اسکارلت جوهانسون گران‌ترین بازیگر زن جهان و یکی از معروف‌ترین هنرپیشه‌های هالیوود محسوب می‌شود که با ایفای نقش‌های متفاوت خود، خصوصا در سینمای مارول، مشهور شده است‌. در ادامه با بیوگرافی اسکارلت جوهانسون همراه شما هستیم.

اسکارلت جوهانسون بازیگر و خواننده اهل آمریکا متولد 1984 است. او بازیگری را از سنین کودکی با تئاتر شروع کرد و نخستین فیلم خود را در سال 1994 با نام شمال (North) بازی کرد. این هنرپیشه در سنین بزرگسالی با فیلم گمشده در ترجمه (Lost in Translation) توانست توجه‌ها را به خود جلب کند. در سال 2008 این هنرپیشه پس از حضور در چندین فیلم و کسب شهرت با آلبوم هر کجا که سرم را می‌گذارم (Anywhere I Lay My Head) خوانندگی را به صورت رسمی شروع کرد.

خانم جوهانسون در طول سال‌های بازیگری خود موفق به کسب نامزدی و جوایز مختلفی از جمله یک جایزه بفتا، یک جایزه تونی، دو نامزدی اسکار و پنج نامزدی گلدن گلوب شد. او بارها در لیست 100 سلبریتی برتر مجله فوربز و در سال 2021 در مجله تایم بین 100 فرد تاثیرگذار جهان قرار گرفت. فیلم‌های او با فروش بالایی که داشته‌اند، پرفروش‌ترین فیلم‌های یک بازیگر زن در گیشه جهان هستند. همچنین او تا به امروز گران‌ترین بازیگر زن جهان محسوب می‌شود. در این مقاله پلازا با بیوگرافی اسکارلت جوهانسون همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی اسکارلت جوهانسون

  • نام و نام خانوادگی: اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson)
  • تاریخ تولد: 22 نوامبر 1984 (1 آذر 1363)
  • محل تولد: نیویورک سیتی، آمریکا
  • نام کامل: اسکارلت اینگرید جوهانسن (Scarlett Ingrid Johansson)
  • سن اسکارلت جوهانسون: 39 سال
  • قد اسکارلت جوهانسون: 160 سانتی متر
  • وضعیت تاهل: متاهل (رایان رینولدز 2008-2011)، (رومین دوریاک 2014-2017)، (کالین جاست 2020 تا کنون)
  • تعداد فرزندان: 2 فرزند (رز و کازمو)
  • صفحه اینستاگرام اسکارلت جوهانسون: ندارد

زندگی نامه اسکارلت جوهانسون

در این بخش درباره زندگینامه او از ابتدای زندگی تا ازدواج و فرزندان صحبت می‌کنیم.

از کودکی تا جوانی

اسکارلت اینگرید جوهانسن (Scarlett Ingrid Johansson) در تاریخ 22 نوامبر 1984 (1 آذر 1363) در بخش منهتن در شهر نیویورک به دنیا آمد. پدر اسکارلت، کارستن الاف جوهانسون، معماری دانمارکی بود و پدربزرگش اینر جوهانسون تاریخدان هنری، فیلمنامه‌نویس و گارگردان فیلم بود. مادر او ملانی اسلون تهیه‌کننده و اصالتا لهستانی-یهودی بود. اسکارلت جوهانسون یک خواهر بزرگتر به نام ونسا، یک برادر بزرگتر به نام آدرین و یک برادر دوقلو به نام هانتر دارد. او همچنین یک برادر بزرگتر ناتنی به نام کریستین دارد که از ازدواج اول پدرش است. جوهانسون تابعیت دو کشور دانمارک و آمریکا را دارد.

زندگینامه اسکارلت جوهانسن / زندگینامه اسکارلت جوهانسون

زندگینامه اسکارلت جوهانسون از شهر نيويورك آغاز می‌شود. مدرسه ابتدایی جوهانسون در منهتن بود. زمانی که او 13 ساله بود والدینش طلاق گرفتند. اسکارلت به مادربزرگ مادری‌اش دوروثی اسلون خیلی نزدیک بود. دوروثی کتابدار و معلم مدرسه بود. آنها اغلب با هم وقت می‌گذراندند و از نظر اسکارلت، اسلون بهترین دوستش بود. اسکارلت که از کودکی دوست داشت در مرکز توجه باشد، برای خانواده‌اش می‌خواند و می‌رقصید و برنامه اجرا می‌کرد. او به خصوص شیفته تئاتر موزیکال بود. جوهانسون به کلاس‌های رقص می‌رفت و می‌گوید که والدینش از تصمیم او برای حرفه آینده‌اش حمایت می‌کردند. او کودکی‌اش را «خیلی معمولی» توصیف می‌کند.

در زمان کودکی جوهانسون جلوی آینه تمرین بازیگری می‌کرد. در سن هفت سالگی وقتی که یک موسسه استعدادیابی با برادرش به جای او قرارداد بست حسابی از نظر روحی به هم ریخت. اما او بعدتر تصمیم گرفت که هر طور شده بازیگر شود. او در موسسه تئاتر لی استراسبرگ ثبت نام کرد و در همین زمان برای بازی در تبلیغات مختلف تست می‌داد، اما خیلی زود علاقه‌اش را در این زمینه از دست داد.

او تمرکزش را به فیلم و تئاتر تغییر داد و برای اولین بار در تئاتری به نام Sophistry در کنار ایتان هاوک (Ethan Hawke) حضور یافت. او در این نمایش فقط دو خط دیالوگ داشت. در همین زمان جوهانسون به مدرسه حرفه‌ای بچه‌ها رفت. این مدرسه که در منهتن است، موسسه‌ای خصوصی و آموزشی برای بچه‌هایی بود که شوق بازیگری داشتند.

