آخرین امولاتور قدرتمند نینتندو سوییچ به درخواست نینتندو از دسترس خارج شد. Ryujinx از جمله شبیه‌سازهای بسیار قدرتمند کنسول سوییچ بود که حتی امکان تجربه بازی آنلاین را هم فراهم می‌کرد. شرکت نینتندو با سازنده این امولاتور تماس گرفته و طی یک توافق محرمانه، طرفین به این نتیجه رسیده‌اند که ریوجینکس به کار خود پایان دهد و از دسترس عموم خارج شود.

شرکت نینتندو امسال تلاش خود برای محدود کردن فعالیت‌ امولاتورها و هکرها را افزایش داده است. آنها اوایل امسال، دیگر امولاتور معروف به نام Yuzu‌ را از دسترس خارج کردند. نینتندو مدعی است که این شبیه‌ساز باعث افزایش دانلود غیرقانونی بازی‌های نینتندو شده‌ است و بازی Zelda Tears of the Kingdom به شکل غیرقانونی دانلود شده است. کار روی نرم‌افزار یوزو به پایان رسید، اما همچنان توسعه ریوجینکس ادامه داشت. نینتندو حال دومین نقطه امید پی‌سی گیمرها را هم کور کرده است.

روز گذشته دسترسی به صفحه گیت هاب Ryujinx غیرممکن شد. بسیاری از کاربران گزارش دادند که پس از ورود به وب‌سایت، ارور 404 دریافت می‌کنند. در نهایت وب‌سایت اصلی این امولاتور هم آفلاین شد و موجی از نگرانی میان گیمرها به پا کرد. سازنده این نرم‌افزار در سرور دیسکورد رسمی اعلام کرد که نینتندو با آنها تماس گرفته و قراردادی برای پایان کار روی این شبیه‌ساز امضا کرده است. به نظر می‌رسد که توسعه‌دهنده‌ها نتوانسته‌اند پیشنهاد نینتندو را رد کنند و تصمیم گرفته‌اند تا تمامی فایل‌ها و صفحات مربوطه را آفلاین کنند.

امولاتور نینتندو سوییچ Ryujinx

پایان فعالیت امولاتور Ryujinx

تمامی صفحات این امولاتور در وب‌سایت‌های پاترئون، گیت‌هاب و دیگر پلتفرم‌ها حذف شده‌اند. به نظر می‌رسد که تهدید نینتندو باعث شده تا آنها از ادامه کار پشیمان شوند. سازندگان امولاتور Yuzu برای نمونه باید حدود 2.4 میلیون دلار غرامت به نینتندو بدهند. تیم وکلای نینتندو با شم حقوقی بی‌رحمانه‌ای به سراغ شرکت‌ها و اشخاص می‌روند و شانس پیروزی علیه آنها بسیار کم است. هرچند توسعه امولاتور غیرقانونی نیست، اما استفاده غیرقانونی از آن جرم است.

نینتندو در طی چند سال اخیر با هکرها و توسعه‌دهنده‌های زیادی برخورد قانونی کرده است. گری باوزر، هکر نینتندو سوییچ به 40 ماه زندان و پرداخت بیش از 4.5 میلیون دلار غرامت محکوم شد. او پس از آزادی، اجازه استفاده از تجهیزات فناوری مدرن را ندارد و باید تا آخر عمر به نینتندو غرامت بپردازد. وب‌سایت‌های دانلود غیرقانونی بازی نینتندو نیز یکی پس از دیگری از دسترس خارج شده‌اند. یکی از مهم‌ترین وب‌سایت‌های دانلود بازی نینتندو واقع در آمریکا در سال 2018 آفلاین شد و مدیران آن به پرداخت 12.2 میلیون دلار غرامت محکوم شدند.

در صورتی که از Ryujinx برای اجرای بازی نینتندو سوییچ روی کامپیوتر استفاده می‌کردید، همچنان می‌توانید به این کار ادامه دهید. هرچند نسخه جدید منتشر نخواهد شد و البته فایل اصلی را هم پاک نکنید که دیگر دسترسی به منابع اصلی وجود ندارد.

منبع: Eurogamer

source

توسط funkhabari.ir