انیمه‌‌های شونن با آثار تحسین شده‌‌ای مانند Dragon Ball و One Piece جزو پرطرفدارترین سبک‌های این مدیوم به شمار می‌‌روند. بااینکه شونن با وجود سبک‌‌های شوجو، ایسکای و بسیاری دیگر تنها سبک انیمه نیست، به خاطر وجود مبارزات حماسی، سینماتوگرافی چشم‌‌نواز و روندهای داستانی هیجان‌انگیز، امروزه جزو محبوب‌‌ترین سبک‌های انیمه محسوب می‌‌شود.

دنیای انیمه در سال‌‌های اخیر بسیار پرجنب و جوش بوده، یکی از دلایل افزایش محبوبیت این مدیوم انیمه‌های شونن هستند، که آثار پرطرفداری مانند Jujutsu Kaisen، Demon Slayer و My Hero Academia را در خود جای داده است، البته از آثار کلاسیکی مانند JoJo’s Bizarre Adventure، Ghost in the Shell و البته Neon Genesis Evangelion نیز نباید چشم‌‌پوشی کرد.

۱۰. Soul Eater (2008-2009)

بهترین انیمه‌‌های سریالی سبک شونن - گیمفا

ماکا که دانش آموزی در سازمان DWMA محسوب می‌شود، برای تمرین سلاح خود روح جمع آوری می‌کند تا تبدیل به داسی برای شخصیت مرگ شود. در کنار ماکا شخصیت‌‌های بلک استار، دث د کید، لیز، پتی و سوباکی نیز در این گروه حضور دارند. آنها طی یک ماجراجویی که به صورت اپیزودیک روایت می‌‌شود باید روح ۹۹ شیطان را به دست آورند، ماموریتی که از آنچه آنها فکر می‌کنند دشوارتر خواهد بود.

Soul Eater با نماهایی چشم‌‌نواز، مبارزات هیجان‌‌انگیز و شخصیت‌‌های دوست‌‌داشتنی یکی از انیمه‌‌های نادیده گرفته شده سبک شونن است که دنیایی منحصر به فرد را برای بیننده ترسیم می‌‌کند.

۹. Yu Yu Hakusho (1992-1994)

بهترین انیمه‌‌های سریالی سبک شونن - گیمفا

یوسوکه اورامشی پس از تلاش برای نجات یک کودک، به ماشین برخورد و کشته می‌‌شود. او در زندگی پس از مرگ، توسط کوئنما، فرزند فرمانروای دنیای مردگان، به عنوان کارآگاه دنیای زیرین معرفی شده تا به پرونده‌‌هایی که مربوط به ارواح و شیاطین هستند رسیدگی کند.

Yu Yu Hakusho یکی از محبوب‌‌ترین انیمه‌‌های سبک شونن است که توانست محبوبیت این سبک را در دهه ۹۰ میلادی افزایش دهد. این انیمه در آینده الهام‌بخش آثاری متعددی بود که از بین آنها می‌‌توان به Jujutsu Kaisen، Bleach و Naruto اشاره کرد. به لطف شخصیت‌‌پردازی بی‌نظیر و مبارزات جذاب، Yu Yu Hakusho لایق توجه بیشتری از سمت دوست‌‌داران این مدیوم است.

۸. Fullmetal Alchemist: Brotherhood (2009-2010)

بهترین انیمه‌‌های سریالی سبک شونن - گیمفا

دو برادر به نام‌‌های ادوارد و آلفونسو جرمی شدید را در دنیا کیمیاگران انجام می‌‌دهند و باید با عواقب آن مواجه شوند، در نتیجه ادوارد یک پای خود را از دست می‌‌دهد و جسم آلفونسو نابود می‌‌شود. ادوارد برای نجات برادرش یک دست خود را نیز فدا می‌‌کند تا ماجراجویی این دو نفر با یکدیگر آغاز شود.