زندگی شخصی

عکسهای اسکارلت جانسون / فرزندان اسکارلت جوهانسون

بین سال‌های 2001 تا 2002 اسکارلت جوهانسون با همکلاسی‌اش جک آنتونوف قرار می‌گذاشت. تا پایان سال 2006 هم به مدت دو سال با همبازی‌اش در فیلم Black Dahlia یعنی جاش هارتنت (Josh Hartnett) در رابطه بود. هارتنت گفته آنها به این دلیل از هم جدا شدند که جوهانسون برنامه کاری خیلی شلوغی داشت.

اولین ازدواج اسکارلت جوهانسون به سال 2008 بازمی‌گردد. در سال 2007 جوهانسون رابطه‌ای را با بازیگر کانادایی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) شروع کرد. آنها در مه 2008 (اردیبهشت 1387) نامزد و در سپتامبر 2008 (شهریور 1387) ازدواج کردند. اما ازدواج آنها زیاد دوام نیاورد و در دسامبر 2010 (آذر 1389) از هم جدا شدند. درنهایت آنها در ژوئیه 2011 (تیر 1390) طلاق گرفتند.

در نوامبر 2012 (آبان 1391) جوهانسون با صاحب یک آژانس تبلیغاتی به نام رومین داریاک وارد رابطه شد. سپتامبر سال بعد (شهریور 1392) آنها نامزد کردند. فرزند اسکارلت جوهانسون رز دوروتی داریاک در 30 آگوست 2014 (8 شهریور 1393) به دنیا آمد. آنها اکتبر همان سال (مهر 1393) رسما ازدواج کردند. اما دومين همسر اسكارلت جوهانسون نيز  3 سال بعد در سپتامبر سال 2017 (شهریور 1396)  از او جدا شد.

در دسامبر سال 2017 (آذر 1396) خبری منتشر شد مبنی بر اینکه جوهانسون با کولین جاست (Colin Jost)که بعدها همسر اسکارلت جوهانسون شد در ارتباط است. کولین جاست نویسنده ارشد برنامه Saturday Night Live است. در مه 2019 (اردیبهشت 1398) آنها نامزد کردند. اسکارلت جوهانسون و همسرش به طور رسمی در در اکتبر 2020 (مهر 1399) با هم ازدواج کردند. پسر آن‌ها، کازمو، در آگوست 2021 متولد شد. اسکارلت به حریم خصوصی فرزندان خود احترام می‌گذارد و تا کنون تعداد اندکی از عکس از فرزندان اسکارلت جوهانسون منتشر شده است. در حال حاضر هیچ تصویری از پسر او منتشر نشده، اما در زیر عکس اسکارلت و رومین داریاک با دخترشان را مشاهده می‌کنید.

بیوگرافی کامل اسکارلت جوهانسون / فرزند اسکارلت جوهانسون

زندگی شغلی اسکارلت جوهانسون

در این بخش بیوگرافی اسکارلت جوهانسون با مروز زندگی هنری او همراه شما هستیم.

شروع بازیگری

نخستين هنرنمایی این بازیگر محبوب در سینما به فیلم North بازمی‌گردد. در اين زمان سن اسكارلت جوهانسون تنها 9 سال بود. اسکارلت می‌گوید زمانی که سر صحنه فیلمبرداری بود، به طور غریزی می‌دانست که باید چه کار کند. بعد از آن جوهانسون نقش‌های کوچکی را در فیلم‌های Just Cause محصول سال 1995 و If Lucy Fell محصول سال 1996 ایفا کرد.

همچنین بخوانید :

حرفه بازیگری

در این قسمت به زندگينامه اسکارلت جوهانسون در سال‌هایی که در حرفه بازیگری فعال بوده است خواهیم پرداخت. بسیاری از فیلم های اسکارلت جوهانسون دوبله فارسی دارند و می‌توانید برای دانلود آنها اقدام کنید.

سال های 1996 تا 2002: اولین نقش ها

در بالا عکس اسکارلت جوهانسون را می‌بینیم. اولین نقش اصلی جوهانسون در فیلم Manny & Lo محصول سال 1996 بود. او در این فیلم نقش خواهر کوچکتر یک دختر نوجوان را بازی می‌کرد. همچنین برادرش هانتر هم در این فیلم بازی کرده است. بازی او در این فیلم با نقدهای مثبتی مواجه شد.

بعد از بازی در نقش‌های کوچک در فیلم‌هایی مانند Fall و Home Alone 3 (محصول سال 1997)، جوهانسون با بازی در فیلم The Horse Whisperer در سال 1998 توجه بیشتری را به خود جلب کرد. گرچه این فیلم هفتمین بازی جوهانسون در سینما بود، اما در تیتراژ نام او به صورت «با معرفی اسکارلت جوهانسون» نوشته شد. برای بازی در این فیلم او نامزد جایزه بهترین بازیگر زن امیدوارکننده در انجمن منتقدان فیلم شیکاگو شد.

بازیگر اسکارلت جوهانسن / عکس اسکارلت جوهانسون

در سال 1999 او در فیلم My Brother the Pig و در سال 2001 در فیلم نئونوآر The Man Who Wasn’t There به کارگردانی برادران کوئن بازی کرد. پیشرفت غیرمنتظره او با بازی در فیلم Ghost World در سال 2001 نمایان شد. این فیلم در گیشه با شکست روبه‌رو شد اما از آن زمان طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. جوهانسون برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را از انجمن منتقدان فیلم تورنتو دریافت کرد.

در سال 2002 او در فیلم ترسناک-کمدی Eight Legged Freaks بازی کرد. همان سال او از مدرسه حرفه‌ای بچه‌ها فارغ‌التحصیل شد و برای ورود به دانشکده هنر دانشگاه نیویورک اقدام کرد.

