PS5 اکنون دارای یک سیستم تبلیغاتی است که در رابط کاربری داشبورد تعبیه شده و نمی‌توانید آن را بدون قطع اتصال از اینترنت غیرفعال کنید.

کاربران متوجه شدند که هنگام قرار گرفتن روی آیکون بازی در صفحه اصلی، یک تبلیغ اجباری جایگزین تصاویر هنری اصلی بازی‌ها شده است.

با این حال، برخی از کاربران این اقدام مبنی بر جایگزینی تصاویر بازی در صفحه اصلی با تبلیغات قدیمی را مورد انتقاد قرار داده‌اند. آزمایش IGN نشان می‌دهد که Warhammer 40,000: Space Marine 2، تصاویر Titus، قهرمان اصلی را در پس‌زمینه صفحه اصلی با تبلیغات جایگزین کرده است. Call of Duty نیز به‌روزرسانی فصل ۶ را تبلیغ می‌کند.

کاربران دیگر تبلیغات بسیار گیج‌کننده‌ای را گزارش کرده‌اند. به عنوان مثال، ههنگام انتخاب Horizon Zero Dawn تبلیغات Lego Horizon Adventures در پس‌زمینه دیده می‌شود.

موضوع آزاردهنده‌ این است که برخی از آخرین اخبار منتشر شده توسط PS5، بسیار قدیمی هستند و ممکن است برخی از کاربران که اطلاعت کمتری دارند را گیج کنند. به عنوان مثال، قرارگیری روی آیکون Marvel’s Spider-Man: Miles Morales یک تبلیغ برای انتشار فیلم سینمایی Spider-Man: Across the Spider-Verse را با برچسب به‌زودی نشان می‌دهد که در واقع ژوئن ۲۰۲۳ اکران شد.

به طرز عجیبی، برخی بازی‌ها از سیستم تبلیغات جدید استفاده نمی‌کنند. به عنوان مثال، Astro Bot که به تازگی منتشر شده یا Yakuza Kiwami 2 شامل تبلیغات نمی‌شوند.

داشبورد پلی استیشن سال‌ها است که تبلیغات را نشان می‌دهد، اما بیشتر آن‌ها به فروشگاه محدود شده‌اند. اما حالا برای اولین بار شاهد تبلیغات در صفحه اصلی هستیم.

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر این که سونی تبلیغات را به عنوان بخشی از به‌روزرسانی اخیر فریمور Welcome Hub اضافه کرده است، اما هیچ اشاره‌ای به آن در توضیحات به‌روزرسانی وجود نداشت.

꧁𝔽abulous 𝕊layer꧂آریا

source

توسط funkhabari.ir