه زمان در سینماهای آمریکا نیز 20 سپتامبر 2024 (30 شهریور 1403) بود. این فیلم با استقبال گرمی از سوی منتقدین و بینندگان روبرو شده است.

بررسی فیلم Omni Loop 2024 موضوع این مقاله از پلازا است. قرار است این بار در کنار هم با داستان و بازیگران این فیلم سینمایی علمی-تخیلی آشنا شویم و نگاهی به نمرات و نظرات منتقدین بیندازیم. اگر به آثار این ژانر علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی را از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی حلقه زمان

خلاصه فیلم سینمایی حلقه زمان داستان فیلم حلقه زمان

داستان فیلم حلقه زمان درباره زویا لو، فیزیکدان 55 ساله در میامی، است که متوجه می‌شود به دلیل رشد یک سیاهچاله در قفسه سینه‌اش، فقط یک هفته دیگر زنده است. زویا با استفاده از یک سری قرص، این هفته را بارها و بارها زندگی می‌کند ولی درنهایت از این تکرار خسته می‌شود. ملاقات با پائولا، یک دانشجوی فارغ‌التحصیل، کلید این مشکل است. زویا و پائولا با بررسی قرص‌ها به دنبال راهی برای سفر در زمان هستند. همینطور که داستان پیش می‌رود، زویا متوجه می‌شود باید با تصمیمات گذشته خود و مرگش در آینده کنار بیاید.

داستان فیلم درباره زندگی و فرصت‌های از دست‌رفته، و همچنین مبارزه با فشار شعار موج دوم فمنیسم، “تو می‌توانی همه چیز را داشته باشی”، است.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم حلقه زمان

در سال 2017 فیلمنامه فیلم Omni Loop برای شرکت در کارگاه فیلمنامه‌نویسی موسسه ساندنس انتخاب شد. پس از انتخاب بازیگران، فیلمبرداری از اواخر تابستان 2022 در میامی آغازشد. در ژوئن 2023 استودیو آمازون (که امروزه با نام استودیو MGM Amazon شناخته می‌شود) و جشنواره فیلم بین‌المللی فیلم لاتین لس‌آنجلس، بودجه نهایی برای مراحل پس از تولید فیلم را در اختیار عوامل قرار دادند. در ادامه با بازیگران فیلم Omni Loop آشنا می‌شویم.

مری-لوئیز پارکر در نقش زویا لو

فیلم Omni Loop بازیگران فیلم حلقه زمان

مری لوئیز پارکر (Mary-Louise Parker) بازیگر آمریکایی متولد 2 آگوست 1964، برابر با 11 مرداد 1343، در کارولینای جنوبی است. او بازیگری را از سال 1987 آغاز کرد و در سال 1990 برای نمایش Prelude to a Kiss نامزد جایزه تونی شد. او در دهه نود میلادی با آثاری چون فیلم The Client (1994) و فیلم The Maker (1997) به شهرت رسید. مری لوئیز پارکر برای نقش هارپر پیت در سریال Angels in America (2003) برنده جایزه تونی و جایزه امی شده است. ایفای نقش ایمی در سریال The West Wing (2001-2006) و نقش نانسی در سریال Weeds (2005-2012) بر شهرت این بازیگر افزود. وی را اخیرا در سریال The Gray House (2024) و فیلم Woody Woodpecker Goes to Camp (2024) دیده‌ایم.