Fullmetal Alchemist: Brotherhood با وفادار ماندن به منبع اصلی اقتباس، باعث خلق لحظات تاثیرگذاری شده است که آن را به همراه داستان زیبا و سبک هنری چشم‌نواز، به یکی از بهترین انیمه‌های شونن تبدیل کرده‌اند.

۷. Attack on Titan (2013-2023)

بهترین انیمه‌‌های سریالی سبک شونن - گیمفا

تنها هدف ارن یگر در انیمه Attack on Titan از بین بردن تمام تایتان‌‌ها است، اما زمانی که ارن متوجه می‌‌شود خود او نیز می‌‌تواند به تایتان تبدیل شود همه‌‌چیز تغییر می‌‌کند. هرچه قدر که ارن و همراهان او اطلاعات بیشتری از تایتان‌‌ها کسب می‌‌کنند، حقیقت پیچیده‌‌تر می‌‌شود.

Attack on Titan به لطف داستانی که هرگز نمی‌‌توان آن را پیش‌بینی کرد و سکانس‌‌های مبارزات هیجان‌‌انگیز یکی از محبوب‌‌ترین آثار دنیای انیمه است. فصل پایانی این انیمه در سال ۲۰۲۳ پخش شد، البته بسیار بعید است که در دهه‌‌های آینده طرفداران این مدیوم، Attack on Titan و داستان منحصر به فرد آن را فراموش کنند.

۶. Death Note (2006-2007)

بهترین انیمه‌‌های سریالی سبک شونن - گیمفا

لایت یاگامی دانش‌‌آموزی باهوش با آینده‌‌ای روشن است که روزی یک دفتر یادداشت با عنوان Death Note پیدا می‌‌کند. لایت اسم هرکسی را در این دفتر یادداشت کند، او به روش‌‌های مختلفی در دنیای واقعی از بین می‌‌رود. پس از مدتی سر و کله شخصیت کارآگاه L پیدا می‌‌شود و تصمیم می‌‌گیرد جلوی لایت را بگیرد.

سازندگان Death Note می‌‌دانند که چطور بیننده را با داستان سرگرم‌‌کننده و پر از تعلیق انیمه همراه کنند تا روند سریال لحظه‌‌ای خسته کننده نشود. نحوه روایت Death Note شبیه یک بازی شطرنج است که یک اشتباه کوچک سرنوشت شخصیت‌‌ها را تغییر می‌‌دهد و البته برنده اصلی تا انتها مشخص نخواهد شد.

۵. Hunter × Hunter (1999-2001)

بهترین انیمه‌‌های سریالی سبک شونن - گیمفا

شخصیت گون فریکس پس از اینکه متوجه می‌‌شود پدرش همچنان زنده است و به عنوان یک شکارچی زندگی می‌‌کند، در امتحان شکارچی‌‌ها شرکت کرده تا ماجراجویی خود را همراه با کیلوا برای پیدا کردن پدرش آغاز کنند.

Hunter × Hunter انیمه‌‌ای چشم‌نواز با شخصیت‌‌پردازی‌‌هایی متفاوت است که تعدادی از بهترین ویلن‌‌های دنیای انیمه را نیز شامل می‌شود. در کنار شخصیت‌‌هایی که به خوبی به آنها پرداخته شده، Hunter × Hunter داستانی درباره اهمیت دوستی و از دست دادن افراد مهم زندگی را به بهترین نحو ممکن روایت می‌‌کند.

۴. Bleach (2004-2012)

بهترین انیمه‌‌های سریالی سبک شونن - گیمفا

ایچیگو کوروساکی پس از اینکه به کمک روکیا کوچیکی از حمله یک Hollow جان سالم به در برد، تصمیم می‌‌گیرد به سول ریپر تبدیل شود تا بتواند از مردم بی‌‌گناه درمقابل Hollows محافظت کند.