سال های 2003 و 2004: بازی در نقش های بزرگسال

همسر اسکارلت جوهانسون / بیوگرافی اسکارلت جوهانسون

در سال 2003 جوهانسون در فیلم عاشقانه و کمدی Lost in Translation به کارگردانی سوفیا کاپولا (Sofia Coppola) بازی کرد. او در این فیلم نقش یک همسر تنها و بی‌حال و حوصله را بازی می‌کرد. جوهانسون متوجه شد که تجربه همکاری با یک کارگردان زن متفاوت است چرا که کاپولا می‌توانست با او همدردی کند. این فیلم در گیشه 119 میلیون دلار فروش داشت و نقدهای مثبتی دریافت کرد.

جوهانسون همچنین در همین سال در فیلم درام Girl with a Pearl Earring به کارگردانی پیتر وبر (Peter Webber) بازی کرد. وبر قبل از انتخاب اسکارلت جوهانسون برای این فیلم، با 150 بازیگر دیگر مصاحبه کرده بود. این فیلم هم از نظر منتقدان فیلم موفقی بود.

در سال 2004 او در فیلم انیمیشنی لایو-اکشن The SpongeBob SquarePants Movie به صداپیشگی پرداخت. او این نقش را به خاطر علاقه‌اش به کارتون‌ها قبول کرد. این فیلم موفق‌ترین فیلم او از نظر تجاری در آن سال بود. همان سال در فیلم دیگری به نام In Good Company بازی کرد. اغلب نقدهای این فیلم هم مثبت بودند.

سال های 2005 تا 2009: بازی در فیلم های وودی آلن

سن اسکارلت جوهانسون / فیلم تاریخی اسکارلت جوهانسون

در سال 2005 جوهانسون در فیلم Match Point به کارگردانی وودی آلن (Woody Allen) بازی کرد. او در این فیلم نقش دختری را داشت که در آرزوی بازیگری بود. قبل از جوهانسون قرار بود کیت وینسلت (Kate Winslet) در این نقش بازی کند. از آنجایی که جوهانسون فیلم‌های وودی آلن را تحسین می‌کرد، از همکاری با او خیلی خوشحال بود البته در اولین روز فیلمبرداری استرس داشت. این فیلم برای جوهانسون افتخاراتی مانند نامزدی برای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در گلدن گلوب و جوایز منتقدان فیلم شیکاگو را به همراه داشت.

در سال 2006 او به همراه هیو جکمن (Hugh Jackman) در فیلم Scoop به کارگردانی وودی آلن ایفای نقش کرد. او در این فیلم نقش یک دانشجوی روزنامه‌نگاری را بازی کرده است. او همچنین در فیلم The Black Dahlia به کارگردانی برایان دپالما (Brian De Palma) بازی کرد. جوهانسون بعدها گفت که همیشه طرفدار دپالما بوده و دوست داشته که با او کار کند، اما به نظرش برای آن نقش مناسب نبوده است.

یکی دیگر از فیلم‌های جوهانسون در سال 2006 تریلر رمزآلود The Prestige به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) بود. او در این فیلم نقش همکار و معشوق یک شعبده‌باز با بازی هیو جکمن را ایفا کرده است. جوهانسون مجذوب شیوه‌های کارگردانی نولان شده بود و همکاری با او را دوست داشت. این فیلم هم موفقیتی دیگر در کارنامه بازیگری اسکارلت جوهانسون به حساب می‌آید. در سال 2008 او به همراه ناتالی پورتمن (Natalie Portman) در فیلم The Other Boleyn Girl بازی کرد، این فیلم تاریخی اسکارلت جوهانسون نیز با استقبال روبه‌رو شد.

فیلم درام-کمدی Vicky Cristina Barcelona سومین همکاری جوهانسون و وودی آلن بود. در این فیلم که محصول سال 2008 است، اسکارلت در کنار بازیگرانی مانند خاویر باردم (Javier Bardem) و پنلوپه کروز (Penélope Cruz) بازی می‌کند. این فیلم یکی از موفق‌ترین فیلم‌های آلن بود.

سال های 2010 تا 2013: دنیای سینمایی مارول

اینستاگرام اسکارلت جوهانسون / فیلم تاریخی اسکارلت جوهانسون

در سال 2010 جوهانسون در فیلم Iron Man 2 به کارگردانی جان فاوریو (Jon Favreau) در نقش بیوه سیاه بازی کرد. این اثر سینمایی اولین حضور اسکارلت جوهانسون در مارول بود. قبل از اینکه او برای این نقش انتخاب شود، موهایش را به رنگ قرمز رنگ کرد تا ثابت کند که برای این نقش مناسب است. او همچنین ورزش‌های سنگینی انجام داد تا خودش را برای این نقش آماده کند. جوهانسون گفته بود که این نقش به دلش نشسته و ابرقهرمان‌های انسانی را تحسین می‌کند. این فیلم که با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، در گیشه بیشتر از 620 میلیون دلار فروش داشت.

در سال 2011 او در فیلم خانوادگی We Bought a Zoo نقش نگهبان یک باغ‌وحش را بازی کرد و با مت دیمون (Matt Damon) همبازی شد. در سال 2012 او در یکی دیگر از فیلم‌های مارول به نام The Avengers باز هم نقش بیوه سیاه را ایفا کرد. او برای بازی در این نقش کمی زبان روسی یاد گرفت. این فیلم به سومین فیلم پرفروش در آمریکا و جهان تبدیل شد.

در سال 2013 اسکارلت جوهانسون در فیلم Her به کارگردانی اسپایک جونز (Spike Jonze) در نقش یک سیستم هوشمند کامپیوتری صداپیشگی کرد. جوهانسون از پیچیدگی این نقش جا خورده بود و ایفای آن برایش چالش‌برانگیز بود.