آیو ادبیری در نقش پائولا

هنرپیشه های فیلم سینمایی حلقه زمان فیلم Omni Loop

آیو ادبیری (Ayo Edebiri) بازیگر، کمدین، صداپیشه و نویسنده تلویزیونی است. او در تاریخ 3 اکتبر 1995 (11 مهر 1374) در بوستون متولد شد. آیو فارغ‌التحصیل رشته نویسندگی دراماتیک از دانشگاه نیویورک است و شروع کار او در کمدی از دوران دانشجویی آغاز شد. او بازیگری را از سال 2014 آغاز کرد و اخیرا برای بازی در نقش سیدنی در سریال The Bear (2022-2024) برنده جایزه گلدن گلوب و جایزه امی شده است. آیو یکی از نویسندگان دو سریال محبوب، سريال انیمیشنی Big Mouth و سریال What We Do in the Shadows، است. این هنرمند آمریکایی گویندگی در چند انیمیشن نظیر انیمیشن Inside Out 2 (2024) در نقش حسادت، انیمیشن سریالی Tales of the Teenage Mutant Ninja Turtles در نقش آپریل اونیل و سریال Mulligan در نقش ژنرال اسکارپاچیو/ جیسون مودی را تجربه کرده است.

کارلوس جاکوت در نقش دونالد لو

ژانر فیلم Omni Loop تاریخ اکران فیلم حلقه زمان

کارلوس جاکوت (Carlos Jacott) بازیگر آمریکایی متولد 28 جولای 1967، برابر با 5 مرداد 1346، است. او بازیگری را از سال 1995 با نقش اوتیس در فیلم Kicking and Screaming آغاز کرد. تا سال 2003 در سریال‌های بسیاری به عنوان بازیگر مهمان حضور یافت تا اینکه با نقش جک وایلد، در 20 قسمت از سریال She Spies (2002-2003) بازی کرد. وی معمولا به عنوان یک بازیگر فرعی در فیلم‌ها و سریال‌ها حضور دارد. برای مثال کارلوس ایفاگر نقش پلیس در فیلم باربی (2023)، نقش پدربزرگ در فیلم صدای سفید (2022) و نقش تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی در فیلم داستان ازدواج (2019) بوده است.

هریس یولین در نقش پروفسور دوسلبرگ

بررسی فیلم Omni Loop 2024 معرفی فیلم حلقه زمان

هریس یولین (Harris Yulin) یک بازیگر آمریکایی است که از سال 1963 تاکنون در بیش از 100 فیلم و سریال بازی کرده است. وی متولد 5 نوامبر 1937 (14 آبان 1316) در لس‌آنجلس است. در میان مهم‌ترین آثاری که سبب به شهرت رسیدن وی شدند باید به فیلم Scarface (1983)، فیلم Looking for Richard (1996) و فیلم Training Day (2001) اشاره داشت. بازی او در سیتکام Frasier(1003-2004) نامزدی جایزه امی را برایش به ارمغان آورد.

همچنین بخوانید :

در فهرست زیر نام و نقش بقیه هنرپیشه های فیلم سینمایی حلقه زمان را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • هانا پرل اوت (Hannah Pearl Utt) در نقش جین لو
  • کریس ویتاسکه (Chris Witaske) در نقش موریس
  • استیون مایر (Steven Maier) در نقش کریس
  • مدیسون بولاک (Maddison Bullock) در نقش زویا در دوران کالج
  • رایلی فینچر-فاستر (Riley Fincher-Foster) در نقش کودکی زویا
  • جیکوب باند (Jacob Bond) در نقش دونالد در دوران کالج
  • ادی کهیل (Eddie Cahill) در نقش مارک
  • مایکل لورینو (Michael Laurino) در نقش پدر زویا
  • افرن هرناندز (Efren Hernandez) در نقش لوئیز

نقد فیلم سینمایی حلقه زمان

فیلم سینمایی Omni Loop اولین بار در جشنواره South by Southwest، در تاریخ 13 مارس 2024 (13 اسفند 1402) اکران شد. حدود 4 ماه بعد شرکت مگنولیا پیکچرز حق پخش این فیلم را خرید و آن را در تاریخ 20 سپتامبر 2024 (30 شهریور 1403) در سینماهای آمریکا به روی پرده برد. تا به الان نمرات فیلم سینمایی حلقه زمان قابل توجه بوده است. گرچه این فیلم نمره 5.5 از 10 را در وبسایت IMDb از بینندگان گرفته، ولی منتقدین نسبت به آن مهربان‌تر بوده‌اند و در میان 29 نقد فیلم در وبسایت راتن تومیتوز، 83% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. در ادامه مروری بر این نقدها داریم.