Bleach به لطف سکانس‌‌های اکشن سریع و روایت داستانی پرکشش، به یکی از چهار انیمه برتر سبک شونن تبدیل شده است. داستان Bleach در طی ۳۶۶ اپیزود روایت می‌‌شود که بین سال‌‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ پخش شد، بااینکه تعداد اپیزودهای این انیمه بسیار زیاد است، قطعا ارزش زمان شما را خواهد داشت.

۳. Naruto (2002-2017)

بهترین انیمه‌‌های سریالی سبک شونن - گیمفا

ناروتو یک یتیم و خلافکار است که می‌‌خواهد روزی یک نینجای قدرتمند و مورد احترام باشد، البته رویای او تنها به نینجا بودن ختم نمی‌‌شود و بزرگ‌‌ترین آرزوی او این است که روزی هوکاگه، بالاترین مقامی که یک نینجا می‌‌تواند به دست آورد، شود. درحالی که شاید آرزوهای او ساده به نظر برسند، تبدیل شدن به یک نینجا مخصوصا زمانی که تمام دنیا درمقابل شما ایستاده، کار آسانی نخواهد بود.

Naruto داستانی بسیار زیبا از اهمیت دوستی و بهتر شکل دادن شخصیت خود را روایت و به بینندگان یادآوری می‌‌کند برای شکست دادن دشمنانی که قدرتمندتر از شما هستند، باید تلاش بیشتری داشته باشید. Naruto یکی از محبوب‌‌ترین انیمه‌‌های شونن است که تماشای آن را به هر طرفدار انیمه‌‌ای باید پیشنهاد داد.

۲. One Piece (1999-?)

بهترین انیمه‌‌های سریالی سبک شونن - گیمفا

لوفی یک دزد دریایی جوان و جاه‌طلب است که تلاش می‌‌کند با پیدا کردن One Piece به پادشاه دزدان دریایی تبدیل شود. برای موفق شدن در این ماجراجویی، لوفی نیاز به خدمه‌‌ای کاربلد و دوست‌‌داشتنی دارد تا در این مسیر شکست نخورد و از چالش‌‌ها سربلند بیرون بیاید.

One Piece با حدود ۱۱۰۰ اپیزود، طولانی‌‌ترین انیمه شوننی است که تاکنون منتشر شده، البته این انیمه به پایان راه خود نزدیک شده است. One Piece بیشتر به خاطر خلق دنیایی پیچیده و جذاب شناخته می‌‌شود که کمتر انیمه‌‌ای می‌تواند با آن رقابت کند. نتفلیکس در سال ۲۰۲۴ اعلام کرد با همکاری Wit Studio درحال بازسازی One Piece می‌‌باشد تا طرفداران جدید به راحتی وارد دنیای این فرنچایز شوند. باید منتظر ماند و دید که آیا Wit Studio می‌‌تواند اثری به جذابیت نسخه اصلی خلق کند یا در این مسیر با شکست مواجه می‌‌شود.

۱.Dragon Ball (1986-?)

بهترین انیمه‌‌های سریالی سبک شونن - گیمفا

Dragon Ball روایت‌‌گر داستان سون گوکو است که به بولما در پیدا کردن هفت Dragon Ball کمک می‌‌کند. هر فردی که بتواند تمام Draogn Ballها را پیدا کند، هر آرزویی که داشته باشد برآورده می‌‌شود. گوکو و همراهانش طی ماجراجویی‌‌های هیجان‌انگیز و خطرناک، قدرت بیشتری برای از بین بردن دشمنان خود به دست می‌‌آورند.

انیمه Dragon Ball الهام‌‌بخش بسیاری از آثاری بود که در آینده منتشر شدند، به همین دلیل Dragon Ball را می‌‌توانیم به خاطر تاثیر مهمی که در این مدیوم داشت، بهترین انیمه سبک شونن بدانیم. محبوبیت Dragon Ball تنها به دنیای انیمه ختم نمی‌‌شود، زیرا لایواکشن و بازی‌‌های ویدیویی جذابی نیز از این فرنچایز ساخته شده است.

منبع: کولایدر

source

توسط funkhabari.ir