همان سال او در فیلم علمی-تخیلی دیگری به نام Under the Skin به کارگردانی جاناتان گلیزر (Jonathan Glazer) بازی کرد. ساخت این فیلم 9 سال طول کشید. برای بازی در این نقش اسکارلت جوهانسون یاد گرفت که با ون رانندگی کند و با لهجه بریتانیایی، انگلیسی صحبت کند.

سال های 2014-2021: فیلم های اکشن و ابرقهرمانی

عکس اسکارلت جوهانسون و همسرش / اسکارلت جوهانسون در مارول

در فیلم Captain America: The Winter Soldier جوهانسون دوباره نقش بیوه سیاه را بازی کرد. این فیلم که محصول سال 2014 بود بیشتر از 700 میلیون دلار فروخت. جوهانسون همان سال در فیلم علمی-تخیلی Lucy به کارگردانی لوک بسون (Luc Besson) نقش اصلی را بازی کرد. منتقدان اغلب مضامین فیلم، جلوه‌های ویژه و بازی جوهانسون را تحسین کردند، البته برخی هم داستان آن را مهمل و بی‌معنی خواندند. این فیلم با فروشی بیشتر از 450 میلیون دلار، هجدهمین فیلم پرفروش سال 2014 شد.

در سال‌های 2015 و 2016 جوهانسون باز هم نقش بیوه سیاه را در فیلم‌های Avengers: Age of Ultron و Captain America: Civil War ایفا کرد. حین فیلمبرداری فیلم Avengers: Age of Ultron جوهانسون باردار بود و به همین دلیل ترکیبی از کلوزآپ‌های زیاد، لباس‌های خاص و جلوه‌های ویژه استفاده شد تا بارداری او را پنهان کنند. هر دوی این فیلم‌ها در بین پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما هستند.

در سال 2016 او در فیلم کمدی Hail, Caesar به کارگردانی برادران کوئن بازی کرد. همچنین در همین سال در فیلم لایو-اکشن The Jungle Book و فیلم انیمیشنی Sing صداپیشگی کرد.

در سال 2018 جوهانسون در انیمیشن استاپ-موشن Isle of Dogs صداپیشگی کرد و ماه بعدش باز هم نقش بیوه سیاه را در فیلم Avengers: Infinity War ایفا کرد. سال بعد در فیلم Avengers: Endgame دوباره این نقش را بازی کرد.

بعد از آن جوهانسون در فیلم Marriage Story به کارگردانی نوآ بامباک (Noah Baumbach) در کنار آدام درایور (Adam Driver) بازی کرد. برای خواندن نقد فیلم سینمایی Marriage Story به این مطلب مراجعه کنید. همچنین او در فیلم Jojo Rabbit به کارگردانی تایکا وایتیتی (Taika Waititi) در نقش مکمل ظاهر شد. داستان این فیلم در آلمان نازی می‌گذرد. فیلم بعدی اسکارلت جوهانسون فیلم Black Widow به کارگردانی کیت شورتلند (Cate Shortland) است. این فیلم در سال 2021 اکران و با فروش بسیار خوبی روبرو شد. باز هم باری دیگر در همان سال او به صداپیشگی در انیمیشن Sing 2 پرداخت.

حرفه خوانندگی

عکس اسکارلت جوهانسون و همسر و دخترش / اسم بدل اسکارلت جوهانسون

در سال 2006 اسکارلت جوهانسون آهنگ Summertime را برای آلبومی که توسط بازیگران هالیوودی ضبط شده بود خواند. در سال 2008 او در موزیک ویدئوی جاستین تیمبرلیک (Justin Timberlake) به نام What Goes Around… Comes Around نقش زن اصلی را بازی کرد. این ویدئو نامزد جایزه بهترین ویدئوی سال در جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی شد.

در مه 2008 (اردیبهشت 1387) او اولین آلبومش را با نام Anywhere I Lay My Head منتشر کرد. این آلبوم شامل 1 آهنگ اورجینال و 10 آهنگ کاور از آهنگ‌های تام ویتز (Tom Waits) بود. منتقدان نسبت به این آلبوم واکنش‌های متفاوتی داشتند. جوهانسون از سن 11-12 سالگی به آهنگ‌های ویتز گوش می‌کرد. او درباره ویتز می‌گوید:

ملودی‌های او خیلی زیبا هستند و صدایش خیلی متفاوت است. من به سبک خودم آهنگ‌های ویتز را خواندم.

همچنین بخوانید :

در سپتامبر 2009 (شهریور 1388) جوهانسون به همراه پیت یورن (Pete Yorn) آلبومی به نام Break Up را منتشر کرد. این آلبوم در آمریکا به رتبه چهل و یکم رسید. در سال 2011 او آهنگی به نام One Whole Hour را برای فیلم مستند Wretches & Jabberers خواند. در سال 2012 هم برای فیلم مستند دیگری به نام Chasing Ice آهنگ Before My Time را اجرا کرد.

در فوریه 2015 (بهمن 1393) جوهانسون گروه موسیقی‌ای را به نام Singles تاسیس کرد. در سال 2016 او آهنگ Trust in Me را برای فیلم The Jungle Book و در سال 2018 آهنگ‌های Set It All Free و I Don’t Wanna را برای فیلم انیمیشنی Sing اجرا کرد.

فعالیت های اخیر

در سال 2023 در فیلم شهر سیارکی (Asteroid City) اثر وس اندرسون بازیگر اصلی بود. این فیلم مورد توجه قرار گرفت. او سپس در فیلم ستاره شمالی (North Star) نیز حضور پیدا کرد که عملکردی قوی نداشت. مرا به ماه پرواز ده (Fly Me to the Moon) فیلم بعدی این هنرپیشه در سال 2024 است که با نقدهای متوسط روبه‌رو شد اما بازی این هنرپیشه در آن مورد تحسین قرار گرفت. او همچنین در انیمیشن تبدیل شوندگان یک (Transformers One) صداپیشگی شخصیت الیتا 1 را برعهده گرفت.

