لختگی یکی از فیلم‌های اجتماعی سال 1403 است که برای اکران در پاییز این سال آماده شد و بازیگران مشهوری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این مقاله با معرفی فیلم لختگی همراه شما هستیم.

فیلم‌های اجتماعی در ایران جز متداول‌ترین آثار سینمایی هستند. این آثار بعد از ژانر کمدی و درام به دلیل حس همذات پنداری که شخصیت‌های فیلم به مخاطبان می‌دهند، مورد توجه قرار می‌گیرند. در ادامه یکی از فیلم‌های اجتماعی جدید و متفاوت سینما را در سال 1403 به شما معرفی می‌کنیم.

فیلم لختگی به کارگردانی کاوه دهقانپور و نویسندگی حسن وارسته در سال 1400 ساخته شد‌. مهدی ودادی تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشت و فیلم توسط نسیم صبا توزیع شد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم سینمایی لختگی همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم لختگی

ژانر فیلم لختگی درام، اجتماعی و رازآلود است. این اثر در تاریخ 28 شهریور 1403 بر روی پرده سینماهای ایران رفت. مدت زمان فیلم 90 دقیقه است.

داستان فیلم لختگی

داستان فیلم لختگی

خلاصه فیلم سینمایی لختگی درباره یک خانواده آرام است که در صلح و صفا کنار یکدیگر زندگی می‌کنند اما به ناگاه برملا شدن یک راز قدیمی موجب می‌شود که کانون گرم خانواده رفته رفته سرد شود. در خلاصه رسمی فیلم می‌خوانید:

این اراضی سال‌هاست رازی در سینه خود دارد، شاید امروز همان روزی است که باید گوری را نبش کرد و راز خفته را از این اراضی مرموز بیرون کشید…

بازیگران فیلم لختگی

در این قسمت قصد داریم تا شما را کاملا با بازیگران فیلم آشنا کنیم.

نادر فلاح

بازیگران فیلم لختگی

نادر فلاح بازیگر و کارگردان اهل ایران متولد 14 شهریور ماه سال 1352 است. او در رشته کارگردانی نمایش دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران فارغ‌التحصیل شد و از سال 1368 کار خود را با تئاتر شروع کرد. فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین حضور جدی او را در سینما رقم زد. شهرت این بازیگر به فیلم‌های چند متر مکعب عشق، معبر و انزوا برمی‌گردد که برای این بازیگر نامزدی جوایز معتبری همچون تندیس حافظ، جشن منتقدین سینمای ایران، جشن دنیای تصویر و سیمرغ جشنواره فیلم فجر را به ارمغان آوردند. از آثار مشهور او باید به فیلم‌های طبقه هساث، اژدها وارد می‌شود، ما همه با هم هستیم، مجوز خروج، سریال‌های ششمین نفر، زیرخاکی ۱ تا ۳، حیثیت گمشده و عشق کوفی اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

نسیم ادبی

هنرپیشه های فیلم سینمایی لختگی

نسیم ادبی بازیگر اهل ایران متولد 1355 است. این هنرپیشه بازیگری را از سال 1375 با سریال دوقلوها آغاز کرد و با سریال شهرزاد و نقش حمیرا به شهرت مطلوبی رسید رسید. او همچنین در آثار دیده‌شده‌ای  مانند گلشیفته، برادر جان، شرم و رحیل در تلویزیون ایفای نقش داشت. از آثار مشهور نسیم ادبی باید به خانه دختر، مهمانخانه ماه نو، لب خط، خائن کشی، فیلم نمور، آسمان غربی و فیلم تابستان همان سال اشاره کنیم.

مریم مومن

خلاصه فیلم سینمایی لختگی

مریم مومن هنرپیشه ایرانی در 6 مرداد 1377 چشم به جهان گشود. خانم مومن بازیگری و فعالیت هنری را رسما از سال 1397 با کاراکتر فخرالزمان سریال بانوی عمارت شروع کرد و همین نقش محبوبیت زیادی برای او به ارمغان آورد. این بازیگر در آثار دیگری همچون سرزده، دردسرهای شیرین، جادوگر، رئالیتی‌ شوهای شب‌های مافی، چیدمانه و ارتش سری حضور داشته است.

