شرکت یوبی‌سافت در گزارش مالی اخیر به فروش ضعیف بازی Star Wars Outlaws اشاره کرد. مدیرعامل یوبی‌سافت در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران، دلیل عدم استقبال کافی از این بازی تراز اول را توقع بالای گیمرها خواند. او معتقد است که بازی‌کنان امروزی به دنبال یک تجربه خارق‌العاده می‌گردند و سطح انتظار آنها بیش از حد افزایش یافته است.

یوبی‌سافت بدترین روزهایش را طی می‌کند. ارزش سهام این شرکت فرانسوی هر روز در حال کاهش است. پروژه‌های بزرگ آنها از جمله جنگ ستارگان: قانون‌شکنان با شکست مواجه شد. آنها تصمیم به تأخیر انتشار بازی Assassin’s Creed Shadows گرفتند و همین باعث شد تا ارزش سهام آنها بار دیگر کاهش پیدا کند. یوبی‌سافت در سال جاری میلادی، پروژه بزرگ دیگری منتشر نخواهد کرد. این کمپانی در نتیجه سال را با ضرر مالی به پایان خواهد رساند.

ایو گیلمو در جلسه اخیر با سرمایه‌گذاران در مورد دلیل فروش کمتر از انتظار بازی Star Wars Outlaws گفت: «در بازار چالش‌برانگیز امروز، گیمرها انتظار تجربه‌های خارق‌العاده را دارند و دیگر اثری باکیفیت عالی کفایت نمی‌کند.» به عبارت دیگر دلیل شکست این بازی به گردن گیمرها و افرادی است که توقع بیش از حدی دارند و فکر می‌کنند که تمامی بازی‌ها باید تجربه‌ای استثنایی ارائه دهند.

فروش بازی Star Wars Outlaws

فروش ضعیف Star Wars Outlaws

صحبت‌های مدیرعامل یوبی‌سافت در مورد سطح انتظار بازیکنان در حالی مطرح می‌شود که انتقادات بزرگی به بازی جدید جنگ ستارگان وارد شده است. منتقدان معتقدند که این بازی از همان فرمول تکراری عناوین یوبی‌سافت استفاده می‌کند و تجربه‌ای آن‌چنان تازه ارائه نمی‌کند. بسیاری نیز به بخش مخفی‌کاری اشاره کرده‌اند. بیشتر روند بازی روی مخفی‌کاری متمرکز است و هیچ ایده‌ی تازه‌ای در این زمینه ارائه نشده است. این در حالی است که یوبی‌سافت عناوین مخفی‌کاری باکیفیتی مانند اسپلینتر سل ساخته است.

ایو گیلمو در ادامه افزود که باید سطح کیفیت بازی‌ها را افزایش دهند و به‌تمامی جوانب طراحی یک بازی توجه کنند. بازی جدید اساسینز کرید قرار است با همین رویکرد منتشر شود و کیفیت خارق‌العاده‌ای داشته باشد. این بازی نیز البته به دلیل پرداختن به سامورایی آفریقایی، انتقادات زیادی به جان خریده است. موفقیت اساسینز کرید شادوز اهمیت زیادی از لحاظ مالی برای یوبی‌سافت دارد و در صورتی که این بازی هم شکست بخورد، اوضاع آنها تیره‌وتار خواهد شد.

گیلمو به تازگی هیئت‌مدیره را موظف به بررسی وضعیت و یافتن راه‌حل کرده است. تحلیل‌گران معتقدند که افت ارزش سهام نیز عمدی است و گیلمو به دنبال خرید اکثریت سهام و به دست گرفتن کنترل کامل این شرکت است.

منبع: Tech4Gamers

source

توسط funkhabari.ir