فیلم های اسکارلت جوهانسون

نام فیلم سال ساخت نقش کارگردان امتیاز IMDB
North 1994 لارا نلسون Rob Reiner 4.5/10
Just Cause 1995 کیتی آرمسترانگ Arne Glimcher 6.4/10
Manny & Lo 1996 آماندا Lisa Krueger 6.6/10
If Lucy Fell 1996 امیلی Eric Schaeffer 4.9/10
Fall 1997 دختر کوچک Tarsem Singh 7.9/10
Home Alone 3 1997 مولی Raja Gosnell 4.4/10
The Horse Whisperer 1998 گریس مک‌لین Robert Redford 6.6/10
My Brother the Pig 1999 کیسی کالدول Erik Fleming 3.9/10
The Man Who Wasn’t There 2001 بیردی ابانداس Ethan Coen, Joel Coen 7.5/10
Ghost World 2001 ربکا Terry Zwigoff 7.3/10
An American Rhapsody 2001 سوزان در سن 15 سالگی Éva Gárdos 6.7/10
Eight Legged Freaks 2002 اشلی پارکر Ellory Elkayem 5.4/10
Lost in Translation 2003 شارلوت Sofia Coppola 7.7/10
Girl with a Pearl Earring 2003 گریت Peter Webber 6.9/10
The Perfect Score 2004 فرانسسکا Brian Robbins 5.7/10
A Love Song for Bobby Long 2004 پرسی ویل Shainee Gabel 7.1/10
A Good Woman 2004 مگ ویندرمر Mike Barker 6.5/10
The SpongeBob SquarePants Movie 2004 میندی Stephen Hillenburg, Mark Osborne 7/10
In Good Company 2004 الکس Paul Weitz 6.4/10
Match Point 2005 نولا رایس Woody Allen 7.6/10
The Island 2005 جوردن تو دلتا/سارا جوردن Michael Bay 6.8/10
Scoop 2006 سوندرا پرنسکی Woody Allen 6.7/10
The Black Dahlia 2006 کی لیک Brian De Palma 5.4/10
The Prestige 2006 اولیویا ونسکام  Christopher Nolan 8.5/10
The Nanny Diaries 2007 انی برداک Shari Springer Berman 6.2/10
The Other Boleyn Girl 2008 مری بولین Justin Chadwick 6.7/10
Vicky Cristina Barcelona 2008 کریستینا Woody Allen 7.1/10
The Spirit 2008 سیلکن فلاس Frank Miller 4.8/10
He’s Just Not That Into You 2009 آنا Ken Kwapis 6.4/10
Iron Man 2 2010 ناتالی روشمن/ناتاشا رومانوف Jon Favreau 7/10
We Bought a Zoo 2011 کلی فاستر Cameron Crowe 7.1/10
The Avengers 2012 ناتاشا رومانوف/بیوه سیاه Joss Whedon 8/10
Hitchcock 2012 جنت لی Sacha Gervasi 6.8/10
Don Jon 2013 باربارا Joseph Gordon-Levitt 6.5/10
Under the Skin 2013 زن Jonathan Glazer 6.3/10
Her 2013 سامانتا Spike Jonze 8/10
Chef 2014 مولی Jon Favreau 7.3/10
Captain America: The Winter Soldier 2014 ناتاشا رومانوف/بیوه سیاه Joe Russo 7.7/10
Lucy 2014 لوسی Luc Besson 6.4/10
Avengers: Age of Ultron 2015 ناتاشا رومانوف/بیوه سیاه Joss Whedon 7.3/10
Hail, Caesar 2016 دیانا موران  Ethan Coen, Joel Coen 6.3/10
The Jungle Book 2016 کا Jon Favreau 7.4/10
Captain America: Civil War 2016 ناتاشا رومانوف/بیوه سیاه Joe Russo 7.8/10
Sing 2016 اش Garth Jennings 7.1/10
Ghost in the Shell 2017 میجر Rupert Sanders 6.3/10
Rough Night 2017 جس Lucia Aniello 5.2/10
Isle of Dogs 2018 ناتمگ Wes Anderson 7.9/10
Avengers: Infinity War 2018 ناتاشا رومانوف/بیوه سیاه Anthony Russo 8.5/10
Captain Marvel 2019 ناتاشا رومانوف/بیوه سیاه Anna Boden, Ryan Fleck 6.9/10
Avengers: Endgame 2019 ناتاشا رومانوف/بیوه سیاه Anthony Russo, Joe Russo 8.5/10
Marriage Story 2019 نیکول Noah Baumbach 8.3/10
Jojo Rabbit 2019 رزی Taika Waititi 8.1/10
Black Widow 2020 ناتاشا رومانوف/بیوه سیاه Cate Shortland 8.4/10
Sing 2 2021 اش Garth Jennings 7.5/10
Asteroid City 2023 میج کمپبل / مرسدس فورد Wes Anderson 6.5/10
North Star 2023 کاترین Kristin Scott Thomas 6.4/10
Fly Me to the Moon 2024 کلی جونز Greg Berlanti 6.6/10
Transformers One 2024 الیتا (صدا) Josh Cooley 7.8/10
Thunderbolts* 2025 مدیر تولید Jake Schreier
Jurassic World Rebirth 2025 زورا بنت Gareth Edwards
Eleanor the Great کارگردان خودش
The Phoenician Scheme Wes Anderson

سریال های اسکارلت جوهانسون

نام سریال سال نقش شبکه
The Client 1995 جنا هالیول CBS
Entourage 2004 خودش HBO
Robot Chicken 2005–2008 شخصیت‌های مختلف Adult Swim
Saturday Night Live 2006–2024 میزبان / شخصیت‌های مختلف NBC
HitRecord on TV 2014 اولیویا (صدا) Pivot
Marvel Studios: Assembled 2021 خودش Disney+

تئاترهای اسکارلت جوهانسون

نام اجرا سال
A View from the Bridge 2010
Cat on a Hot Tin Roof 2013

جوایز و افتخارات اسکارلت جوهانسون

تاکنون اسکارلت جوهانسون برای 230 جایزه مختلف نامزد شده و 138 تا از این جوایز را برای خود کرده است. او در سال 2020 برای فیلم Marriage Story و فیلم Jojo Rabbit به ترتیب در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن، نامزد دریافت اسکار شد. همچنین وی 5 نامزدی جایزه گلدن گلوب و 3 نامزدی و 1 بردجایزه بفتا را نیز در کارنامه خود دارد. در جدول زیر می‌توانید برخی از این جوایز را مشاهده کنید.