نقد فیلم سینمایی حلقه زمان نمرات فیلم سینمایی حلقه زمان

The Hollywood Reporter/ دیوید رونی: 80

علیرغم فرضیه‌های کلان‌محتوا و ساعت‌های طولانی حضور در آزمایشگاه، فیلم بریتو اساسا یک کاوش انسان‌گرایانه درباره مرگ و پذیرش آن است.

Variety/ استفان سایتو: 80

ممکن است زمان در فیلم حلقه زمان از هم باز شود، اما به طرز تحسین‌برانگیزی فضا را باز می‌کند تا به جای اینکه درباره رازهای جهان بزرگتر فکر کنیم، تفکری درباره رازهای کوچک‌تر اطرافمان داشته باشیم.

IndieWire/ کیتی رایف: 75

درحالی که پیش‌فرض فیلم حلقه زمان با مضامین معمولی نظیر قدردانی از هرلحظه و ارزشمندی زندگی درگیر می‌شود، در عین حال این مفهوم را به یک روش علمی، به طوری که جالب و تازه به نظر برسد، پیوند می‌دهد.

Movie Nation/ راجر مور: 75

پارکر حلقه تکرار را به طرز چشمگیری خنده‌دار، مایوس‌کننده، غم‌انگیز و حتی امیدوارکننده می‌سازد: “شاید این بار موفق شویم.”

همچنین بخوانید :

Collider/ چیس هاچینسون: 70

گاهی اوقات در فیلم و زندگی، بزرگترین هدایا آنهایی هستند که انتظارش را ندارید و تمام مدت وجود داشته‌اند. فیلم حلقه زمان نیز به شیوه‌ای تلخ و شیرین، همینطور است. همانطور که یک بار دیگر به عقب برمی‌گردد، آرزو می‌کنید که ای کاش می‌توانستید همه آن را دوباره اجرا کنید.

Observer/ لورا بابیاک: 63

فیلم سینمایی Omni Loop در بیان شیرین داستان خود به اندازه کافی خوب است، اما درباره مدت زمان 110 دقیقه‌ای اندکی لنگ می‌زند. گاهی اوقات عناصر علمی-تخیلی کنار گذاشته می‌شوند، حتی زمانی که به نظر می‌رسد از آنها می‌توان برای ساختن استعاره و عمق بخشیدن به داستان استفاده کرد.

The A.V. Club/ برنت سایمون: 50

صرف‌نظر از اینکه چند سال زندگی روی زمین به ما اعطا شده است، این یک تجربه جهانی است که همه ما بیشتر می‌خواهیم- حتی اگر در زمان واقعی نباشد و مطمئنا می‌خواهیم در لحظاتی ارزشمند دوباره زندگی کنیم. فیلم حلقه زمان در لحظات ناخوشایند این حقیقت را به شکلی فریبنده ارائه می‌دهد. با این حال فیلم عمدتا تائید آرامی برای برخی حقایق تغییرناپذیر است: اینکه همه اسرار قابل حل نیستد و همه مشکلات راه‌حل ندارند.

سخن پایانی

فیلم حلقه زمان فیلم Omni Loop

در این مقاله از پلازا با معرفی فیلم حلقه زمان کنار شما بودیم. جزئیاتی نظیر تاریخ اکران و کارگردان آن را دانستیم، داستان فیلم را خواندیم، با بازیگران آن آشنا شدیم و در بخش نهایی نیز نگاهی به نقدهای منتقدین داشتیم. اکنون که ما همه اطلاعات خود را ب شما به اشتراک گذاشتیم، نوبت به شما می‌رسد تا ما را از نظرات خود مطلع کنید. آیا فیلم Omni Loop را دیده‌اید؟ نظر شما درباره این فیلم چیست؟ فیلم‌های ژانر علمی-تخیلی با موضوع سفر در زمان را دوست دارید؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش “دیدگاه شما” در پایین همین صفحه هستیم.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir