سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در گفتگوی تلفنی با برنامه صبحانه ایرانی در خصوص پاسخ قاطعانه ایران به تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی گفت: من ابتدا این اقدام شجاعانه نیروهای مسلح را خدمت مقام معظم رهبری و مردم ایران  تبریک عرض میکنم. باعث افتخار است که این اقتدار از سوی نیروهای ما نشان داده شد آن هم در زمانی که منطقه ما در تنش به سر می‌برد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: این اقدام ثبات ساز بود چرا که می‌تواند بازدارندگی ژئوپولیتیک را به منطقه بازگرداند. نیروهای مسلح ما آمادگی برای اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی را دارند. هر اقدام جدیدی توسط رژیم و حامیان آن اگر انجام شود با پاسخ سخت تر ایران مواجه خواهد شد و این در تماس‌های تلفنی دیشب بنده اطلاع داده شد. 

وی با تکذیب این ادعا که پیش از پاسخ ایران پیامی به آمریکا تبادل شد گفت: تبادل پیام به معنی هماهنگی نیست و هیچ تبادل پیامی قبل از پاسخ صورت نگرفت. بعد از پاسخ هشداری به سوییس داده شد تا به آمریکایی‌ها منتقل کنند و گفته شد که این حق ما به لحاظ دفاعی بود و قصد ادامه نداریم. همچنین هشداری به آمریکا دادیم که خودشان را کنار بکشند و دخالت نکنند. 

عراقچی با اشاره به تماس‌های تلفنی شب گذشته با برخی از وزرای خارجه کشورهای مختلف گفت: به دلیل اینکه باید پیام‌ها و هشدارهای ما به تمام کشورهای ذی نفع داده شود و گفته شود که اهداف ما چه هست و اینکه دخالت نکنند این تماس ها انجام شد. هر دخالتی می‌تواند با پاسخ سخت ما مواجه شود. 

وی در خصوص احتمالات روزهای آینده گفت: من روزهای آینده را روشن می‌بینم. احتمال درگیری وجود دارد اما نیروهای ما آمادگی کامل را دارند. دیشب ما فقط اهداف نظامی و امنیتی را مورد هدف قرار داریم و برعکس اسراییلی‌ها وارد حوزه مردمی نشدیم. ما احتمال می‌دهیم به تدریج در روزهای آینده شاهد نوعی ثبات در منطقه باشیم.

source

توسط funkhabari.ir