سال جایزه جشنواره/مراسم برای فیلم
2001 بهترین بازیگر نقش مکمل زن انجمن منتقدان فیلم تورنتو Ghost World
2003 بهترین بازیگر زن منتقدان فیلم بوستون Lost in Translation
2003 بهترین بازیگر نقش مکمل زن منتقدان فیلم نیویورک Lost in Translation
2003 بهترین بازیگر زن اصلی جوایز فیلم آکادمی بریتانیا Lost in Translation
2013 بهترین بازیگر نقش مکمل زن انجمن منتقدان فیلم دیترویت Her
2014 بهترین بازیگر نقش مکمل زن آکادمی فیلم های علمی-تخیلی، فانتزی و ترسناک Her
2018 ستاره زن فیلم جوایز انتخاب مردمی Avengers: Infinity War

حواشی اسکارلت جوهانسون

عکس اسکارلت جوهانسون / فرزندان اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون به دلیل شهرت، استعداد هنری و زیبایی خود بارها در مرکز حواشی مختلفی قرار گرفته است. از داغ‌ترین این حواشی می‌توان به حضور او در صدر لیست گران‌ترین بازیگران زن هالیوود اشاره کرد. او از سال 2017 تاکنون همواره در صدر فهرست گران‌ترین بازیگران زن قرار داشته است.

دریافتی جوهانسون برای آخرین قسمت از مجموعه اونجرز، 35 میلیون دلار بوده که رقمی قابل توجه محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این بازیگر محبوب،‌ پس از امیلی بلانت دومین انتخاب تهیه‌کنندگان فیلم‌های مارول برای ایفای نقش شخصیت ناتاشا رومانوف بوده است. در مقام‌های بعدی این لیست سوفیا ورگارا، ریز ویترسپون و نیکول کیدمن قرار گرفتند. جوهانسون از این فرصت برای اعتراض به شکاف درآمدی موجود بین بازیگران مرد و زن هالیوود استفاده کرده است. این هنرپیشه دوست‌داشتنی را میتوان یکی از مشهورترین مدافعان حقوق زنان در سینما دانست.

همچنین بخوانید :

یکی از حواشی سالانه هالیوود، لباس‌های هنرمندان در مراسم‌ها هستند. عکس‌های اسکارلت جوهانسون را می‌توان یکی از پایه‌های ثابت این حواشی دانست. او با انتخاب لباس‌های جذاب و مناسب خود، همواره در صدر لیست خوش‌پوش‌ترین و زیباترین بازیگران حاضر در مراسم‌های مختلف قرار گرفته است. او در مراسم اسکار سال گذشته نامزد دو جایزه در شاخه‌های مجزای بهترین بازیگر زن اصلی و مکمل شد؛ افتخاری شایسته تحسین و قابل توجه که جایگاه او را به عنوان یکی از بهترین بازیگران نسل خود تثبیت کرد.

او همچنین از طرفداران دموکرات‌ها بوده و پیش از انصراف الیزابت وارن از رقابت‌های ریاست جمهوری پیش روی آمریکا، از او حمایت می‌کرد. این بازیگر محبوب، به تازگی وظیفه مجری‌گری یکی از قسمت‌های برنامه تلویزیونی محبوب Saturday Night Live را بر عهده داشته است؛ برنامه‌ای که همسر او یکی از نویسندگان و بازیگران ارشد آن به شمار می‌رود.

بیوگرافی اسکارلت جوهانسون / صفحه رسمی اسکارلت جوهانسون

حواشی زندگی شخصی

در سال 2011 تلفن همراه اسکارلت هک شد و عکس‌های نامناسبی از وی به اولین همسرش، رایان رینولدز، فرستاده شد. با تحقیقات FBI هکر شناسایی شده و به 10 سال زندان محکوم شد.

اسکارلت در سال 2014 یک دعوی حقوقی علیه ناشر فرانسوی  JC Lattès، برپا کرد. این ناشر در رمان The First Thing We Look At اظهارات توهین‌آمیزی در مورد روابط اسکارلت جوهانسون و گرگوار دلاکور داشت. جوهانسون برنده میدان بود و علیرغم درخواست غرامت 68000 دلاری، فقط 3400 دلار به وی پرداخت شد.

اسکارلت از رسانه‌ها به دلیل تصویری که از رژیم غذایی ناسالم ارائه می‌دهند و سبب بروز اختلالات خوردن در میان زنان می‌شود، انتقاد کرده است. او در مقاله‌ای برای The Huffington Post مردم را تشویق کرد که رژیم غذایی و بدنی سالم داشته باشند.

عکس برهنه اسکارلت جوهانسون در سال 2006 بر روی جلد مجله Vanity، در کنار کایرا نایتلی و تام فورد، منتشر شد. این عکس جنجال‌های بسیاری برانگیخت و برخی معتقدند بودند این عکس نشان می‌دهد زنان بیش از مردان مجبورند جنسیت خود را به رخ بکشند.