امیررضا دلاوری

تاریخ اکران فیلم لختگی

امیررضا دلاوری بازیگر اهل ایران در 17 مرداد 1355 به دنیا آمد. او در سال 1374 با حضور در یک کلیپ موسیقی ساخته مسعود آب پرور به عنوان بازیگر دیده شد و سپس رفته رفته وارد تلویزیون شد. سریال‌های مهر خوبان و سرانجام ما چند نفر باعث شهرت امیررضا دلاوری شدند. او در سال 1378 با فیلم متولد ماه مهر بازی در سینما را آغاز کرد. از آثار مشهور این بازیگر به سریال‌های مختارنامه، ساختمان ۸۵، کلاه پهلوی، پریا، آنام، وارش، یاغی، خون‌سرد، فیلم‌های چ، تک تیرانداز، خائن کشی و میرو اشاره می‌کنیم.

گیتی قاسمی

نمرات فیلم سینمایی لختگی

گیتی قاسمی هنرپیشه اهل ایران در 16 مرداد 1355 متولد شد. خانم قاسمی به جز بازیگری، کارگردانی تئاتر نیز انجام می‌دهد. ایشان بازیگری را از سال 1375 با تئاتر شروع کردند و بعد از فعالیت‌های مختلف تئاتر در سال 1386 با سریال پیامک از دیار باقی پشت دوربین قرار گرفتند. فعالیت‌های تلویزیونی او همچنان ادامه داشت تا سرانجام در سال 1391 با فیلم جابه‌جا وارد سینما شد. محبوبیت گیتی قاسمی به سال 1397 و بازی در نقش خاله خاور سریال سال‌های دور از خانه برمی‌گردد. این هنرپیشه تا کنون توانسته یکبار نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را کسب کند. از آثار دیده شده این هنرمند باید به فیلم‌های چهارشنبه، ویلایی‌ها، جان دار، متری شیش و نیم، شه‌سوار، سریال‌های، زیرخاکی، رستگاران، چک برگشتی، کامیون و نیسان آبی اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

مهدی کوشکی

ژانر فیلم لختگی

مهدی کوشکی هنرپیشه، کارگردان و نمایشنامه‌نویس اهل ایران متولد 8 مرداد 1360 است. این هنرمند کار خود را از سال 1376 با تئاتر آغاز کرد و سرانجام در سال 1392 در فیلم مهمونی کامی مقابل دوربین قرار گرفت. بعد از آن نیز در آثار معروفی همچون لانتوری و فروشنده به عنوان بازیگر مکمل ایفای نقش داشت. این بازیگر در سال 1398 در سریال دل حضور پیدا کرد و بعد از آن در سریال‌های کرگدن، آقازاده، جیران، راز ناتمام و فیلم یقه سفیدها حضور پیدا کرد.

سایر هنرپیشه های فیلم سینمایی لختگی عبارتند از:

  • سیامک صفری
  • توماج دانش بهزادی
  • عاطفه اکبری
  • مریم مرادی‌نیا
  • فرهنگ شاهسواری

نقد فیلم لختگی

لختگی به کارگردانی کاوه دهقانپور کارگردان جوانی ساخته شد که هنوز در ابتدای مسیر هنری خود قرار دارد. حسن وارسته اما نویسنده‌ای باسابقه است که آثاری همچون پایتخت ۲، ۳ و ۴، دودکش، علی‌البدل، دیوار به دیوار و بچه مهندس توسط او نوشته شده‌اند. این نویسنده در مصاحبه خود از کمبود ژانرهای دیگری به جز کمدی و درام در سینما گله کرد و لختگی را نیز بر همین مبنا متفاوت نوشت.

همچنین بخوانید :

این اثر از لحاظ متفاوت بودن فضای جالب و داستان پیچیده‌ای دارد. اما حدس زدن پایان آن اصلا سخت نیست. از سوی دیگر ریتم فیلم به شدت کند است و گاها صحنه‌های اضافی‌ای نیز در آن می‌بینیم. بازیگران به نوبه خود باتجربه و حرفه‌ای هستند اما سرگردانی فیلمنامه عملکرد آنها را ضعیف می‌کند. نمرات فیلم سینمایی لختگی متوسط هستند و می‌توان به عنوان یک اثر متفاوت از آنچه که در سینمای امروز جریان دارد، آن را تماشا کنید.

سخن پایانی

نقد فیلم لختگی

با معرفی و بررسی فیلم ایرانی لختگی همراه شما بودیم. این اثر ژانری درام و اجتماعی دارد که زاویه نگاه متفاوت‌تر آن، باعث می‌شود مخاطب ترغیب به دیدن آن شود. آیا شما از تماشای این اثر راضی بودید؟ فیلم چه نقاط قوت و ضعفی داشت؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir