چیستان شهر و رود: حل کردن چیستان و معما را می‌توان از جمله تفریحات سرگرم کننده‌ای برشمرد که نه تنها می‌توانند اوقات فراغت ما را لذت بخش کنند، بلکه برای سلامت ذهن و فکر ما نیز کارکردهایی دارند. می‌توان اینطور بیان کرد که مهم‌ترین مزیت خواندن چیستان‌ها و معماها این است که مغز را به چالش می‌کشد و نتیجه‌ی این چالش رشد فکری مغز است.

حل کردن سوال در کودکان می‌تواند پذیرش او را برای یادگیری بالاتر برده و در بزرگسالان از بروز بیماری‌هایی همچون آلزایمر جلوگیری کند.

چیستانی که در ادامه خواهید دارای چند نکته انحرافی است که شما باید به خوبی آن ها را درک کنید. شما باید دریابید که کدام شهر است که اگر حرف اولش را برداریم فقط یک رود باقی می ماند!؟

چیستان شهر و رود

به طور کلی چیستان‌ها بیشتر اوقات به صورت سؤالی آغاز می‌شوند و با دادن نشانی‌های غیرمستقیم، شنونده را به پاسخ دعوت می‌کنند.

این سرگرمی در همه فرهنگ‌ها و زبان‌ها وجود داشته و مختص زبان فارسی نیست. البته زبان فارسی و زبان‌هایی که حروف نوشتاری دارند این قابلیت را خواهند داشت تا کلمات مختلف حروف یکسانی داشته و داخل هم قرار گیرند.

در نظر داشته باشید که داشتن محدودیت زمانی برای یافتن پاسخ چیستان هیجان مغز شما را افزایش می دهد و باعث بیشتر شدن سرعت عمل ذهن شما خواهد شد. به سوال موجود در تصویر به دقت نگاه کنید. اکنون سعی کنید پاسخ را در عرض پنج ثانیه حدس بزنید. برای شروع آماده هستید؟ زمان هم اکنون آغاز می‌شود: ۱، ۲، ۳…

چیستان | کدام شهر است که اگر دو حرف اولش را برداریم یک رود از آن باقی می ماند!؟

چیستان شهر و رود

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ چیستان شهر و رود

همان طور که اشاره شد چیستان و سوالات معماگونه یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند برای همه رده‌های سنی مناسب باشد. این سوالات معمولا خواننده را به چالش کشیده و او را وادار به فکر کردن می‌نماید.

چیستان‌های کلمه‌ای، چیستان‌های تصویری و معماهای ریاضی جز چیستان‌هایی هستند که علاوه بر سرگرمی، باعث افزایش مهارت‌های متنوع مغزی مانند بروز خلاقیت، تفکر تحلیلی و تفکر نقادانه می‌شوند. آیا به پاسخ دست پیدا کردید؟ بهتر است بیشتر فکر کنید.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ چیستان شهر و رود: جواب شهر بادرود است. شهری که مرکز بخش بادرود است که در شهرستان نطنز در استان اصفهان ایران قرار دارد.

بادرود شهری است تاریخی درست در مرکز جغرافیایی ایران و با پیشینه‌ای تاریخی 7هزار ساله دارای محوطه‌های باستانی است که به عنوان نمونه می‌توان به محوطه‌های باستانی ریگ تخت پادشاه- کرملک (تنور ملک)- شهر باستانی باد- محوطه بادافشان و قلعه اُسپی اشاره کرد که همگان روزگاری مرکز مدنیت بوده‌اند.

نام بادرود بر گرفته از آخشیجان چهارگانه آب، باد، خاک و آتش است که به علت تقدس نام باد در نزد ایرانیان پیش از اسلام این سرزمین را باد نام نهاده‌اند و تقدس کلمه باد تا بدانجا بوده که ایرانیان پیشین روز ۲۲ هر ماه خورشیدی را روز باد یا بادروز می‌نامیدند که بادرود برگرفته از همان بادروز است.

چیستان شهر و رود

 

source

توسط funkhabari.ir