در مورد عمل زیبایی اسکارلت جوهانسون نیز اختلاف است. به گفته خودش وی تاکنون هیچگونه عمل زیبایی انجام نداده است، گرچه برخی معتقدند او حداقل یک بار بینی خود را عمل کرده است. این ادعا را برخی از طرفداران وی با بررسی عکس‌های قدیمی و جدید اسکارلت، رد کرده‌اند.

حاشیه سو استفاده هوش مصنوعی

یک برنامه ویرایشگر تصویر به نام Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar برای تبلیغ کمپانی خود از تصاویر و صدای این بازیگر استفاده کرد. اگرچه سازندگان در خود تبلیغ نیز غیرواقعی بودن آن را عنوان کردند اما وکلای این بازیگر تصمیم گرفتند تا از عاملان این ‌کار شکایت کنند زیرا معتقد بودند اگر در این پله جلوی این کار گرفته نشود، در مراحل بالاتر شاهده سو استفاده‌های بیشتر خواهند بود.

جوایز و افتخارات اسکارلت جوهانسون

تاکنون اسکارلت جوهانسون برای 230 جایزه مختلف نامزد شده و 138 تا از این جوایز را برای خود کرده است. او در سال 2020 برای فیلم Marriage Story و فیلم Jojo Rabbit به ترتیب در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن، نامزد دریافت اسکار شد. همچنین وی 5 نامزدی جایزه گلدن گلوب و 3 نامزدی و 1 بردجایزه بفتا را نیز در کارنامه خود دارد. در جدول زیر می‌توانید برخی از این جوایز را مشاهده کنید.

حقایق جالب درباره اسکارلت جوهانسون

اکنون که به سوال اسکارلت جوهانسون کیست پاسخ دادیم، در این قسمت با برخی از نکات جذاب درباره زندگی این بازیگر محبوب آشنا خواهیم شد.

Scarlett Johansson / بیوگرافی اسکارلت جوهانسون / پیج اصلی اسکارلت جوهانسون

دانشگاه نیویورک

اسکارلت جوهانسون در پاییز سال 2003 برای ورود به دانشکده هنر دانشگاه نیویورک اقدام کرد اما قبول نشد. همین موضوع باعث شد که او بتواند روی حرفه بازیگری‌اش تمرکز کند و خیلی زود استعدادش شکوفا شود.

مبارزه انتخاباتی

در سال 2004 برای انتخابات رئیس جمهوری او برای پیروزی جان کری (John Kerry) به مبارزه انتخاباتی می‌پرداخت. او همچنین از طرفداران باراک اوباما (Barack Obama) بود.

برادر دوقلو

Scarlett Johansson/ بیوگرافی اسکارلت جوهانسون / قد اسکارلت جوهانسون

او سه دقیقه از برادر دوقلویش هانتر جوهانسون بزرگتر است. اسکارلت می‌گوید که این سه دقیقه مهمترین دقایق زندگی‌اش هستند.

لیست جذاب‌ ترین زن های جهان

جوهانسون اغلب در مجله Maxim در لیست 100 زن جذاب قرار دارد. او در سال 2002 رتبه شصت و سوم، در سال 2004 رتبه سیزدهم، در سال 2005 رتبه بیست و چهارم، در سال 2007 رتبه سوم، در سال 2008 رتبه دوم، در سال 2013 رتبه پانزدهم و در سال 2014 رتبه دوم را به دست آورده است.

فیلم های Fantastic Four و V for Vendetta

اسکارلت جوهانسون instagram / قد و وزن اسکارلت جوهانسون

جوهانسون قرار بود نقش سوزان استورم/دختر نامرئی را در فیلم Fantastic Four محصول سال 2005 بازی کند. اما این نقش به جسیکا آلبا (Jessica Alba) رسید. همچنین در همان سال برای فیلم V for Vendetta قرار بود نقش اوی را ایفا کند که آن نقش هم به ناتالی پورتمن رسید.

فیلم The Girl with the Dragon Tattoo

جوهانسون برای فیلم The Girl with the Dragon Tattoo محصول سال 2011 تست داد. اما از نظر سازندگان فیلم او برای این نقش زیادی جذاب و زیبا بود. به همین دلیل قبول نشد. درنهایت رونی مارا (Rooney Mara) این نقش را بازی کرد.

پیاده‌روی مشاهیر هالیوود

در تاریخ 2 مه 2012 (13 اردیبهشت 1391) او ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود به دست آورد. در این مراسم مادر، مادربزرگ و خواهرش ونسا حضور داشتند.

بیوه سیاه

Scarlett Johansson / بیوگرافی اسکارلت جوهانسون / قد اسکارلت جوهانسون

جوهانسون تاکنون در 8 فیلم نقش بیوه سیاه را بازی کرده است.

اسکارلت جوهانسون و بن سلمان

محمد بن سلمان، از شاهزادگان سعودی است که حدود 3 سال پیش آمادگی خود برای سرمایه‌گذاری در یک فیلم آمریکایی را اعلام کرد. از اسکارلت جوهانسون دعوت به عمل آمد تا در این فیلم بازی کند. اما جوهانسون به دلیل “شعله‌ور نگه داشتن جنگ در یمن به دست عربستان” و “زندانی کردن زنان” از همکاری با بن سلمان و دولت عربستان سعودی خودداری کرد.

صفحه رسمی اسکارلت جوهانسون در اینستاگرام

اسکارلت جوهانسون یکی از محبوب‌ترین بازیگران حال حاضر است و دنبال کردن پیج اصلی اسکارلت جوهانسون آرزوی هر طرفداری است. اما متاسفانه اسکارلت هیچ صفحه اینستاگرامی ندارد و در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی معمول نیز فعال نیست.

در حال حاضر همه صفحات اینستاگرامی با نام اسکارلت جوهانسون مربوط به طرفداران این بازیگر بزرگ است.

وضعیت اندام بازیگر بیوه سیاه

شاید شماهم کنجکاو باشید تا قد و وزن اسکارلت جوهانسون بازیگری که سال‌ها جز زیباترین زنان بوده و هست را بدانید. قد اسکارلت جوهانسون 160 سانتی متر و وزن او 57 کیلوگرم است.

علاقه او به حیوانات

اسکارلت علاقه خاصی به حیوانات دارد خصوصا گربه ها و سگ ها! او یک گربه به نام تروپر و سگی به نام مگی دارد.

جرد لتو و اسکارلت جوهانسون باهم قرار می‌گذاشتند

جرد لتو و اسکارلت هردو جز بازیگرانی بودند که روابط زیادی را تجربه کرده اند. این دو بازیگر در سال 2004 باهم قرار می‌گذاشتند و خیلی زود پس از یک سال از هم جدا شدند. اسکارلت دلیل این جدایی را هماهنگ نبودن شرایط خواند و هرگز به نکته منفی درباره جرد لتو اشاره نکرد.

علاقه به خندیدن

این بازیگر زیبا خندیدن را خیلی دوست دارد و همیشه در مصاحبه های خود از اهمیت یک شادی یا خنده خوب صحبت می‌کند. فیلم موردعلاقه کمدی او flick Auntie Mame محصول سال 1958 است.

کمی متفاوت بودن

یکی از تفاوت های این بازیگر با اکثر افراد دنیا در چپ دست بودن او است.

فوبیای اسکارلت جوهانسون

این بازیگر جذاب هالیوود به پرندگان و سوسک های بالدار فوبیا دارد.

بدل اسکارلت جوهانسون

همان‌طور که می‌دانیم بازی در دنیای مارول برای یک بازیگر همواره مستلزم حضور بدل هایی از آن هنرمند است. اگرچه افرادی مثل جکی چان و تام کروز هستند که نیاز به بدل کم‌تری داشته باشند اما به هر حال استفاده از بدل یک عمل عادی و متداول در صنعت سینماست. اسکارلت جوهانسون برای بازی در نقش بیوه سیاه نیاز به بدل داشت اسم بدل اسکارلت جوهانسون هیدی مانی میکر (Heidi Moneymaker) بود‌. شما می‌توانید به پیج اینستاگرام این بدل نیز مراجعه کنید.

اسم بدل اسکارلت جوهانسون

نفر دوم که مدتی بدلکاری این بازیگر را انجام می‌داد، میشل مایکلا مکآلیستر (Michaela McAllister) بود، پیج بدل اسکارلت جوهانسون برای شما قرار می‌دهیم.

اما گاهی برای سلبریتی ها قضیه از بدل نیز فرار تر می‌رود، همان‌طور که دیدیم این بدل‌ها به جز چند فاکتور در اندام و ظاهر در حقیقت شباهت خاصی به بازیگر نداشتند. مدتی پیش دختری به نام کیت شامیکایا (Kate Shumskaya) عکس هایی از خود منتشر کرد که شباهت زیادی به اسکارلت جوهانسون و خصوصا بیوه سیاه داشت! این اینفلوئنسر اهل روسیه توانست فقط با شبیه بودن به این بازیگر در تیک تاک و اینستاگرام میلیون ها فالوئر جمع کند. پیج اینستاگرام او را برای شما قرار می‌دهیم.

پیج بدل اسکارلت جوهانسون / همزاد اسکارلت جوهانسون

نام فرزندان

اسکارلت جوهانشون نام اولین فرزند خود را رز که نام یک گل زیباست گذاشت. جالب است بدانید کازمو نام فرزند دوم و پسر او نیز به معنای یک گل زینتی و زیباست.

آلبوم عکس های اسکارلت جوهانسون

در ادامه چند عکس زیبا از اسکارلت مشاهده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله بیوگرافی کامل اسکارلت جوهانسون را خواندیم. اسکارلت جوهانسون یکی از بازیگران زیبای هالیوودی است که علاوه بر چهره زیبایش به خاطر بازی‌های خوبی هم که داشته مورد توجه مخاطبان و منتقدان زیادی قرار گرفته است.  در این مقاله با فیلمهای این بازیگر آشنا شدین و چند عکس اسکارلت جوهانسون را دیدیم. نگاهی به زندگی شخصی وی داشتی و آخرین اخبار در مورد اسکارلت جوهانسون و همسر جدیدش را نیز خواندیم. به نظر شما بهترین هنرنمایی جوهانسون در کدام یک از فیلم‌هایش بوده است؟ شما می‌توانید در پایین همین صفحه نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا اسکارلت جوهانسون عمل زیبایی انجام داده؟

خیر. گرچه برخی معتقدند او بینی خود را عمل کرده، اما مقایسه عکس‌های دوران نوجوانی وی با عکس‌های حال حاضر، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

ایا اسکارلت جوهانسون همسر کریس ایوانز است؟

ایا اسکارلت جوهانسون بچه دارد؟

بله. دختر او، رز دوروتی، متولد تابستان 2014 و پسرش، کازمو، متولد تابستان 2021 است.

اسکارلت جوهانسون برای چه فیلمی اسکار گرفت؟

وی تاکنون برنده جایزه اسکار نشده است. جوهانسون در سال 2020 برای فیلم Marriage Story و فیلم Jojo Rabbit به ترتیب در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن، نامزد دریافت اسکار شد.

اسکارلت جوهانسون کجا زندگی می کند؟

او ساکن نیویورک و لس آنجلس است.

اسکارلت جوهانسون چگونه بازیگر شد؟

اسکارلت از کودکی به بازیگری علاقمند بود. او به مدرسه مخصوص بازیگری رفت و اولین بار در 9 سالگی برای فیلم North جلوی دوربین رفت.

آیا اسکارلت جوهانسون پیج اینستاگرام دارد؟

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir